Men
 
Ltogatottsg
Induls: 2006-08-04
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Tra motorok
Tra motorok : Big bike

Big bike

A hrom tenor ...

 
Az er hatalom: minl tbb van belle, annl jobb. Ha ezt vesszk alapul, jelenleg a 190 LE nvleges teljestmny Kawasaki ZZR 1400 a ktkerekek vilgnak legnagyobb uralkodja. Vajon lpst tud vele tartani a BMW K 1200 S s a Suzuki Hayabusa 1300?

  

 

AZ ELG SOHA NEM ELG

Valami nincs ma rendjn! Vajon mirt csak mi haladunk a nmet autplyn a kijellt irnyba, a tbbiek pedig mind htrafel? Fleg a hatalmas nyerges vontatk keltenek olyan benyomst, mintha egyenesen felnk replnnek. Lm, mennyire megvltozik az ember ltsmdja, ha nagy teljestmny motoron penget a bels svban!
   Ktsgtelenl nagyon rdekes tapasztalat, igaz, ma mr nem szmt klnsebben nagy szmnak 300 km/ra. Azrt sem, mert a Suzuki Hayabusa mr vekkel ezeltt elrte ezt a misztikus sebessget. A sajt persze azonnal lecsapott a hrre, aminek az lett az eredmnye, hogy a gyrtk nknt vllaltk, hogy 298 km/rban korltozzk modelljeik vgsebessgt. Sajnos nem vetlt tl j fny az 1300 kbcentis Suzukira ebben az sszefggsben, azt pedig plne senki nem vette szre, micsoda remek orszgti motort ltztet az ramvonalas idom. Tlrad teljestmnye egyrszt nfegyelmet kvetel a pilttl, msrszt j adag magabiztossggal s a flnyessg semmihez sem foghat rzsvel ajndkozza meg. Idelis sebesgzs, amely a varrgpszeren prg sportmotoroktl eltren nem sztnzi folyamatosan arra az embert, hogy az utols csepp tartalkot is kiprselje magbl s az alatta toporzkol gpbl.


   Manapsg mr a gyrtk sem kalibrljk tovbb a kilomterrt 280-nl, se a Hayabusnl, se a BMW K 1200 S-nl nem terjed tovbb a skla – utbbi persze nem is nagyon tudna ennl tbbet kifutni. Mg a kategria gyeletes teljestmny-sza, a Kawasaki ZZR 1400 is beri ilyen szmozs sebessgmrvel. Ez a modell egybknt tdikben is kifutja a 280 km/rt. Miutn hatodikba kapcsol a pilta, mg mindig gzervel tol a motorja egszen addig, amg nem sokkal 300 eltt (ez fehr sv a kilomterrn) kzbe nem avatkozik a "speedcutter". Ha nem szablyozn le a motorelektronika, a hossz vlttttelnek ksznheten akr 324 km/rig is fel tudna gyorsulni a ZZR.

Hossz s alacsony jelensg: nem sok tmadsi felletet knl a menetszlnek az idom. A slypont leszlltsa rdekben mlyre benylik az ls al a tank


   A hrom tesztelt motor kzl egyikkel sem gond teht nagy sebessggel szguldani. gy hastjk a levegt, akr ks a vajat, bszkn dacolnak a leelztt teherautk ltal gerjesztett lgrvnyekkel, s megings nlkl tartjk a kijellt irnyt. Se nyomvlyk, se tburkolati jelzsek nem kpesek kihozni ket a sodrukbl. Mg az olyan lnok dolgokat is, mint az tburkolatnak hasznlt betonlapok vagy hidak illesztsi hzagai, flnyesen elnyelik futmveik. Nem pattognak, nem nyugtalankodnak, az idegessg legkisebb jele sem rzdik a kormnyon.
   A ZZR 1400 taln mg a K 1200 S-nl s a Hayabusnl is tkletesebben teszi a dolgt, olyan, mintha sz szerint odaszvn magt az aszfalthoz. Elnys viselkedsben bizonyra jelents mrtkben kzrejtszik remek aerodinamikja is. A Kawa a tri egyetlen tagja, amely nincs rszorulva kormnycsillaptra. Tny ugyanakkor, hogy piltjnak alaposan ssze kell hznia magt a tereblyes orridom tetejn trnol aprcska plexi mgtt, ha ki akarja vonni magt az orknszer menetszl tpz hatsa all. A Suzuki alacsony idoma szintn sszekuporodsra knyszerti a vezett. Egyedl a BMW knl emberhez mlt lhelyzettel prostott szlvdelmet.

