Men
 
Ltogatottsg
Induls: 2006-08-04
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Tra motorok
Tra motorok : Honda CBF 600

Honda CBF 600

A j munksmotor .....

Hol vannak mr a nyolcvanas vek motorjai? A CX500, csak hogy a Hondnl maradjak, vagy akr a GS650? Akkor mg a flliteres kategria is egsz embert kvnt. Magasat, erset, kemny tenyert. Aki kzzel-lbbal fkez, s nem riad meg egy kis kormnyszitlstl.


A CBF600-zal marha knny motorozni. Mintha ASIMO segtkszsge bjt volna a delfinszrke manyagelemek mg. Aki kiprblta mr a 2003 szn debtlt modellt, annak ez nem jdonsg. Akinek a CBF600-rl nem r le a lba, az mg nem is kaphat jogostvnyt. Finoman hz, de nem vratlanul, finoman fkez, de nem sz nlkl, szval kiszmthat. s egy csoman ppen ezt szerettk benne. A modellfrisstst nem is erltette a Honda, egy kis akcival megsegtve (pl. ajndk navigci) mindig biztosak lehettek benne, hogy kirlnek a raktrak.


Az j modell nem is annyira a vsrlkznsg ignye volt, mint inkbb az uni krnyezetvd hatsg. 2008-ban mr tnyleg nincs mese: csend, rend, tisztasg kell. A Hondnak meg mr volt egy pkzlb megoldsa erre a hatszzas kategriban: ott nyzsg a remek sorngy a tavaly bemutatott Hornetben. H, az meg a legjabb CBR600RR-bl rkezett...


Na, mieltt belelnm magam egy 120 lers flcsupasz motorba, gyorsan szre trtenek a szmok. A CBR-bl a Hornetbe ptett motor mr 102 lerre szeldlt, amit aztn tovbb puhtott a lelkes mrnkcsapat, mire alkalmasnak talltk a CBF600-ba, egsz pontosan 78 lerre. Azrt fanyalogni sem kell. Utcra egy rtelmes, sszel l embernek 78 ler kt kerkhez s 217 kilhoz elgnek kell lennie (a Hondnak elege lett a gyrtk ltal igencsak szabadon rtelmezett szraz tmeg-adatbl, ezrt mostantl kezdve csak menetksz tmeget ad meg gpeihez).

A korbbi fekete helyett ezst szn mutatja, hogy blokkcsere volt. Az j motor knnyebb s kisebb lett, mint az eld volt, s egszen aprnak nz ki az j vzban. Ez a pttm mret teljessggel illik a Honda "hogyan kzpontostsuk a lehet legjobban a tmeget" elkpzelsbe. Knnyebb vezetni, de ami fontosabb, finomabban jr, kevesebbet fogyaszt, s tisztbb gzok hagyjk el a kipufogjt. Az j blokk nem lett gyengbb - ersebb sem -, viszont egy leheletnyit nyomatkosabb lett.


A visszafojtst sajnos nem egyszer kiiktatni. A 42 ler a vastagabb hengerfejtmts okozta alacsonyabb kompresszi s a mdostott vezrmtengelyek mentn veszett el. De a htkznapi hasznlatban ez alig-alig jelent klnbsget. A motor elg hamar hozza amit tud, vagyis az als-kzps fordulatszm-tartomnyban egsz szpen halad. Flnknek s a blokknak idelis hasznlati tartomny 3000 s 6000 fordulat kz esik. Itt mg hatodikban is szpen hz. Boldogan el lehet vele kzlekedni az emltett tartomnyban akr egsz nap, ksznheten az thangolt blokknak s a rvidebbre tttelezett vltmnek. Ez persze nem jelenti azt, hogy itt tiltana a motor, jval 10000 fl prgethet, de 7000 tjkn van egy rvid vibrlsabb tartomny, amit inkbb elkerl az ember. A CBF600 vgsebessgre nincs panasz, a kilmterra szmlapjt teljes egszben kihasznlja a mutat.


