Men
 
Ltogatottsg
Induls: 2006-08-04
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Tra motorok
Tra motorok : Suzuki V-STROM

Suzuki V-STROM

Az alpok gyztese ...

 

 

A DL1000 V-Strom kisebb verzirt kiltott. Az XF650 Freewind volt a Suzuki kzpkategris tra-endur gpe, de eurpai forgalmazst abbahagytk, gy a Suzuki rszrl nem maradt konkurencija a Honda Transalpnak, a BMW F650GS-nek, vagy az Aprilia Pegasnak. Az ezres V-Storm kzben bizonytott, sokan megszerettk, s nem csak j rrt. Aki azonban nem mindjrt az ezres gpre akart szllni, esetleg nehzkesnek tartotta, vagy ppensggel nem ntt tl nagyra, az motorvsrlsi cllal inkbb a konkurencihoz fordult.

Nem hagyhatta meg ezt az rt a Suzuki, s a meglv sikermodell kpre formlt egy teljesen hasonlt: a bbi V-Stromot. Els pillantsra alig lehet klnbsget tenni a kt motor kztt, mg ha egyms mellett llnak is. A legszembetnbb klnbsg mindssze annyi, hogy az ezresnek kt kipufog dobja van (akr az SV1000-esnek), a 650-esnek csak egy darab (akr csak az SV650-nek). s a prhuzam nem is vletlen, a DL650 motorjnak a mr 2003-ta ismert SV650-es 645cm3-es, 90 fokos, V-kettese szolglt alapul. A prosts els hallsra sem rossz, mgis meglep volt, hogy a pszeudo-terepmotorba csomagolt sportos SV blokk milyen szp eslyekkel indulhatna a kilomterenknti mosolyok szma versenyen.

Hatodikban 130-cal haladva 5900-at mutat a mszer. A fordulatszmmr folyamatosan emlkeztet arra, hogy a Suzuki hozzadott hrom fogat a hts fogaskerkhez, hogy a szksges kraft meglegyen az SV650S-nl 24 kilval nehezebb gpben is.

A Suzuki elmondsa szerint kzepes tartomnyban a DL 5%-kal ersebb, mint az SV, ami a kisebb lgszrhz, a klnbz vezrmtengelyek s a kipufog kzsen nyitott szmljra rhat. Hogy ezt egsz pontosan, miknt sikerlt elrni, azt nem rulta el a Suzuki, a vltoztatsok mindenesetre jl mkdnek egytt, hiszen a rvidebb tttel ellenre a V-Strom ra szerint kpes 200-zal szguldani. Kt szemllyel 160-as folyamatos utaz minden megerltets nlkl megoldhat. Mint a legjabb sztrocskk, semmi kis hangjval ddolgat a magasan elvezetett kipufog. A dob alumniumnak ltszik, m valjban manyag hvd takarja.

A DL650 hrom pozciban rgzthet plexije gondosan rzi a szlcsendet a tank felli oldalon. Az extra szlvdelem akkor tkztt ki leginkbb, amint az egyes trl az autplyra kanyarodtam. A szlramlat simn a buksisakom felett szaktott t gy, hogy a plexi a kzpllsban volt. A magasabbak felszerelhetik a legmagasabb llsba. 10 csavar, no meg 5 perc, s a mdosts utn meredekebben is ll. Kisebb sebessgnl olyan szpen eltereli a fuvallatokat a szlvd, hogy a huzamosabb ideig tart felnyitott plexis motorozs sem letkptelen tlet.

Az 1000-es DL az llthat szlvdvel egytt 2004-ben j mszerfalpanelt is kapott, ez jutott a 650-esnek is. A kt kerek analg ra kz - az egyik a sebessg a msik a fordulatszmmr - kerlt a furfangos folyadkkristlyos kijelz, ahol a megtett kilomtereken kvl tbbszegmenses zemanyag szintjelz, hfokjelz s ra szolglja a trzs knyelmt. jszaka attraktv narancs glria veszi krbe a mszerfalat. A 22 literes tartlyt telecsurgatva 300 km-es tvolsgot hagyhatunk kt teletankols kztt.

