Men
 
Ltogatottsg
Induls: 2006-08-04
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Chopper,Cruiser
Chopper,Cruiser : Honda 750 C4

Honda 750 C4

SHADOW ....


Aki lerzta lnct
Teszt: Honda VT750C4 Shadow

Amg a kbcentihbor irnytja a cruiser-piacot, s autkat megszgyent hengerrtartalm cirklk hagyjk el a motorszalonokat, megnyugtat rzs, hogy a chopper-rajongknak nem kell mindenron hrom-ngyszz kils gpet terelgetnik. A kzpkategria l s virul, s hbe-hba komolyabb modellfrisstssel is tallkozhat az, aki mindenron talppal szereti tolni a szelet.



A tavaly sszel bemutatott VT750C4 r sem ismerne 1983-as nmagra. A ma mr csak soft choppernek csfolt legels Honda V-kettesek testek egy-kt vltoztatson, hogy korunk elvrsainak megfeleljenek.

A legnagyobb jdonsg, hogy a Honda 2004-re elhagyta a 750-es Shadow modellrl a lncot, helyette kardntengely tovbbtja a knyelmes cirklshoz elegend 46 lert. A kardn ugye nem ignyel rendszeres polst, ha minden jl megy, cserlni sem kell, vagyis ebben a kategriban tutira mindenki szereti. A lmer motorosok riogati ltal emlegetett kardnhats jelensge, mint olyan, mr nem ltezik.

" Na, errl mg a te lbad is le fog rni" - kaptam a kedves biztatst a motor tvtelekor. Igaza volt a kollgnak, mg enyhe trdroggyants is belefrt, miutn elhelyezkedtem a 658 mm-rel a fld felett vgzd lsben. Ez azrt j hr az jdonslt motorosoknak, - akik szeretnek kt lbbal llni a fldn - meg az tlagosan 11-15 cm-rel alacsonyabb testmagassgi kiltssal szletett csajoknak is.

Hzom a szvatt, nyomom az indtgombot, s knnyedn indul a motor. Gyorsan felveszi a kellemes s halk ritmust. Az 52 fokos hengerszg, vzhtses V-kettesben hengerenknt egy vezrmtengely, kt gyjtgyertya s hrom szelep robotol. Az zemanyagot egy darab 34 mm-es Keihin karburtor keveri a szvott levegvel, mg a hasznosulatlan mellktermk a kett az egybe kipufogrendszer vgn tvozik szp csendben. A kipufogdob mrete kivtelesen arnyos, a motor blokkjhoz s karakterhez megfelel mret.

A kuplung puha, mint a vaj. A knnyen kapcsolhat vltval rm a vltogats, amire - ha tartani akarjuk a V-Max-szal s a Honda megachoppervel, a VTX-1800-zal az iramot - gyakran szksg van. Az res gyorsan s problmamentesen jelentkezik a maga helyn. A chopperesen elretolt lbtart s a vltkar kztt a nagylbon l (vagy magas rszt) egynek kicsit kevesellhetik a helyet, de mindig mondom, hogy nem Buffalban kell motort vezetni.

Ha nem tallod chopper ltre kicsi megprgetni a V-kettest, s vltani, vltani, amint a fordulat gy kvnja - fordulatszmmr, az nincs - akkor egsz jkat lehet gyorsulgatni a VT750C4-gyel, de azrt ne felejtsk el, hogy ez egy httvenes motor. A lendletes haladshoz mindig tudnunk kell, hogy ppen hnyadik fokozatban vagyunk. Hogy a megfelel sebessgben vigyk vghez a manvereket, j fokozatban essnk be egy kanyarba, vagy gyorstsunk, sokkal tbb figyelmet ignyel, mintha a nagy V-kettest terelgetnnk fix harmadikban, de megri ezt a kis odafigyelst, mondhatom.

A vgsebessg mrsre az M9-es autplyn kicsit szeles idben kerlt sor, a plexit jl otthon hagytuk. A lbamat a hts lbtartn kitmasztva s ersen behajolva 172 km/h-ig kszott a 750-es mutatja. Nem is olyan rossz. A kemny chopperes mag felhrdlst kvet levlradat megelzse vgett gyorsan kijelentem: tudom, ez a motor nem az eszetlen szguldozsra vagy a versenyplykra teremtetett. Azrt minden motoros szereti biztosan tudni, ha mg egy kicsit odahz, akkor tudna menni motorja gyorsabban is, ha azt akarn.

A 14 literes benzintank els hallsra nem tnik valami nagynak, de miutn 223, 8 km-re mindssze 9,91 liter benzint brtam belepasszrozni, mialatt vgsebessgmrssel tarktva 110-120-as utazt haladtam, be kellett ltnom, hogy bven elg, mert nincs az a mazochista, aki 300 km-t kibr a Shadow-n egy seggel. 4,6 liternl tbbet ksbb sem sikerlt megetetni a motorral.

A rotciskapkat idz krm kormny rvid karaknak is knyelmes, nem kell sem nyjtzkodni, sem chopper-idegen tartssal elre hajolni. Helyben megforduls kzben is knyelmesen behzhat a kuplung, ha arra van szksg. A lass manverezsek nem okoznak problmt, a szk garzsbl is brki sajt maga egyedl kirngathatja, nem kell mindjrt a szomszdba rohanni segtsgrt.
A karok j kzel vannak a kormnyhoz, a 6 s feles mret kzzel lk is elrik knnyedn. Az els, 41-es telk nem llthatak, de a gyri bellts a 116 mm-es rugttal nem ad okot panaszra. A hts pr tel rug-elfesztse 5 fokozatban llthat, itt mr a szksgesnl tbb visszajelzs rkezik a hts futm fell, fleg, ha ppen bekoppan a 90 mm-nyi rugt vgn.

