Men
 
Ltogatottsg
Induls: 2006-08-04
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Tra motorok
Tra motorok : Suzuki GSX 1400

Suzuki GSX 1400

Ez egy benzintemet

A GSX1400 kifejlesztse j kis feladat lehetett a Suzuki designernek. A csknak biztos volt egy GS1000/XS1100/Z1000 motorja gy a hetvenes vek kzepn. Aztn harminc v elteltvel fellt a fia Fire Blade-jre s nem sok hja volt, hogy fejbe lje magt.



A retro gp kifejlesztsekor a kiindulsi alap inkbb egy elhzott focidrukkerhez hasonltott. Az 1402 cm3-es minden eddigi nakedbike-nl nagyobb lkettrfogat, s a megetetve 260 kg-os tmeg magrt beszl. Kvrebb mr nem is lehetne. Szerencsnkre a tervezgrda nagyon szigor fitness program al vetette kelmt. A kemny munka a bodyteremben, az ultra maraton s a kardiobaszkurlis gyakorlatok szpen kialaktott izomcsoportok megjelenst eredmnyeztk. Megnyugtatat, hogy nem szteroidokkal tmtk.
Az edzsterv vgrehajtsa utn a gyrbl egy nekl-tncol sportmotor-blokk kerlt ki, amit belepasszroztak egy aclcsvzba.

Versenytrsak:
Elsknt a Yamaha XJR1300 vonult fel izmait mutogatva a porondon. A Kawasaki szintn a topon volt, a ZZR1100-bl kigyrt ZRX1200R Eddie Lawson stlusban fnyezve nagyon llatul nz ki. A meztelen Blackbird, az X-11, Hondnak megfelelen modern s retro formival kprztatja el a testpt verseny zsrijt.

Modell Lkettrfogat Teljestmny Nyomatk Szraz tmeg
GSX 1400: 1402 cm 3 97 LE 126 Nm 228 kg
XJR 1300: 1251 cm3 106 LE 104,7 Nm 230 kg
ZRX 1200R: 1164 cm3 122 LE 112 Nm 223 kg
X-11 1137 cm3 136 LE 116 Nm 222 kg

Az alacsony ls (780 mm) hangslyozza az izomkolosszus kigyrt formjt. A szles egyenes kormny "mindenkit letolok az trl" rzst breszt. A lbtartpr a fenk alatt segt, hogy kemnyen kt trddel szortva nveljk fennmaradsi eslynket. A befecskendezses motor mindssze 97 ler, de 126 Nm nyomatkot tol tezres fordulatnl, ez igazi egykerkre llt er. Ennl csak a Hayabusa tud tbbet (138 Nm 7000 1/min-nl).

A gyorsuls egy rendes parasztlengshz foghat. Ha egyszer nekiindul, nem lltja meg semmi. Nem kell vist 5000-es fordulatszmrl startoni, mint egy GSXR-en. A piros vonal sem tizenegyezer felett hzdik, 9000-nl rkeznk a tiltott znba, de felesleges eddig hajszolni a motort. Az igazi fless 3 s 7 ezer kztt rkezik, s mivel 6 sebessges (nem gy, mint a Bandita kistes 5 fokozata - vicc, hogy 1200 cm3 mr kicsi), gy hatszor lvezhet ez a fordulatszm tartomny egy piroslmptl elindulva. Azaz hatszor hzdik fltl flig a sznk, mg a blokk egszen 200 km/h-ig nyomatkcscson tarthat.

A meglltshoz hat dugattys Tokico fknyergeket kapott 320 mm tmrj Technics trcskkal, ami az els tulajdonos GSX-R 1000-est knnyedn billenti els kerkre. A behemtra ez mr nem mondhat el. A tbb mint fl mzsval nehezebb GSX1400-et inkbb csak szelden visszafogja az els fkpr, a htst is zemeltetve vlik elfogadhatv a lassts. Vgszksg esetn ne feledkezznk meg a motorfkrl sem, az szinte blokkolja a hts kereket. (Ugye, mint emltettem 1400 kbcenti...)

A befecskendez rendszer szintn GSXR 1000 technikt hasznl. Az injektor kt pillangszelepe (SDTV=Suzuki Dual Throttle Valve) kzl az egyiket a gzmarkolat rngatsval tartjuk mozgsban, mg a msikat a komputer kontrolllja, hogy optimlis legyen az gstrbe jut leveg s benzin keverke.

