Men
 
Ltogatottsg
Induls: 2006-08-04
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Chopper,Cruiser
Chopper,Cruiser : Suzuki M 800

Suzuki M 800

Az j Intrder ......

A
Suzuki jrafogalmazta a cruisergyrtst.“ E nem tl szerny bekszn mondattal indul a Suzuki brossrja, amelyet a cg az M 800 megjelense alkalmbl adott ki. Ha jra azrt nem is fogalmazta e mfajt, az biztos, hogy sajt cruiser-palettjt igen csak tvarilta. A szegmens motorjainak dizjnja alaposan megvltozott az els Intruder megjelense ta eltelt id alatt. Hol vannak mr a klasszikus chopperjegyek, amelyeknek legszebb kpviselje az LS 650 Savage vagy a 750-es (idvel 800-ass lett) s az 1400-es Intruder volt? Hol van mr a hatrozottan lpcss ls, a „tacsk“ kormny s a magas pts? Nmi nosztalgival gondolunk azokra a letisztult formkra, amelyek a vgtelen utak, gondtalan csavargsok szellemt idztk. Ha felidzzk emlkket, szinte ltjuk a kormnyra felcsavart hlzskot, a kopott, zsrfoltos brnadrgot, a flretaposott csizmt, a viseltes brdzsekit, rajta a viharvert fzs mellnyt s a borosts- szakllas alak utn villan kvncsi ni tekinteteket. Ennek vge. Mint ms mrkknl, a Suzukinl is a cruiserek vettk t az uralmat, flresprve a kiregedett choppereket. Pedig ebben a mfajban a Suzuki olyan figyelemremlt „alkotsokkal“ tette le nvjegyt, mint a mr emltett VS 800 s a VS 1400, amely ma is legenda. Akkoriban a japnok meglehetsen zavaros elkpzelsekkel prbltk utnozni az amerikai pldakpet. Ebbl az agylzbl szlettek a soft chopperek. A kt Intruder maga volt a letisztult stlusesszencia kzttk.
Micsoda metamorfzis! A szoftos chopperbl lapos s hossz cruiser lett
Az erforrs nem sokat vltozott, annl tbbet az elltrendszere Tele finom formai megoldsokkal: szem alak lmpa, micsoda ratart konzol!


  Idvel a cruiservilg is ktfel vlt, ltrejtt a miniml cruiser s a classic, a maga burkolt teleszkpszraival, ltalban szlvdvel s ell-htul 16 colos kerekekkel. Mg utbb beksznttt az erkultusz, s megjelentek a power cruiserek, amelyek nem felttlenl powerek, de legalbb a kinzetk azt sugallja.
  E rvid visszaemlkezs utn nzzk, hogy ll ma a Suzuki modellpalettja ebben a stlusban. Gyrtja mg a VL 1500-as Intrudert, de mr C 1500 nven; a Kawasakival kzsen kifejlesztettk az M 1600-at, amely a zldeknl a Mean Streak nevet viseli. A 800-as kategriban a VS 800-at, a „kis“ Intrudert mr majdnem 10 vvel ezeltt felvltotta a Marauder, s jtt a Volusia is.
  Megvltoztak a betjelek is: az M-csald (M 800 s M 1600) a technsabb megjelenst hozza, mg a C-sorozat (C 800 s C 1500) a klasszikus megjelens mellett rvel.

Dinamikus kzlekeds mellett tkletes a bks cirklsra is


  Tesztmotorunk, az M 800 igazn markns megjelens. Nem variltak metlsznekkel s bettes tankfnyezssel, meg egyb ri huncutsggal: az egsz motor fekete, mint a pokol legsttebb bugyra. Az egyntet feketesget csak a krmozott rszek csillogsa tri meg. Fekete a vz, a tank, maga a motorblokk, az oldalfedelek, de mg a felni is. s ez a feketesg egyltaln nem zavar, valami klasszikus jelleget klcsnz a motornak, amely igazn finoman kidolgozott rszekkel bszklkedik. Kaphat egybknt „ Suzuki Deep Blue“ s „ Pearl Crystal Red“ kivitelben is. Ez htkznapi nyelven mlykket s „ szerintem “ cseresznyepirosat jelent.
  Az M betjel mellett azrt megtartottk az Intruder nevet, amely mr jl kijrt utat taposott a Suzukinak. Az j Intrudernek szinte minden elemt jraterveztk, mgis ismersek a rszletei. Nem sajt korbbi modelljeirl, hanem a kortrsakrl. A ferdre metszett profil fnyszr a VTX-eket juttatja eszembe, pedig nem ugyanolyan, mert szembl nzve szemhez hasonl a formja. A htrahajl ratart konzol hogy, hogy nem, a V-Rodot idzi, mg a tankba ptett mszerfal a Mean Streakt, de mondhatnnk akr M 1600-at is. Flrerts ne essk! Egyik sem koppints, mindssze emlkeztet az emltett motorok rszeire.