A fkhats elgg chopperesre sikeredett. Ell egy darab 296 mm-es trcsba harap a ktdugattys fknyereg. Lasstsra ppen, megllsra egyedl nem brja az trakszen 270 kils motort. Gyorsan megtanulja a Shadow-pilta egytt kezelni az els fket a hts 180 mm-es tmrj fkdobbal.

A nyeregszer ls pozitvuma, hogy a tank fel elg vkony, ezzel nem akadlyozza a lblettelt, de a szivacs is elg vkony, az els ktszz kilomter utn mr nagyon kocksnak reztem a htsmat. A hts ls klnll egysg, kt csavarral vgezve mindjrt egyszemlyes alakthat a Shadow, de ha krdn nzne rnk letnk prja, nyugodtan megvigasztalhatjuk: "Drgm, az gyis rettent knyelmetlen lenne neked."

A tkrk mozdulatlanok, mint a szikla, nagyszer kiltssal a mgttnk trtntekre. A tankba ptett mszerfal finom darab, nincs tlkompliklva. Egy korongba belefrt a sebessgmr ra, a hat visszajelz fny, s a megtett kilomterek megjelentsre hivatott LCD kijelz. Aki azonban figyelemmel akarja ksrni a motor zeneteit, jobb, ha sutba hajtja a zrt bukt, s vigyorgban hajtja a Shadow-t, mert a fullos sisak llrsze ppen kitakarja a mszert.

Egszben nzve a Shadowt (amennyiben elg messzi llunk a motortl) egy j formj, elegenden hossz s elegenden lapos motorban gynyrkdhetnk. A mlyen lehzott vastag hts srvdtl s a rendszmtbla krmozott tartjtl ltszlag mg hosszabbnak tnik. Krm jutott mindenhova, a hts teleszkppr guszta krmtokot kapott, ugyangy az els futmben a fels villaszrak. A fztt kerekek klli is krmtl csillognak, ahogy az abroncsok is, htul 160-as, ell 120-as ballonos gumik feszlnek. Amit a Honda nem gyz hangslyozni, hogy mennyire eldugtk az j modellen a csopperflingbl igazn kibrndt htraditort, teljesen igaz, annyira, hogy kr felhvni r a figyelmet.

Amit mgis a legjobban szerettem a VT750-nel, az a krforgalmazs. Az eurpai kztpti elkpzelsek terjedsvel egyre gyakrabban futhatunk bele haznkban is, amiben a VT750-es gazdja igazn duhajj vltozik. Miutn az els alkalommal vgigkaristolta a lbtartval az emltett kzlekedsi csompont aszfaltjt, a kanyarvteli technika szdt gyorsasggal bevett gyakorlatt vlik.

A Honda a choppereit ltja el a legbsgesebben gyri kiegsztkkel. A tesztmotoron is volt utas httmla, amihez aztn igen jl lehetett csomagot rgzteni, de volt rajta egy hatalmas szlvd is, amit gyorsan leszereltnk. Praktikussghoz ugyan nem fr ktsg, mert a motor elhozatalakor esett - mint mindig - s szinte szrazon megsztam az utat, de az ismt kiderlt, hogy a vitorlzs nem az n sportom, plne, hogy szlvd nlkl 10 km/h-val nagyobb a motor vgsebessge, s vgl: a hatalmas plexi nlkl sokkal szebb is.

A VT750C4 mellett szl a 2 000 000 Ft alatti ra, a nagyon alacsony fenntartsi kltsgek, a kis fogyaszts, strapabr, kis szervizigny blokk s a knnyed, egyben szrakoztat motorozs, ellene csupn az, hogy egy chopper legyen Harley.

Mszaki adatok:
  
 
 
Motor: vzhtses, ngytem, 6-szelepes, SOHC, 52 V-kettes
Hengerrtartalom: 745 cm3
Furat x lket: 79 x 76 mm
Kompressziviszony: 9,6 : 1
Max. teljestmny: 46 LE (33,7 kW) / 5500 1/min
Max. nyomatk: 64,2 Nm / 3000 1/min
zemanyagellts: 34 mm-es VE-karburtor, fojtszeleplls rzkelvel
Sebessgvlt: tfokozat
Kihajts: Zrt kardnhajts
Vz: Duplablcs csvz
Villaszg: 34
Utnfuts: 160,9 mm
Futm: Ell 41mm-es teleszkpvillk 116 mm-es rugttal, htul t fokozatban llthat rugstagpr, 90 mm rugttal
Kerekek ell/htul: 17x3,00 / 15x3,5 drt klls aclfelni
Gumik ell/htul: 120/90-17M/C / 160/80-15M/C
Fkek: 296 mm-es fktrcsa ktdugattys fknyereggel ell, 180 mm-es dobfk htul
Hosszsg x szlessg x magassg: 2505 x 965 x 1123 mm
Tengelytv: 1639 mm
ls magassg : 658 mm
Szabadmagassg: 130,8 mm
zemanyagtank: 14 liter (4 liter tartalk)
Szraz sly: 237,9 kg

 
ra
 
Naptr
2025. Jlius
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 

Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!