BMW 1200 C Montauk
Az egyetlen bajor .......
|
Mr az indtkulcs nagystl dologrl rulkodik: nehz tmr fmfej, apr BMW logval. Stlusban tkletesen illeszkedik a kpbe. Nincs rajta lyuk, vagy karika, nem lehet flfzni a pincekulcs mell. Krem szpen, ez a Montauk kulcsa, szenteljnk neki figyelmet!
A nv eredete |
Montauk nevet eredetileg az szak-amerikai Montauk indinok viseltk. A mai New York llam terletn, a Long Island keleti rszt npestette be az eredetileg elgg elszeparlt trzs. Itt ma is tallhat egy ilyen nev telepls, mely jelenleg virgz dlhely. | | |
Kezdjk ott, hogy nekem egyltaln nem tetszik, s igazbl nem is rtem mi keresnivalja egy BMW boxernek a Cruiserek kztt. Persze tudom, hogy az 1200 C j pr ve fut, de ht annak sem rltem. Persze a szpsg szubjektv, a piac pedig nagy r. Ez utn a kt frappns kzhely utn elvonatkoztatva, mgis gy rzem, j kis motor szletett. A hihetetlenl profi kidolgozs s a zsenilis megoldsok feledtettk velem az utlatot.
Brki, aki elszr tallkozik vele, megtkzik a mretn. Ahol egy Kispolszki knnyedn elfr, ott rdemes fontolra venni az tjutst. Persze azrt nem ilyen durva a helyzet, inkbb csak a tudat. A mra mr hagyomnyos BMW palalever- monolever kerkfelfggeszts az elmlt idk egyik legprofibb futmve. Az extraszles els telelever az 1200 CL-tl szrmazik. A szmomra hihetetlen megolds hts monolever - egykar lengkar, mely egyben kardntengelyknt is funkcionl - baloldalrl teljes egszben lthatv teszi az j alumnium felnit.
A kipufogk rvidek, mg jval a hts tengely eltt vget rnek. Ezt gy tudja megtenni, hogy a kt cs kztt - a hts kerk eltt - jkora sszekt dob helyezkedik el. Taln mr tlsgosan is halk, olyan, auts hangja van. Nem mlt egy Cruiserhez. Cserbe viszont tudja a legszigorbb krnyezetvdelmi normkat, s a ksbbiekben munkt ad a tuning-mestereknek is. Egy jobb rzs cruiseres biztos lecserli.
A nagy testtel a kocsik kztti bujkls nem tl vidm. Olyan, mint ha egy bivalyers rotcis kapval szlalomoznnk. A szemlyautk tkre fltt elfr a mi tkrnk, csak az egy szinten lv kisbuszokkal kell vigyzni. Ha nylt terepre, esetleg kanyargs tra rnk, akkor viszont lmny a motorozs. Knyelmesen terpeszkednk, a plekszi is vd a szltl, neknk csak a vidm dntgetsre kell koncentrlni. Az autplys haladst valban cruiseresre hangoltk, mrsnk szerint 180-nl vge a menetnek. A gyri adatok ellenben csak 165 km/h vgsebessget adnak meg.
Tovbb kutatva a mszaki adatok kztt egy kicsit megriadhatunk. A teljestmnye 45 KW tezernl. A motor tmege resen 265 kg, menetkszen feltankolva, ebd utn krlbell 360 kg. A 61 lervel nem tapossuk ki magunk all a hegyet, de a mr hromezres fordulaton leadott 98 Nm-rel kellemesen dinamikusan haladhatunk. Az tsebessges vltval kemnyen kell bnni. Elfordult, hogy nha rest vltottam.
A gumik is mltak a motor megjelenshez, mintha teheraut kerekek lennnek. A H-D bszkn hirdette, hogy az j Sportsteren ettl az vtl a rgi 130-as hts gumik helyett 150-esek vannak. Na a Montaukon ell van 150-es, htul pedig 170-esen gurulunk.
BMW fkekrl beszlni csak felsfokban lehet. Ez nincs msknt a Montauknl sem. Tesztmotorunk integrlt fkkel s ABS-szel volt szerelve. Az ABS mkdse szinte szrevtlen volt. Nem vagyok nagy rajongja, de egy ilyen nagy testnl valban van ltjogosultsga.
A legfontosabbat mg nem is emltettem, az pedig a vibrci. Pontosabban a rzkds. Radsul szndkos. Megirigyelvn a konkurencia rezgseit, a motort tervezetten nem csillaptottk. gy ugrl, mint a veszedelem. Jobbra, balra, ahogy egy csillaptatlan boxerhez illik. De ez nagyon j, nagyon tetszett. Gzadsra egy kicsit kisimul s elrntja a gpet jobbra. Egy kicsit szokni kell.
A kormnykapcsolk a BMW-nl megszokott kialaktsak. A specilis irnyjelz megoldst amennyire utltam a megjelensekor, mra annyira a kedvencem lett. Balra kanyarodskor baloldalon pcklnk, jobbra a jobb oldalon. Kln gomb van a kioldsra, ami egybknt is automatikus. Menet kzben kb. 10 msodperc utn automatikusan kikapcsoldik. Ha kzben megllunk - pl. egy keresztezdsnl - akkor csak az jra induls utn sznteti meg a villogst. n nagy index kintfelejt vagyok, gyhogy kedveltem ezt a megoldst.
Termszetesen a markolatfts sem hinyozhat, s a knnyedn kapcsolhat elakadsjelzt is dvzlni tudom. Extra helyre kerlt az els kdlmpa kapcsolja, ahol mg egy valami kapcsolja elfr. Ell jdonsgot is lthatunk, egyms alatt elhelyezett, klnbz mret fnyszrkat. Az als, a kisebbik a reflektor.
Az 1200 C Montauk, specilis clkznsget cloz meg. Olyan terletre tved, ahol a BMW csupn pr ve van jelen. Radsul komoly modellpalettval jelentkezett a Cruiserek kz. A Montauk ra ebben a kategriban igazn versenykpes. Az alap 4,1 milli, a tesztelt lmpkkal ABS-szel, puha lssel, stb. kestett verzi 4,8 krl llt meg. Aki ilyesmire vgyik, annak btran ajnlom, de n inkbb az R 1200 GS-t vlasztanm.
Mszaki adatok: BMW R 1200 C Montauk
Motor: kthengeres, nyolcszelepes, lghtses Lkettrfogat: 1170 cm3 Furat x lket: 73 x 101 mm Srtsi viszony: 10,0:1 Max. teljestmny: 45 kW (61 LE) 5000 1/min-nl Max. nyomatk: 98 Nm 3000 1/min-nl Vlt: tfokozat, krms kapcsols, egytrcss szrazkuplunggal zemanyag- ellts: injektor (Motronic MA 2.4) Fkek: ell 305 mm-es duplatrcsa, htul 285 mm-es fktrcsa Hosszsg: 2370 mm Szlessg: 1120 mm Kormnyszlessg 980 mm Tengelytv: 1641 mm ls magassg: 790 mm Tmeg (feltankolva): 265 kg zemanyagtartly: 17,5 liter Gyorsuls 0-100 km/h-ra: 5,8 s Fogyaszts (90 km/rs sebessgnl): 4,6(l/100km) Fogyaszts (90 km/rs sebessgnl): 5,7(l/100km)
Alapra: 4 188 000 Ft
| |
|