Moto Guzzi California
Olasz "technika" ....
Testes, borvrs cruiser A Moto Guzzi Mandello del Larioban lv gyra 2001-ben nnepelte fennllsnak 80. vforduljt, s ekkor mutattk be az vfordulra gyrtott California EV80 modellt. Mi csak most tesznk rla emltst, mivel a 300 darabban limitlt modell csak nemrg rkezett a magyar piacra. rkezse utn nhny nappal mindkt darab el is kelt.
A Moto Guzzi nem csak a mrkanvben l nyolcvan ves legendrl hres, hanem pldul a mandelloi gyrban ll, a motorkerkpriparban hasznlatos nhny szlcsatorna egyikrl is. A gyr a mai napig is kombinlja a hagyomnyt a fejldssel, mindezt egy kis olasz zzel fszerezve, amelyet a rossznyelvek inkbb izlstelensgnek, vagy ignytelensgnek knyvelnek el. A 21. szzad elejn a mrka j arculatval ismt vezet pozcira tr, pedig valjban soha nem is vesztette el azt igazn.
Termszetesen egyetlen motorkerkpr sem szletik tkletesnek, s fkpp minden mrknak vannak kevsb sikerlt modelljei. Csak tbbszz megtett kilomter s az tlt lmnyek alapjn tudjuk eldnteni, hogy egy motornak milyen is a szemlyisge. A Moto Guzzi California vtizedek ta a hossz trk s a szabadsg szimbluma. A Guzzi modellpaletta legjobban felszerelt modellje a California EV. Nem csak rendkvl ers motorral rendelkezik, de felszereltsgben is a lehet legtbb knyelmet biztostja. Ezrt is vlasztotta ezt a tpust a gyr 80. vforduljra, hogy a modell klnleges kiadsval kedveskedjen a vsrlknak. Titokban persze arra is szmtottak, hogy a tpus a gyjtk lmv vlik majd egy nap.
A California EV 80 rengeteg rszletben klnbzik az alap vltozattl, mind eszttikailag, mind technikailag. Az eszttikumnl maradva: a tank a sztenderd modell fekete szne helyett krm betteket kapott, s egy kis emblmn a 80. vfordulra emlkeztetik a vsrlt. Az alumnium hengerfej-fedl helyre szintn krmozott darab kerlt. A technikai mdostsok a knyelmet s a biztonsgot helyezik eltrbe, ilyenek pldul az j szlvd, s a lbak vdelmre tervezett kis idom, mely a szl s az es ellen is remekl vd. Az oldaltmasz kialaktsa s elhelyezse praktikusabb lett. (A Jackalhoz kpest egsz biztosan). Az els fnyszr valamivel nagyobb s ersebb, mint a standard California modelleken. Kizrlag egyetlen sznben gyrtjk, s ez a bord, amely egy mrks bor utn a Red Vintage nevet kapta.
|
A kanapktl erre a klnleges alkalomra a motorkerkprok fel fordult a Poltrona Frau cg, amely szintn komoly trtnelmet rt mr eddig is. A cget 1912-ben alaptottk, s mr a korai vektl hatalmas nemzetkzi sikereket rtek el termkeikkel. Taln az sem vletlen, hogy a kirlyi hz hivatalos beszlltja volt 1926-ban, ezltal hamarosan sttusszimblumm vlt ez a mrka. 1960 elejtl Franco Moschinim vezetsvel a cg a legjobb btortervezkkel mkdtt egytt. A mrkanv knyelmet, designt, hagyomnyt, s elegancit sugall, s immr nem csak a btoriparban. Az autiparban sok olasz, s nemzetkzi, presztzs rtk mrka bels tert alaktottk ki a gyr tervezi. A cg most j kihvs el nz, s tudst, tapasztalatt, valamint kivl minsgt egy ktkerek, olasz legendhoz adja.
| | |
 |
A br tartozkok s kiegsztk sznben s formban is tkletesen harmonizlnak a motorral, br valjban van nmi klnbsg. (Sajt vlemnyem, hogy ha nem sikerl ugyanazt a sznrnyalatot kivlasztani, akkor eszttikusabb egy teljesen ms szn, ebben az esetben pl. lehetett volna egyszeren fekete.) A Poltrona Frau legjobb brdszmvesei terveztk az ls bortst, a httmlt, a markolatokat s a kulcsot. k alaktottk ki a nyeregtska formjt is. Az azonos bord szn br kiegsztkn a fehr varrs szpen keretezi a munkt s egyttal a kzi munka hatst is kelti ugyangy, ahogy a brbe nyomott Moto Guzzi emblma is. A httmla az ls s a httmla vzhatlan bortst rejti magban.
A motorrl levve, a nyeregtskk elegns brndkknt hasznlhatk tovbb, a br pnt, amely a fels rszt dszti, praktikus vllpntt alakthat. A nyeregtskk biztonsgosan lezrhatk, rajtuk mind a Moto Guzzi, mind pedig a Paltrona Frau logo lthat. A bels blsk fekete jacquard szvet, s a zippzros oldalzsebben vzll borts is tallhat. A cscsminsg br alapanyag hossz lettartamot garantl, mr csak azrt is, mert a gyrtk szerint -40 s +100 fok kztt brnia kell a strapt.
Az EV80 az a motorkerkpr, amelyben a fejlds s a tradci taln legjobban egytt tud lni. A motor s a futm felptse fejlett technolgirl tanskodik, mg az apr rszletek a kzi munka aprlkossgval kszltek. A motorkerkpr, s a br kiegsztk rengeteg klnbz teszten vizsgztak, mieltt gyrtsra kerlt a sor, teht a cg nem rul zskbamacskt. Persze a motorkerkpr megvsrlsval mg nem fejezdhet be a pnz kltse, hiszen melyik EV80 tulajdonos tudna ellenllni a motorjhoz sznben is passzol, Moto Guzzi logs, bord brkulcstartnak, filofaxnak, hitelkrtya-tartnak vagy pnztrcnak.
Technikai adatok: Motor: 90 V-twin, 4 tem, 2 szelepes, lghtses Hengerrtartalom: 1064 cm3 Furat x lket: 92 x 80 mm. Srtsi arny: 9.5 : 1 Max. teljestmny: 73 LE 6400 1/min fordulaton Max. nyomatk: 94 Nm 5000 1/min fordulaton zemanyag rendszer: Magneti Marelli IAW hengerenknti befecskendezs Gyjts: Magneti Marelli IAW elektronikus digitlis gyjts Sebessgvlt: 5 sebessges Ertvitel: kardntengely Kuplung: dupla trcss, szrazkuplung, mechanikus vezrlssel zemanyagtartly: 19 literes Vz: sztszerelhet dupla acl cs Villaszg: 29.5 Tengelytv: 1,560 mm Hosszsg: 2,380 mm Szlessg: 815 mm Magassg: 1,150 mm lsmagassg: 780 mm Els futm: 45 mm Marzocchi hidraulikus, szablyozhat teleszkpvilla Rugt: 140 mm Hts futm: acl lengvilla, 2 hidraulikus lengscsillaptval Rugt: 96 mm Fkrendszer: integrlt fkrendszer arny- s ksleltet szeleppel Els fk: kt Brembo ORO szria 4 dugattys fknyereg, rozsdamentes acl lebeg 320 mm-es els trcsval Hts fk: 282 mm-es rozsdamentes acl trcsa Brembo ORO szria 2 dugattys fknyergekkel Kerekek (ell/htul): Behr tml nlkli klls felni (2.50 x 18"/4.00 x 17") Gumik (ell, htul): 110/90 VB18, 150/70 VB17
|