Mg az tves modell karburtoros volt, az j CBF injektoros lett. A benzintank egy literrel lett nagyobb, amihez az okosan adagolt zemanyag-ellt rendszer munkjt hozzvesszk, jcskn megnvekedett az egy tankkal megtehet t hossza. Sajnos tankolsnyi tvolsgot nem tettnk meg.


Klseje annyira konzervatv, hogy els rnzsre csak vllvonogatva fogadtam be az inft, hogy a CBF600 klseje megjult. Knytelen voltam sajt kpeimbl puskzni, hogy feleleventsem. s tnyleg. Igaza volt a Teisiro Gotnak, amikor a tesztet megelz este eligaztskpp rvilgtott a motor jdonsgaira. Mg a rgi fejidom esetben elg szkmarkan bntak az lekkel, trsekkel, addig az jat rendesen meggyrtk. gy mr nem lg le olyan mlyen, ezzel egsz rtelmes arcot kapott a CBF 600. A farokidom jjszletsnek bizonytkt mr hosszasabban kellett keresnem.

A mszerfal tlthat, tovbbra is nagy, mutats rkrl olvashat le a sebessg s a fordulatszm, a visszajelzk is pont ott vannak, ahol voltak, az rkban egy-egy apr LCD kijelz, pp, ahogy eddig is. Ugyangy van zemanyagszint-jelz is, ht Flesbe ill rejtvny a klnbsgek megtallsa.


A vz immr alumnium az eddigi acl zrtszelvny helyett. Hogy rnzsre ez nem t senkit szven, az azrt van, mert ann gyes mdon az acl vzat is gy szerkesztettk meg, hogy a lthat oldals - a lbtart rgztsre szolgl - elemek az aluvzak formjt utnozzk.


De vajon mirt kne hosszabb btyk a lbtartra? A kvetkez oldalon kiderl.


Az j motor s az alumnium vz ellenre a menetksz CBF600 217 kiljval mg mindig nehznek szmt. A plusz tmeget elssorban az Euro3-as cl rdekben ltestett kataliztor teszi ki, ami ht szksges rossz (vagy j), viszont ami mindenkpp j, hogy a CBF nem nmult el teljesen - kellemes rekedtsggel drmg. A kzponti tmasz manapsg lehagyjk a motorokrl, vegye meg mindenki extraknt. A CBF-hez ez is jr, amitl ugye ismt csak nyom valamit a mzslsnl.


Az ABS-szel is megtmogatott els s hts fkek ssze vannak kapcsolva, pontosabban ha a hts fket hasznljuk, akkor a jobb oldali els fknyereg kzps dugattyja is dologba lt. Ez a kezdknek praktikus igazn, akik mg tlsgosan emlkeznek a hts fk propagandjra. Elbb-utbb gyis mindenki zmben az elst hasznlja, vagy egytt a kettt. n legalbbis csak olyan specilis esetekben nem fkezem az els fkkel, ha nem fogom a kormnyt.

A tesztt alatt a futm teljes inkognitban maradt. Hogy ez annak ksznhet, hogy elg j minsg volt az t, vagy hogy a futm szigelt-e el az esetleges huplik, repedsek alattomos tmadsaitl - mr nem tudom. A sportos kanyargsnak sem a futm szabott hatrt, mindvgig stabil maradt, s ez mr a 46mm-rel megnyjtott hts lengvilla rdeme. Az j modellen immr nemcsak a hts, hanem az els futm rugelfesztse is llthat. Alapbelltsokkal indultunk, majd tkzben volt r lehetsg, hogy lelkes technikusok szemlyre szabjk a motort. Nemcsak a futmvet, de kezelsbe vettk a plexit s az lsmagassgot is. Nekem a gyri alapbellts felelt meg igazn, kis termetem rvn. A piltk zme kemnytsrt llt sorba.