A nyri tfeljtsokat nem vittk tlzsba, maradt lyuk bven a szkesfvros tjain, a kivezet utakon, s termszetesen a legszebb helyekre vezet mellkutakon is. Egy kis kavicsos szakasz, nyomvlys fldt, vagy felbontott burkolat, s a teszt tisztn rvilgt, hogy a DL nem SV.

Az SV-hez kpest ell 20 mm-rel nagyobb rugton, htul 12 extra mm-en szippantja az t egyenetlensgeit a simulkony, kezes futm. A 43 mm-es villa csak klsleg azonos a nagy V-Stromval, de a Showa egysg belseje ms. Itt csak az elfeszts vltoztatsra van lehetsg. A takarkos megolds htrnya az lesebb ktyknl tapasztalt nyersessgben nyilvnul meg, valamint az els fk btrabb kezelskor fordult nha el, hogy bekoppant. A hts csillapts elfesztse hidraulikus, az ls alatt tallhat gomb eltekersvel mg menetkzben is megoldhat, ahogy a BMW F650GS-nl. Htul a hzcsillapts is llthat.

Knyelmnket rzik a magas profil, ktfunkcis Bridgestone gumik. A 19 colos els kerk lassabban kzvetti a kormnyzs hatsait, s a kanyarods is sokkal inkbb izommunka, mint az SV-n. Kezdetben tl magasnak reztem a motort a durvbb kanyarokhoz, de kicsit szokva igencsak szrakoztatnak bizonyult a DL fektetse, amihez hozzsegt a magas s szles kormny hasznlhat erkarja. A lass manverezsben a 40 fokos kormnyelfordulsi szg lesz bartunk. Az els dupla trcsafk llthat fkkarja mg a kis kezeknek is adja magt, maga a fk nem szupersport jelleg, fleg a hts trcsa rzketlen s gyenge.

Kzpkategris kalandor rak:
Aprilia Pegaso 650: 1 699 900 Ft
BMW F650GS: 2 148 000 Ft
Honda XL650V: 1 948 000 Ft
Suzuki DL650: 1 798 000 Ft

A bbi V-Strom misszija, hogy a nagyobb DL-lel kzel megegyez komfortjval a vezet a csukljrl minden terhelst levegyen. A motoros l knyelmes, normlis lspozciban, 2 centivel mlyebben, mint az ezresen, s pihen. Ezzel aztn olyanoknak is nyitva ll a delezs lehetsge, akiknek a nagyrl nem rt le a lbuk. A msik vglet sincs kizrva a mkbl, egy 180 cm-es motoros trdnek is elegend a hely a tank kt oldaln.

Aki GSX-R-t vagy SV-t akar biztos, nem a V-Stromot vlasztja. Aki azonban knyelmesen szeretne kzlekedni, nyugalommal tlt el, ha egy hossz trra val felszerels knnyedn felpakolhat motorjra, s nem mellkes szmra az sem, hogy motorjval kpes olyan helyekre eljutni, ahov a kt emltettel csak a legnagyobb knszenvedsek rn merszkedne - annak a 650-es V-Strom egyszerre a legolcsbb s a legjobb megolds. Ha nem is egy Paris-Dakar gp, mgis van gusztusa a kavicsos, grngys, nyomvlys, vagy horribile dictu ttalan utakhoz is.

Mszaki adatok:
  
Motor: ngytem 90 fokos, V-kettes, 8 szelepes
Lkettrfogat: 645 cm3
Furat x lket: 81,0 x 62,6 mm
Kompressziviszony: 11,5:1
zemanyagellts: elektronikus befecskendez
Vlt: hatfokozat
Futm: llthat elfeszts hidraulikus teleszkpvillk ell, llthat elfeszts s csillapts kzponti rugstag htul
Fkek: ell dupla, htul szimpla trcsafk
Gumik: 110/80R19 ell, 150/70R-17 htul
Hossz: 2290 mm
Szlessg: 840 mm
Magassg: 1390 mm
lsmagassg: 820 mm
Szabadmagassg: 165 mm
zemanyagtank: 22 liter
Szraz tmeg: 189 kg

Oldal tetejre

 
ra
 
Naptr
2025. Jlius
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 

* Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.