Ahogy az a mretes izomtornyok esetben lenni szokott, a GSX nagyon bartsgos, jl kijn mindenkivel, s nehz kihozni a sodrbl. Mindehhez egy hagyomnyosnak tn - j fele felfel - els futm dukl, ami valjban egy igazi hj'tek Kayaba telpr igen combos, 46 mm-es cstmrvel, s minden igny kielgt lltgatsi lehetsggel. Musclebike-nak megfelelen klasszik hts rugstagpr csillaptja a farlengst, a gztartlyos Kayabk elfesztse egy manyag gomb tekergetsvel nagyszeren elllthat.

A relatv nagy (1520 mm) tengelytv s a nagy tmeg mr sejteti velnk, hogy a GSX 1400 nem egy kanyarbajnok, de a lgyabb vltott v kanyarokban nagyon lvezetes bortgatni.
A mretes tengelytvnak megvannak az elnyei is. A megrendthetetlen egyenesfuts a nagy s sk tankkal kombinlva arra csbtja a streetfightereket, hogy a tankon llva lvezzk a kiltst.

Ha ezt nem is, de a gumifstlst n is kiprbltam. Ehhez ugye kt dolog egyttes jelenlte szksges: Ers motor s j elsfk. Ezekbl pedig itt nincs hiny. Tovbb megnyugtat, hogy a kuplunggyilkos mveletben - az 1200-as Bandita egyrugs kuplungjtl eltr - tbbrugs tengelykapcsol llja a gyrdst. A kategriban nlklzhetetlen 190/50-es kvr hts -Bridgestone - elrsszer fekete cskot hz az aszfalton, de nem hagy cserben kigyorstskor s a meredekebb kanyarokban sem. Hangynyi megcsszst csak hirtelen motorfk hasznlatakor reztem.

A ngy a kettbe kipufog rendszerbl - igaz nagyon csendes - sszetveszthetetlen ngyhengeres Suzuki hang morajlik. Egy kipufog csere vltoztatna a trolibusz imidzsen, de kell az?

A szl sellensg. Vllfjdt, ha oldalrl fj, nyakmacskst, ha szembl. Buksisak rngat akrhonnan jn, s kemnyen megszenvedi a motoros. Ez a termszeti er az egyetlen kontroll, hogy ne fels hatrait srolva hasznljuk a motort, egyben ez agyonthetetlensgnek zloga. Mindenesetre 160 felett amennyire lehetett behzdtam a mgneses tanktskm szlrnykba. Ennl a tempnl mg segtett.

Az lskomfort a rgi GS850-eket juttatja eszembe. Nem panaszkodhat sem a sofr sem az utas. Nem csak a szles s knyelmes ls tmogatja a hossz trkat, nagyon j a lbtartk elhelyezse s a majrvas is hasznlhat, az ls hosszt pedig egyenesen tbbnejeknek talltk ki.

Egy biztos, nekem kk-fehrben kellene.



Technikai adatok:

Motor: ngytem, lghtses, ngyhengeres, DOHC (kt fellfekv vezrmtengely), SACS (olaj/leveg htses), SCEM (galvanizlt henger)
Furat x lket: 81,0x68,0 mm
Lkettrfogat: 1402 cm3
Kompresszi viszony: 9,5:1
Olajtrfogat: 5,7 liter
zemanyag ellts: 34 mm-es benzinbefecskendez (SDTV)
Vlt: 6 sebessges
Primer tttel: 1,509 (83/55)
Szekunder tttel: 2,277 (41/18)
Vz: Duplablcs aclcsvz
Villaszg-utnfuts: 26 fok/105 mm
Rugzs ell: 46 mm tmrj teleszkpvilla, llthat elfeszts s csillapts
Rugzs htul: lengkar, kt gztartlyos rugstag, llthat elfeszts s csillapts
Rugt ell/htul: 120/130 mm
Kerekek ell/htul: 3,5x17 /6,0x17 knnyfm felnik
Fk ell/htul: 120/70ZR17 / 190/50ZR17
Hossz/szlessg/magassg: 2160 x 810 x 1140 mm
Tengelytv: 1520 mm
Hasmagassg: 130 mm
lsmagassg: 790 mm
Szraz tmeg: 228 kg
zemanyag tank: 22,0 liter
Gyri adat az tlagfogyasztsra: 6,6 l/100 km
A teszt alatt mrt tlagfogyaszts: 8,0 l/100 km

 
ra
 
Naptr
2025. Jlius
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 

* Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.