Pillanatok alatt tnnek el a szemlygpkocsik a visszapillantban.

   Akrcsak a futm, a menetteljestmnyek tekintetben is remekelnek a nagy hengerrtartalm izombringk, legalbb olyan frgk s robbankonyak, mint a nluk jval knnyebb szupersportmotorok. A BMW K 1200 S pldul llegzetellltan rvid id, 8,7 msodperc alatt rppen fel ktszzra, a Hayabusa azonban mg ezt is fellmlja 0,9 msodperccel. Persze mindez semmi a ZZR 1400 alaktshoz kpest: 7,5 msodperc alatt robban fel ktszzra, s azon tl is fkezhetetlenl fokozza a sebessgt. Kmletlen, mr-mr brutlis a gyorsulsa.

Hatalmas borts: a kedvez lgellenlls rdekben szletett a szokatlan kikpzs orr-rsz. Igen stabil a fels sszektvel merevtett lengvilla


   Mindazonltal nem felttlenl mrvad ez az lmny, hiszen a sebessg ilyetn mrtk fokozsa, valamint a 200 km/ra fltti szgulds csak a legritkbb esetben tapasztalhat meg a vals letben. Ha igen, akkor is csupn a nmet autplyn vagy a versenyplyn. s ezzel el is rkeztnk a legfontosabb krdshez: vajon tnyleg annyira lvezetesen vezethetk az egyenes betoncskoktl tvol ezek a roppant ers s gyors masink?
   Ktsgtelenl nagyok az elvrsok velk szemben, elvgre a legersebb sorozatgyrts motorokrl van sz. A Hayabusa mr a mltban is j magasra helyezte a lcet a maga telt teljestmnygrbjvel. Jelenleg 170 ler mrhet a tengelykapcsoljn, ami kb. 173 a ftengelyen, teht nagyjbl megegyezik a gyri adattal. Mr 2700 percenknti fordulaton tbb mint 100 Nm mozgsul, a cscsot pedig – szm szerint 139 Nm-t – 6900-nl adja le a motor. Mindez rendkvl meggyzen rezhet a gyakorlatban. Mr kis fordulaton is bivalyersen hz a Slyom. 3000 s 6000 kztt is elemben van, szfgadan teljesti a gzmarkolat parancsait, igaz, nem brsonyos finomsg a ngyhengeres motor jrsa. Viszont mg hrbl sem ismeri a kellemetlen terhelsvltsi reakcit vagy az akadoz vltt. Utbbinak egybknt sem sok dolga akad ekkora nyomatk mellett. Egyedl taln a hidegindtst kvet magas alapjrati fordulatszm rand a hajts rovsra.

Mg 250-nl is megvadult gzs mdjra gyorsul tovbb a ZZR.

   A BMW motorelektronikja tkletesen ura a hidegindtst kvet helyzetnek. Mr pr mter megttele utn szpen, finoman jr a motor, s spontn reagl a gzkz legkisebb rezdlsre is. Mkdshez markns zenei alfestst nyjt a soros ngyhengeres motor a ngy az egyben rendszer kipufog tolmcsolsban. Az embernek mr-mr ldbrs lesz a hta a hanglmnytl, m nmikpp kedvt szegi, hogy igen hangosan veszi be a vlt az egyes fokozatokat. A kapcsolskor hallhat fmes hang sajnos akkor sem csitul el, ha mr bemelegedett a motor. Ebbl a szempontbl az is teljesen mindegy, milyen finoman bnik a pilta a kuplung- vagy a vltkarral. A bajor gzs szmra sajnos a kellemetlen terhelsvlts sem ismeretlen fogalom. Ez fleg akkor tud nagyon terhes lenni, ha vrosi fogalomban araszol, vagy kanyargs tszakaszon finom gzkezelsre trekszik az ember.

Karcs idom s kompakt far: szlvdelem tern nincs jobb a BMW-nl. A kt csuklpont alumnium lengvilla jelzi, hogy h maradt a kardnhajtshoz a gyrt


   A K 1200 S ltal tnylegesen leadott 158 ler lnyegesen elmarad a gyrt ltal kzlt 167 LE nvleges teljestmnytl, a Hayabushtl pedig vgkpp. Ugyanez rvnyes a 124 Nm maximlis forgatnyomatkra is. A maga 1157 kbcentijvel a tri legkisebb hengerrtartalm tagjnak szmt BMW-t radsul alaposan fel kell prgetni ahhoz, hogy mozgstsa a teljestmnyt. Orszgton kisebb a htrnya a msik ketthz kpest, mint arra a szmadatok alapjn szmtani lehet. Rvid ssztttelnek ksznheten mg valamivel rugalmasabb is, mint az 1300-as Suzuki.