A msodik: VZ 800 Marauder
A legels: VS 800 Intruder


A harmadik: a klasszikus Volusia


  Ami alapveten megmaradt, az a Volusibl szrmaz, aclcsbl hajltott dupla blcsvz, a Maraudert idz felfordtott teleszkp, s ez tovbbra is egyedlll e mfajban. Minden ms vltozott a Marauderhez kpest, hogy a VS 800-rl mr ne is beszljen az ember. Elhagytk a fztt felnit, ellhtul nttt alumniumfelniken feszl, tml nlkli gumikon grdl a motor. Ell a 300- as trcsafkre szerelt ktdugattys Tokico fknyergeket Nissin ffkhenger ltja el olajjal, htul 180 mm-es dobfk lasstja a teletankoltan 260 kg-os gpet.
  A tank - egybevgan a gyr lltsval - tnyleg szp, alja lgyan velt, diszkrten ltni engedi a hengerfejeket. Az rt szpen tervezett, macskafej formj konzol tartja, a visszajelzk a tankba ptve kaptak helyet.
  A motorblokk is komolyabb frisstseken esett t. Szaktottak a karburtoros tpllssal, immron befecskendezrendszer eteti a 805 cm3-t. A szvtorkokban kt-kt pillangszelep biztostja az egyenletes gzramlst s a finom gzreakcikat. Az els llst a vezet a gzmarkolat elforgatsval szablyozza, mg a msodikat az ECM szervomotor mkdteti. A befecskendezs tbbfurat befecskendezfejeken keresztl trtnik, amely megolds a hagyomnyos porlasztfejnl finomabb porlasztst eredmnyez. Szenzorok rzkelik a beml leveg s a htvz hmrsklett, a lgnyomst, a motor fordulatszmt s a pillangszelep llst is. Az ECM (Engine Control Modul, ms nven motorvezrl elektronika) 32 biten keresztl kezeli a berkez informcikat, vezrli a gyjtst s zemanyag-elltst. Az eredmny: finom s hatrozott gzreakci, alacsony fogyaszts s az eddiginl krnyezetbartabb mkds. Ennek rdekben az M 800-at is ellttk a Suzuki PAIR (Pulsed Air) rendszervel, amelynek a lnyege, hogy a kipufog gzokhoz szakaszosan friss levegt juttat a tkletesebb utngets vgett. gy a kipufogbl tisztbb gzok tvoznak a klvilgba.

Ktdugattys Tokico lasstja. Kicsivel lehetne harapsabb A ktarcsg egyik jele a klasszikus kls mellett a modern technika: ezttal LED-es zrfny
A visszajelzk elhelyezse a Mean Streaket idzi
A meglehetsen egyedi lengvilla-kardn megolds egyben gondozsmentess is teszi a hajtst


  lspozcija inkbb a Marauderhez hasonlt, mintsem a rgi Intruderhez, a lbtartkat meglehetsen elre helyeztk, az ls knyelmes, de nincs agyonprnzva, mint hajdann volt, gy tkletesebben rezzk a motort, a Marauder keskenyebb dragbar kormnya helyett pedig szlesebb, remekl kzre ll, velt kormnyt knl az j Intruder. Hogy mennyire jl kzre ll: n a 180 cm-es magassgommal szinte nyjtott karokkal rem el. E szles kormnnyal gyerekjtk terelgetni a vasat. Kezelszerveirl csak annyit: semmi klns, minden ergonomikusan a helyn. A tkrkben - mily ritka csoda! - jl ltni a mgttes forgalmat.
  A kuplung meglehetsen knnyen jr, s ezt is, a fkkart is t pozciban kzmretnkhz llthatjuk.
  Indtzskor a szvatval mr nem kell bajldnunk, kellemesen drmg mgttnk a kerken tlnyl kt cs. Az els fokozatot a szoksos kattanssal, de meglehetsen finoman veszi, a tovbbvltsok hasonlak, knnyen mennek, de jl hallhatak. Ehhez a mfajhoz kell legalbb egy kis ltszlagos nyersessg. A vlt olyan finoman jr, hogy felfel vltsoknl egyltaln nincs szksg kuplungra, elg egy pillanatra elvenni a gzt, s mris vlthat a kvetkez fokozat. Ez egybknt igen hamar megtrtnik. ll helyzetbl egyesben legksbb 60-nl tovbb kell vltani, de mr gy is elgg prg a motor, amely egyenletesen tol a teljes fordulatszm- tartomnyban. Nem karnyjt ervel, de mindenkppen dinamikusan. Az alsbb fordulatszm-tartomnyban mg rezni gzadsra kisebbfajta rntst, de ez feljebb teljesen eltnik, s direkt, finom gzreakci jellemzi viselkedst, hla a szvtorkonknt kt pillangszelepnek s a jl eltallt zemanyag- ellt programnak.

