Harley Rode
Csaldi verseny ...
Street Rod s V-Rod sszehasonlts
Aki eddig nem dobta ki a krmsisakot, az most biztos megteszi. Nhny ve, amikor bemutattk a V-Rodot, biztos voltam benne, hogy lesz mg folytats. A szells viselet helyett az j Harley tulajdonosok komolyabb ruhatr utn nzhettek, s aki a Street Rod mellett dnt, taln mg protektorba is bjik.
Kt Harley klnlegessg rkezett hozznk: a legjabb V-Rod s Street Rod gyri tartozkokkal gazdagon kestve. Akcis gpek voltak, szpen faragott rral, gy, hogy a plusz holmikkal sem rtk el az alaprakat. Persze ers idegzet, s knyelmes szk kell, ha megmondom mennyi is a vgsszeg, de azt hiszem, aki ilyesmire vgyik, elteremti r a pnzt.
V-Rod Ismersen foglaltam helyet. Lelkem r, n kedveltem, s mig is kedvelem a V-Rodot. Nekem nagyon eltallt a pffeszked, alacsony lspozci, s a motor karakterisztikjt is szeretem.
A 2001-es bemutats Revolution blokk valban rszolglt a nevre, s a forradalom utn csendes diktatrt folytatva egyre nagyobb szeletet hast a H-D tortjbl. A hengerenknti ngy szelep, kt vezrmtengely, hidraulikus feszts vezrmlnc kifejezsek mr az amerikai portn is ismersen csengnek. Ma mr nem zavar, hogy nem rz, nem kelepel, szpen megszoktuk. Ez is H-D.
Utlag visszagondolva viszont jobb futmre emlkeztem, fleg az els villa s a kormnykifli hagy nmi kvnnivalt, valamint a hasmagassg gtolja a motorblokk teljestmnynek kiaknzst. Nagyobb sebessgnl, - mert akr 200 fltti vitorlzs is lehetsges - egy kicsit labilisnak tnt. Persze terpeszben, talppal elre msknt fogja a motoros a gpet, mint fordtott pozciban. Ennek ellenre szerintem pont ez j a V-Rodban, de aki ezt az rzst kiprblta, megrti, mire gondolok.
Sok kritika rte a hattvolsgot is, a V-Roddal kis tankja miatt 150 km megttele utn mr rdemes volt benzinkt utn nzni.
Az j V-Rod formailag csupn a fnyezs tekintetben vltozott. Az els generciknl tlsgosan dominlt az ezst (bocsnat: alumnium), de akkor ez tudatos volt, az jdonsgot fokoztk a szntelensggel. Mra finomodott a karakter, s a fmre sznes lakk kerlt. A Tesztmotorunk mogyorbarna fnyezsvel olyan nagyon elegns lett, mint autban a Lexus.
Street Rod A Harleynl rendes fejlesztk dolgoznak. Megfogadtk az elmlt vek javaslatait, s a V-Rodnl kifogsolt aprsgokat tdolgozva egy j, sportosabb modellel jelentek meg. Az intenzv gyorstskor s a nagy sebessg haladskor az elre tolt lbtartk knyelmetlenek lehetnek, ezrt a pedlokkal egytt rendes helykre, az ls al toltk. A kifogsolt gyengbb telk helyre ptett 43 mm-es belscs-tmrj, masszv, fordtott villk ugyan nem llthatk, s a hts, szintn lecserlt rugstagoknak is csak a rug-elfesztse llthat be, ennek ellenre sokkal jobban mkdnek, mint a V-Rod hasonl alkatrszei.
 |
| A rugzssal egyetemben megvltozott a vzgeometria is, a villaszg 30 fokra cskkent, emellett sokkalta masszvabb kormnykifliket kapott. A tengelytv 22 mm-rel lett kisebb, a megnvekedett szabadmagassg nagyobb dntgetseket tesz lehetv, a Street Roddal sokkal lvezetesebben lehet abszolvlni a gyors irnyvltozsokat, de a nagy tempj ves kanyarok is vigyort varzsolnak a sofr arcra. Alacsonyabbra kerlt a szles, egyenes kormny, s a Street Rod mszerben dominnsabb helyett kapott a fordulatszmmr.
Az lspozci igazodva a lbtarthoz 7 cm-rel magasabbra kerlt. A hts ls is hasznlhatbb, a V-Rod llekvesztjhez kpest maximlis komfortot nyjt; nem csak szlessge miatt, de az utaslbtart is elfogadhatbb helyet kapott. Minden nagyobb vltoztats aprbb finomtsokat hozott magval. gy pldul az elsre azonosnak tn srvdk ms-ms formjak a kt modellen. A Street Rodra brutlisabb fktrcskat s munkahengereket szereltek. A V-Rod gynyr telikereke a Street Rodban puritnabb, sportosabb kllsre vltozott.
Az 1135 cm3-es motor lnyegben maradt a rgi, a Street Rod azonban mgis hrom lervel tbbet teljest. A gyr 120 lovat gr a ftengely vgn, ami tbb mint 100 lert jelent a hts kerken. A j futmnek ksznheten a Street Rod maximlis fordulatszmt elrni sem lehetetlen; 8800-nl fekszik r a mutat a piros vonalra. A kuplung lgyabb lett, a vlt - testvrtl merben eltren - pontosan s erfeszts nlkl mkdik. Az tttelek azonban mg mindig nem sportmotorosan rvidek, 0-rl 100-ra gyorstva felesleges egyesnl feljebb vltani.
 |
| A kt kipufogrendszer is teljesen ms. A V-Rod szp, ves dobja a motor vonalba simul, taln egy kicsit tl kzel a fldhz. A Street Rod kmnyei oldalra meredezve kicsit esetlenek, viszont itt nyertk a plusz lerket, s a nagyobb dntsszget anlkl, hogy a remek krmot horzsolnnk az oldaln. Hangban az utbbi szl morcosabban.