ab ZZR 1400: Kuporogova ki lehet brni a szles orridom mgtt Hayabusa 1300: Tmad pozciban a lapos szlvd mgtt K 1200 S: Hatsosan cskkenti a menetszl nyomst a magasra felhzott plexi


   s most lssuk a Kawasaki ZZR 1400- at! A tengelykapcsolnl mrt 181 LE ugyan elmarad a gyrt ltal kzlt adattl, abszolt mrcvel mrve azonban gy is a cscsot szemllteti. Meglep, hogy a valsgban milyen szeld ez az ercsomag. Brsonyos finomsggal veszi fel a gzt a ngyhengeres, s kt kiegyenslyoztengelynek ksznheten szinte semennyi vibrci sem jellemzi. Csak 6500 percenknti fordulat tjkn vlik nyersebb a jrsa. A vlt kiss vonakodva veszi be a sebessgfokozatokat, de rvid utakon jr, s pontosan kapcsolhat. 3000-nl alig mutat valamivel tbbet 100-nl a kilomterra mutatja. Pontosan ez az a fordulatszm- tartomny, ahol ugyan kicsi, de hatrozottan rezhet tmeneti gyengesg lesz rr a motoron. Itt nem rzza ki gy a kisujjbl az elzseket. Nincs ht mit tenni, mint visszavltani egy vagy kt fokozatot. De vigyzat! Papron ugyan egyenletesen n a teljestmny, az letben azonban vratlan meglepetsben lehet rsze a piltnak. 6000-nl aztn felled a vadllat a ZZR-ben: brutlisan elkezdi szaggatni a lncot, s fekete cskokat get bele az aszfaltba minden egyes kvr gzra. Egyszer teht kezesbrny, egyszer meg tombol fenevad – bizony, elg nagy meglepets ez az ellentmondsos jellem. Vlhetleg a hossz ssztttel szmljra rand, hogy szokvnyos orszgti sebessgnl nem hz tlagon felli ervel a Kawa, ha ppen valamelyik magasabb sebessgfokozatban van a vlt.

Kell er s tartalk birtokban csordoglni t a tjon…

   A futmvel mr gyesebbek voltak a Kawasaki mrnkei: gy sikerlt kialaktaniuk a geometrit, hogy egyszerre legyen megfelelen knyelmes s sportos az lhelyzet. A maga 260 kiljval a ZZR a hrmas legnehezebb tagja, mgsem tnik annak, mert jl kiegyenslyoztk, s meglepen knnyednek tnik. Pontosan, jindulatan engedi lefektetni magt, s akkor sem veszi tlzottan ignybe a vezett, amikor t kell dntenie egyik oldalrl a msikra vltott kanyarban. Ell-htul teljesen llthat kivitel rugz elemek teljestenek szolglatot alatta: magas szint rugzsi knyelmet garantlnak, s pontos visszajelzst adnak az trl, javarszt ezeknek is ksznhet, hogy annyira harmonikus benyomst kelt a Kawasaki. rzkletesen kiszri az tegyenetlensgeket, s szinte meg sem rzi a rzs aszfaltot. Sportos hasznlat mellett is marad benne elegend tartalk. Csak a legszlssgesebb helyzetekban kezd csapkodni kormnyval, amikor hullmos talajon gyorst vele a pilta. Futmve minden helyeztben flnyesen, magabiztosan teszi a dolgt.

ab ZZR 1400: Roppant hatkonyan lasstanak a radilis felfogats Nissin fknyergek Hayabusa 1300: Nagy ervel mkdtethet, rosszul adagolhat s nem egszthet ki ABS-szel a Slyom fkje K 1200 S: Hatkony, de durvn mkdik a fkrsegt

   Ugyanez rvnyes a fkekre is. Jl adagolhatk, mr kis erkifejtsre is mohn harapnak, s hatrozott a nyomspontjuk – minden elismerst megrdemelnek. A Nissin gyrtmny ABS finoman s kellen ksn szablyoz. Elg alaposan be kell rntani a kart ahhoz, hogy mkdsbe lpjen. Ha jl tapad a talaj, inkbb a levegbe emelkedik a hts kerk, mieltt aktivizldna a blokkolsgtl.