A szles kormnnyal knnyedn irnythat az j Intruder


  Ami az els fket illeti: semmi klns, arnylag jl lasst, br a vszfkezshez mr nagy kzer kell. Jobb lenne valamivel hatrozottabb fk, mert a blokk igen dinamikus haladst, gyorstsokat tesz lehetv. A hts dobfk hatsa szinte elhanyagolhat. Futmve lnyegesen feszesebb, mint az egykori Intruder volt, a 41 mm-es belscsvel rendelkez fordtott teleszkpok - br lltsi lehetsggel nem rendelkeznek - mr szemre is meggyzek. A hts, kzponti rugs tag elfesztse 7 fokozatban llthat, ehhez azonban el kell tvoltani az oldaldekli alatt lv szerszmosdobozt is. Az egykori talajhullmokon val lengedezs mr a mlt, de a hts, kemnyre lltott rugs tag miatt kanyarokban hajlamos elpattanni, ha kemny talajhullmokra futunk. A lbtartk elhelyezsnl a Suzuki gondolt azokra is, akik egy motorozs lmnyt azon keresztl mrik le, hogy „sikerlt a lbtartt letennem az aszfaltra“, de hadd nyugtassam meg azon keveseket, akik nem gy gondolkodnak: nincs olyan alacsonyan, hogy lpten-nyomon lerne, tkletesen lehet kzlekedni vele karistols nlkl is. Az Intruder egybknt mr csak 1655 mm-es tengelytvja miatt is inkbb a nyjtott, mintsem a hajtkanyarokat kedveli.
  Menettulajdonsgairl mg annyit, hogy egyetlen fordulatszm-tartomnyban sem rezni zavar rezgseket, az tdiket nagyjbl hatvantl hasznlhatjuk gy, hogy nem rngat a motor gyorstskor, s vgsebessge 160 krl van. rdekes, hogy mg ekkor sem tpett le rla a szl. Alacsony lspozcijnak ksznheten nem tornyosul a vezet a motor fl, a mszertart konzol formja pedig - brmilyen furcsa is - valamifle kezdetleges szlvdelemmel is szolgl. Vezethetsge a cruiserek kztt pldsan jnak szmt - llaptottuk meg tapasztalatainkat sszegezve.
  A Janus-arc Intruder kellemes benyomst tett rnk, bartsgos, knnyen kezelhet, mindemellett meglehetsen dinamikus gp. Elgedetlensget mindssze kt ponton okozott: krlmnyesen llthat a hts rugs tag elfesztse, s gyri llapotban az gvilgon sehov nem rgzthet a legparnyibb csomag sem. A csomagtartk mr szigoran a custom piacra tartoznak.Tessk kln megveni ket!
  s hogy mirt Janus-arc az Intruder? A klasszikus kls modern belst rejt. Rnzsre a kt hengerhez maximum egy karburtort saccolnnk, ehelyett ugyanaz a motormenedzsment gondoskodik a blokkrl, mint a GSX-R-ek esetben.
  Isten hozott, XXI. szzad, a cruiserek piacn is!

SUZUKI M 800 INTRUDER
ADATOK
Motor
Vzhts, ngytem, kthengeres V-motor, hengerszg 45 fok. Hengerenknt egy, lnchajts, fell fekv vezrmtengely s ngy, vills himbval mkdtetett szelep. Nedves karteres olajozs, motormenedzsment, hrmas hats kataliztor, szekunder lgrendszer. Megszakt nlkli, tranzisztoros gyjts, genertor 250 W, akkumultor 12V/14Ah, nindt
Furat lket:
83 74,4 mm
Lkettrfogat:
805 cm3
Srtsi viszony:
10:0
Nvleges teljestmny:
53 LE (39 kW) 6000/min-nl
Max. forgatnyomatk:
69 Nm (7,1 kpm) 4000/min.-nl


Ertvitel
Primer hajts fogaskerekekkel, mechanikusan mkdtetett, tbbtrcss, olajfrds tengelykapcsol, tsebessges vltm, szekunder hajts kardntengellyel

Futm
Aclcs dupla blcsvz. Ell teleszkpvilla 41 mm belscs-tmrvel, htul hromszg alak, aclcs lengvilla, himbarendszerre szerelt kzponti rugs tag. Ell 300 mm-es trcsafk ktdugattys fknyereggel, htul 180 mm-es dobfk. Alumniumntvny kerekek.

Rugt ell/htul:
140/105 mm
Kerkmret ell/htul:
3.0016/4.0015
Gumimret ell/htul:
130/90H16/170/80-H15
Mret s tmeg
Tengelytv:
1655 mm
Villaszg:
57,7 fok
Utnfuts:
141 mm
lsmagassg:
700 mm
Teletankolt tmeg:
262 kg
Tank:
15.5 l
r: 1 998 000 Ft reg. adval egytt (Magyar Suzuki)
* mrt adat
**regisztrcis adval

 
ra
 
Naptr
2025. Februr
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
<<   >>
 

Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!