Az j vzszerkezetnek ksznheten ngy literrel nagyobb zemanyagtartly fr az ls al. A 19 liter benzinnel vatosan duhajkodva akr a 300 km-es hattvolsgot is megcsphetjk, de aki elszr lvezkedik a Revolution blokk erejvel, valsznleg mr 200 km utn megllhat tankolni.
A vltoztatsok hatsra a kt, alapjaiban azonos motor kszn viszonyban sincs. Mg a V-Rod maradt a knyelmes luxus a maga ertartalkaival, addig a Street Rod a mdostsok ellenre szmomra a knyelmetlenebb, vadabb vonalat kpviseli. Mindkt motor krlbell azonos extra felszerelssel rkezett hozznk. Hasznos s ltvnyos plexiket, oldaltskkat, hts lstmlkat, s bukcsvet kaptak. rdekes, hogy a kt tska elsre egyformnak tnik, mgis mindkett az anyamotor egynisghez illik. A Street Rod textil tskja zipzras mechanizmussal a tratskkhoz hasonlan nylik, mg a V-Rod tski chopperesebb stlus, patentos brzskok.
A plexik rdekessge, hogy a szlvdelem mellett a vezet biztonsgra is gyelnek. Egy esetleges bukskor nem hasalunk bele a vkony lemezbe, mert tlzott lassulskor egy kiold patentes mechanizmus segtsgvel a plexi elre billen.
A klnbsg az rakban is
A V-Rod alapra 6 030 000 Ft, az extrkkal nvelt ra 6 935 504 Ft. A Street Rod alapra 5 060 000 Ft, az extrkkal 5 749 014 Ft-ot tenne ki. A jelenlegi akciban ezzel a felszereltsggel a V-Rod 5 700 000 Ft-rt, a Street Rod 4 990 000 Ft-rt elhozhat.
Mentem mindkt motorral, s rdekes mdon amg az egyik azonnal kne, a msikat a htam kzepre sem kvnom. Szmomra a Street Rod rettenetesen knyelmetlen. Az lspozci kicsit veternmotoros, gy, hogy kzben egy vadllat van a lbam kztt. Tartani nem tudom igazn, mert trddel csak a vzat szorthatom, s elre-htra csszok a magas lsben. Mikzben kiss elredlve suhanok, nem ltom a fordulatszmmrt. Bevallom, sokat kellett szoknom, mg gy-ahogy egytt kezdtem lni a Street Roddal. Viszont kis erfeszts rn nagyon jl meg tudnm csinlni, mert a futmve sokkalta jobb, mint a V-Rod.
De nem kell flni, a Harley-fejlesztk figyelembe fogjk venni az Street Rod nygjeit is, s azt hiszem, nem kell sok id, mikor egy fullidomos Harleyt tesztelhetnk.
Mszaki adatok - VRSCA V-Rod
Motor: folyadkhtses, ngytem 60 fokos V-kettes, 8 szelepes Lkettrfogat: 1135 cm 3Furat x lket: 100 x 72 mm Kompresszi: 11,3:1 Max. teljestmny: 117 LE Max. nyomatk: 100 Nm 7000 1/min-nl Keverkkpzs: ESPFI szekvencilis benzinbefecskendez Vlt: tfokozat Vghajts: bordsszj Futm ell: hidraulikus teleszkpvilla Futm htul: dupla lengscsillapt Kerekek: forgcsolt alumniumntvny, teli Gumik: 120/70ZR19 60W ell, 180/55ZR18 74W htul Fkek: ell dupla, htul szimpla trcsafk Magassg: 2377 mm lsmagassg: 660 mm Hasmagassg: 128 mm Villaszg/utnfuts: 34,0 fok/100 mm Tengelytv: 1715 mm zemanyagtank trfogata: 14 l Szraz tmeg: 272 kg
Mszaki adatok - VRSCR Street Rod
Motor: folyadkhtses, ngytem 60 fokos V-kettes, 8 szelepes Lkettrfogat: 1135 cm3 Furat x lket: 100 x 72 mm Kompresszi: 11,3:1 Max. teljestmny: 120 LE Max. nyomatk: 100 Nm 7000 1/min-nl Keverkkpzs: ESPFI szekvencilis benzinbefecskendez Vlt: tfokozat Vghajts: bordsszj Futm ell: 43 mm-es fordtott teleszkpok Futm htul: dupla lengscsillapt Kerekek: 10 klls alumniumntvny Gumik: 120/70ZR19 60W ell, 180/55ZR18 74W htul Fkek: 300 mm-es trcsk, ngydugattys Brembo fknyergekkel ell, 300 mm-es trcsa Brembo nyereggel htul lsmagassg: 787 mm Hasmagassg: 170 mm Villaszg/utnfuts: 30,0 fok/109,22 Tengelytv: 1697 mm zemanyagtank trfogata: 19 l Szraz tmeg: 280 kg
|