Nagyon egyszer a CBF600-zal kzlekedni. Minden a vgletekig praktikus s kzre ll, vagy ha nem, akkor kzre llv lehet tenni. Az ls eddig sem volt knyelmetlen darab, de az j tankformhoz hozzidomtottk az elejt, gy ell mg keskenyebb lett, lblettelnl alig kell terpeszteni. Az lsmagassg hrom fokozatban llthat 770, 785 s 800mm-es lpcskben rgzthet az ls, gy a magasabb motorosoknak nem kell knyelmetlen trdsszehajtogatssal megszenvednik azrt, hogy az alacsonyabbak biztonsgosan elrjk a talajt.


Az lspozci egszen termszetes, nincs sly a csukln, magunk alatt a lbunk, gy aztn nem ksztet semmi a sportos kzlekedsre. Hacsak pp' nem a fots, akit azrt ltettek az rok szlre, hogy kpileg megrktse, mennyire lvezte a tesztmotoros a tesztmotorozst. A kamera eltt az ember gyorsan elfelejti az nmegtartztatst. A ltvnyos kpekrt hajland nmi lbtarteszterglsra. A krnyezet remekl megfelelt erre. 1000 mterre nyl hegyek csods kanyarkombincikkal Barcelontl kb. 100km-re dlre. Szraz t, s nagyszeren tapad Michelin Pilot Road gumik, j minsg aszfalt.


Csakhamar meg is rkezett a vrva vrt hang. A meglepets a beiktatott kis pihen sorn rt, amikor az eredmnyt akartam szemrevtelezni a lbtartra szerelt kis koptatbtykn. Na, azon nem ltszdott semmi, ellenben a fkkar behajlott, valamint a kipufog aljn is megjelent nhny aprbb karcoska. Vakartk is fejket a konstruktrk, lehet, hogy kicsivel hosszabb btykt kellett volna rakni arra a lbtartra? De kr ezen nyammogni, a CBF nem sportclokra kszlt.


A CBF600 hiba nlkl teljesti azt, amire terveztk. Maximlisan felhasznlbart, illedelmesen vgrehajtja, amit gazdja kr tle, s teljestmnye is pp elegend. Szp is a maga konzervatv mdjn. Csak ht semmi ldbrztet nincs benne. A CBF-nek nem kldetse, hogy nyergben akr teljesen cltalanul lvezd a motorozst. Viszont mindig megbzhatan s knyelmesen elvisz oda, ahov akarod. Ezrt is lehet szeretni. n mindenesetre vennk mell mg egy motort.


Mszaki adatok:

Motor: ngytem, soros ngyhengeres, 16 szelepes, vzhtses
Lkettrfogat: 599,3 cm
Furatlket: 6742,5 mm
Kompressziviszony: 11,6 : 1
Teljestmny: 57 kW 10 500 1/min-nl
Nyomatk: 59 Nm 8250 1/min-nl
zemanyagellts: PGM-FI elektronikus zemanyag-befecskendez
Kuplung: olajfrds, tbbtrcss, mechanikus mkdtets
Vlt: hatfokozat
Vz: alumniumntvny hdvz
Els fk: 296 mm-es duplatrcsa, hromdugattys kombinlt fknyergekkel, ABS-szel
Hts fk: 240 mm-es trcsafk, egydugattys kombinlt fknyereggel, ABS-szel
Futm ell: 41 mm-es teleszkpvillk 120 mm-es rugttal
Futm htul: 7 fokozatban llthat elfeszts kzponti rugstag, 125 mm-es rugttal
Els kerk: 17MT3,5" mret, ktszer hatklls, alumniumntvny
Hts kerk: 17MT5,00" mret, ktszer hatklls, alumniumntvny
Hosszsg: 2160 mm
Szlessg: 765 mm
Magassg: 1240 mm
Tengelytv: 1490 mm
Villaszg: 26
Utnfuts: 110 mm
Fordulkr sugara: 2,8 m
Hasmagassg: 130 mm
lsmagassg: 785 mm (+/-15 mm)
Menetksz tmeg: 217 kg
zemanyagtank trfogata: 20 l

 
ra
 
Naptr
2025. Jlius
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 

* Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.