ab ZZR 1400: Alapron jr hozz az informcikban bvelked fedlzeti szmtgp Hayabusa 1300: Tkrzdnek, ezrt nehezen leolvashatk a mszerek K 1200 S: Kzppontban a kilomterra. A fedlzeti szmtgprt kln kell fizetni


   A K 1200 S-nl nem trtnhet meg hasonl, a BMW ugyanis orrabuks-rzkelvel ltta el a motort. Mr azt megelzen kzbeavatkozik az elektronika, hogy felemeln hts kerekt a motor. Ez bizony nem rossz megolds, ellenttben a fkrsegtvel, amely negatvan befolysolja az adagolhatsgot s a visszajelzst. A rszleges kiterjeszts integrl rendszer bestilis lasstkpessgn azonban nincs mit kifogsolni. A BMW vszfkezskor is kellen stabil marad, mert nagy a tengelytvja, s Duolever lengkar teljest rajta szolglatot ell. Utbbi csak csekly mrtk beblintst engedlyez hirtelen lassts alkalmval, msfell viszont nem kzvett elg tkapcsolatot, gy aztn a K 1200 S tvolrl sem kveti le olyan pontosan az veket, mint a ZZR 1400. A BMW radsul nehzkesebben veszi a vltott kanyarokat, holott kisebb a tmege, mint a Kawasaki. Hogy ennek ellenre mgis jl irnythatnak tnik, az a plds ergonminak ksznhet. A kt msik motoron nem lehet ennyire ellazultan s knyelmesen, a gppel gy sszeolvadva lni. Nagyon hasznos felras megolds, hogy a pilta egyetlen gombnyomssal msodpercek alatt meg tudja vltoztatni a rugelfesztst s a lengscsillaptk belltst. Mindenkpp megr 174 000 forintot a futm elektronikus lltsi lehetsge.

   A Hayabusn nem megy ilyen gyorsan a mdosts. Ennek ellenre szintn minden lethelyzetben pompsan mkdnek kzzel teljesen llthat rugs tagjai. Mg lspozcija inkbb sportos, fordtott teleszkpvillja s kzponti rugstagja – mindkett rzkeny, s tkletes csillapts – a magas szint komfortignyeket is kielgti. Flnyesen ellenslyozzk az thibk keltette durva lkseket is, ugyanakkor kellen sportosak, ha egyrtelm visszajelzsrl s kell stabilitsrl van sz. A semleges viselkeds s hatrozottan irnyt vltoztat Hayabusa nem tartozik ugyan fajtja legknnyebben irnythat kpviseli kz, de nem is kell erszakot alkalmazni rajta, ha kanyargs szakaszon visz az tja. Csak fkezskor van szksge a piltnak hatrozott kzre, a hatdugattys fknyergek ugyanis nem produklnak olyan vashorgonyszer lasst hatst, mint a BMW vagy a Kawasaki megfelel darabjai. s ABS-szel sem egszthetk ki.

Egy precz futm mindig a biztonsg rzetvel tlti el a motorost.

   De akkor vajon melyik big bike felel meg leginkbb a hrom kzl nfeledt s lvezetes orszgti hasznlatra? Mint az – az utas szmra is – tkletes lknyelmen s hatkony szlvdelmen is lemrhet, a BMW esetben a trajelleg dominl. Teljestmnys nyomatkhtrnyt rvid ssztttel, elnys kioszts vltval ellenslyozza a bajor masina. Menetdinamikai szempontbl azonban knytelen fejet hajtani az j ZZR 1400 eltt, a Kawasaki stabil, pontos s homogn bellts futmve valamint tlagon fell j fkei ugyanis szemernyi kvnnivalt sem hagynak maguk utn. Egy dolog hinyzik csupn ahhoz, hogy tkletes legyen a ZZR teljestmnye: nevezetesen az, hogy mr kis fordulaton is olyan gzervel hzzon, mint ahogy azt a Hayabusa teszi. A Suzukihoz viszont nem rendelhet ABS, s fkei sem a legjobban adagolhatk, ha mson nem is, ezen mindenkpp ltszik, hogy nem mai fejleszts mr.


   Vgezetl lssuk, milyen rat kell fizetnik a bringsoknak a benzinkton az tlagon felli teljestmnyrt! A Hayabusa nem mondhat iszkosnak, knyelmes tratempnl ppen t literre ll be a fogyasztsa (ha lehet kapni, 91-es benzinbl). A ZZR 1400 5,8 litert ignyel szz kilomterenknt, radsul 95-sbl. A nagy srtsi viszony motorral rendelkez K 1200 S mg ennl is magasabb oktnszm nedvel, 98-assal zemel, 5,3 literes tlagfogyasztsa viszont az arany kzputat szemllteti.


