Men
 
Ltogatottsg
Induls: 2006-08-04
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Chopper,Cruiser
Chopper,Cruiser : Suzuki M1800R

Suzuki M1800R

A nagyterpeszes 300 kils .....

Teszt: Suzuki M1800R Intruder, 2006

Aki szereti a nagydarab, bgys-faros, mgis izmos szuperszexi nket, annak ez a Suzuki megacirkl is bejn. Lenygz formk, lenygz mretek, lenygz er. s tbb mint hrom mzsa.




 



A VZR 1800, vagy ms nven az M1800R, azaz az 1800 kbcentis j Suzuki Intruder htulrl egyenesen megdbbent. Ez aztn a hts! 240 millimteres, hiperszles gumiabroncs, leltetett, gmbly-izmos kuffer. Akr a fekete tncosnk duzzad feneke, amit utnozhatatlanul tudnak rzni a luxusmedence szln, az aktulis rapsztr klipjben.

Oldalrl kerlve hatalmas hengerekkel s vastagblszeren kgyz kipufogcsvel szembeslhetnk. Lavrnyi mret krmozott deklik, ablaknyi ht s kt, egyenknt majdnem ezer kbcentis henger. Mindehhez a hatvanas veket idz, m kiss ramvonalastott retro-stlus.

A kt s fl mter hossz, egy mter szles fekete motortest formatervezst nagyon eltalltk: mindentt nylcsorgatk veszik krl (az egyik bevsrlkzpont eltt egy teljes trsasg krbefnykpezte magt az Intruder eltt pzolva). Elfoglalom a helyem, a szles, alacsony nyergen knyelmes az ls. Remek rltsom van a kormnyra szerelt digitlis fordulatszmmrre, mintha csak egy hatvanas vekbeli amerikai aut mszerfala lenne elttem. A tankon elhelyezked analg sebessgmr-rt azonban mr csak akkor ltom, ha az t figyelst megszaktva le-letekintgetek.

Indts utn felmordul az 1783 kbcentis, ngytem, vzhtses DOHC V2-es motor. Az alapjrat akr egy dzelmozdony is lehetne. Induls utn a nem chopperhez szokott motoros eleinte vadul kalimpl lbaival, mire megtallja a j elre helyezett szles lbtartkat. Az lspozci a szintn igencsak ell lev egyenes kormny miatt kezdetben elg fura, a testtarts kis tlzssal egy kezt-lbt elrelendt, levegben sz tvolugrhoz hasonlt.

A 124 lers motor egyesben kis csaldst okozott: az egyes nagyon rvid, s kicsit nehzkes. Kettesbe kapcsolva r a meglepets, az ers gzhzsra a 315 kilt mintha rakta lkn elre, olyan gyorsulst produkl, hogy nagyon ersen kell markolni a kormnyt, hogy le ne maradjunk a gprl. Erre a nagyvasra mondan zsros haj rocker ismersm: "nagyterpeszes-kapaszkods heavy metl".

Az ris Intrudert a vrosban nagyjbl el lehet felejteni, hacsak nem akarunk a kocsisorral egytt araszolni. A Budapesten llandsul dugkban nehz a nem tl fordulkony, nagy s nehz testtel manverezni, ha komolyabban prbltam haladni, igencsak megizzadtam a birkzsban. A verejtk elvlasztst elsegti a kis sebessgnl tapasztalhat extra hmennyisg, mely a kt nagy hengerbl rad a combok kz. Hatsosabb, mint egy fogyasztgp.

Nem segti a forgalomban haladst az iszony ers motorfk sem. Lass tempnl nehz megtallni azt a fordulatot, ahol mg hz a motor, viszont mg nem rnt vissza a motorfk. Egy sz, mint szz, az Intrudert nem a vrosi totojzsra teremtettk.

Szabadabb tra, vagy autplyra rve a motor rgtn lvezhetv vlik. Kivlan kihasznlhat a nehz cirklkhoz kpest bdletes, 124 lers teljestmny s a 3500 percenknti fordulaton leadott 151 Nm-es nyomatk. Az Intruder a 3000-3500-as fordulatot szereti, innen indthatk msodik s harmadik fokozatban a meghkkent dinamikj gyorsulsok. (A teszt idejn vgzett orrsvny-mttem miatt egy motormentes napot kellett tartanom, m utna a betamponlt s tompa fjdalomgcknt mkd arckzepem szenzorknt funkcionlt: az orromban reztem a gyorsulst. Klnleges lmny, ajnlom mindenkinek.) Ktezres fordulatra leeresztve a motor csattogni kezd, hatezer fltt pedig mr nem nagyon hz.

Vaskos kardntengely
Az autton a testhelyzet is knyelmesebb vlik, br a menetszl 140-150 km/ra felett igencsak rezhet. Ez utbbi miatt bven elegend a 190 km/ra feletti vgsebessg, ember legyen a talpn, aki ebben a pozciban huzamosabb ideig kpes magt megtartani kzel ktszzzal.

A gp lassulsa kifogstalan, errl ell duplatrcsafk gondoskodik. Az elrenyjtott lb s a felll fkkar miatt az Intrudert fkezni olyan rzs, mintha egy teherautn nyomnnk a fkpedlt. A rugzs pedig, mint egy thenger. A ktyk, tragyk tst a kemny kzponti rugstag nyersen a gerinc als felre kzvetti, a prnzott ls bizony nem sokat segt.

Vgre marad az tvgy. Egy ilyen nagy bendt termszetesen etetni kell, bizony elfordul a szz kilomteren benyelt tz liter benzin. Fogyaszts ide-vagy oda, 3 milli forint alatti rval igencsak versenykpes a megacruiser piacon. A Harleyk lkettrfogatban csnyn elmaradnak a nagy Intru mgtt, gy most azokat szmba se vennm. Szintn 1800-as a Honda VTX, ezrt azonban 10%-kal krnek tbbet. A Kawasaki VN2000 gyz, mint a legnagyobb sorozatgyrts V2-es, ez viszont jcskn egy millval drgbb. A Yamaha XV1900 Midnight Starral mg nem tudjuk sszehasonltani, mert mg nem megvsrolhat, gy ra sincs. Egy hengerrel s 500 kbcentivel kilg a sorbl a Triumph Rocket III, rrt viszont az 1800-as Intru mell egy 650-es Banditot is vehetnk vrosi hasznlatra.

Mszaki adatok:
  
 
 
Motor: ngytem, vzhtses, DOHC, V2-es, 4 szelepes
Hengerrtartalom: 1783 cm3
Teljestmny: 124 LE
Nyomatk: 151 Nm 3500 1/min-nl
Keverkkpzs: befecskendezses, 56 mm-es szvtorok tmr
Vlt: tfokozat
Vghajts: kardntengely
Vz tpusa: dupla acl blcsvz
Els futm: tekercs-rugs, olajcsillapts fordtott teleszkp
Hts futm: tekercs-rugs, olajcsillapts kzponti rugstag
Els fk: 310 mm-es duplatrcsa, radilis felszerels, ngydugattys fknyergekkel
Hts fk: szimpla trcsa, szcsapos, ktdugattys fknyereggel
Kerekek: ell 18M/C x MT3,5, htul 18M/C x MT8,5, alumniumntvny
Mterek (HxSzxM): 2485 x 940 x 1180 mm
Tengelytv: 1715 mm
ls magassg: 700 mm
Szraz tmeg: 315 kg
Vgsebessg: 190-200 km/ra
r: 2 998 000 Ft

 
ra
 
Naptr
2025. Szeptember
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 

Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!