   Tny ugyanakkor, hogy akr a dupljra is felszkhet a fogyasztsuk, ha autplyn rendesen megsarkanytzza ket az ember. Mostansg bven addott alkalom zavartalan lvezetkre, hiszen a futball-vilgbajnoksg ideje alatt szinte teljesen kihaltak a nmet autplyk.

BMW K 1200 S A hagyomnyos BMW-s ernyeknek, azaz a krnyezetbart kialaktsban s a jelents hasznlati rtkben dominl a BMW zszlshajja. Rvid ssztttelnek ksznheten alig marad le menetteljestmnyben a japnoktl.

KAWASAKI ZZR 1400 A ZZR 1400 motorja, futmve s biztonsgossga abszolt elismerst rdemel. Ki hitte volna, hogy ekkora ert ilyen knnyen lehet uralni? Viszont a szervizelse igen kltsges.

SUZUKI HAYABUSA 1300 Mg mindig igen meggyz a bivalyers motor s a harmonikus futm, a tompbb fk s az ABS hinya azonban mr mutatja a Hayabusa letkort.

Super Blackbird, ms nevn a "dupla X", azaz a Honda CBR 1100 XX a nagy teljestmny express bike-ok legsibb kpviselje. Nagyon tved, aki azt hiszi, hogy mr eljrt fltte az id. 145 mrt lers, 1137 kbcentimteres motorjval s ramvonalas burkolatval mg ma is gond nlkl r tud tapadni a K 1200 S-re. Egyedl a nyomatk tern nem tudja felvenni a versenyt a nagyobb hengerrtartalm modellekkel, viszont kimondottan finom gzadsi rekaci s egyenletes teljestmnykifejts jellemzi. Ezek miatt knny szemet hunyni az 5000 s 6000 percenknt fordulat kztt jelentkez kisebb megtorpans fltt. A vlt vajpuhn jr, az lhelyzet pedig a rgi idket idzi: egyenes s kiss nyjtott, de tvolrl sem knyelmetlen. Az utas szmra sem. Mg ma is elkpeszt, milyen knnyen irnythat az XX. Mindezt viszonylag keskeny gumiabroncsainak s jl belltott futmvnek ksznheti. A sportos stlus vezetk rszrl bizonyos fok szokst ignyel a teljes kiterjeszts CBS fk.
   A Kawasaki ZZR 1400 hzon belli konkurencival, a mg sportosabb s a hatkonyabb szlvdelmet ad idom miatt mg traalkalmasabb ZX-12R-rel knytelen farkasszemet nzni. A Hayabusval nagyjbl azonos teljestmny, 173 lers ZX-12 R sz szerint kirzza a kisujjbl az ert. Vltania szinte alig kell a piltnak, nyomatkrugalmassgban pedig mg a ZZR 1400-at is lazn lepiplja a 12-es, ami mindenekeltt rvidebb ssztttelnek ksznhet. Futmve ellenben kevsb flnyes, mint motorja. Szles hts abroncsa hajlamos belerondtani az vekbe, nagy sebessgnl pedig nyugtalann teszi a Kawa fart. A rugzs knyelmesebb is lehetne. sszegzs: motor tekintetben mg mindig fel tudja venni a versenyt a BMW-vel a dupla X s a ZX-12R, s a futm tern is nagyon j mindkett.

Motor: Ngyhengeres soros motor, 1137 cm3, 152 LE (112 kW) 9500/min-nl, 119 Nm 7250/min-nl, alumnium hdvz, gumimret ell/htul 120/70 ZR 17 s 180/55 ZR 17, tmeg 257 kg, tank 23 l. r 2 828 000 Ft (regisztrcis adval).
Mrsi erednyek: Vgsebessg: 290 km/h, gyorsuls 0–200 km/h 8,8 s, 60–140 km/h 8,7 s, fogyaszts: 5,6 l/100 km (91-es).
Motor: Ngyhengeres soros motor, 1199 cm3, 178 LE (131 kW) 10 500/min-nl, 134 Nm 7250/min-nl, alumnium monocoque vz, gumimret ell/htul 120/70 ZR 17 s 200/50 ZR 17, tmeg 250 kg, tank 20 l. r 3 679 000 Ft (regisztrcis adval).
Mrsi erednyek:
Vgsebessg: 299 km/h, gyorsuls 0–200 km/h 7,5 s, 60–140 km/h 7,0 s, fogyaszts: 6,5 l/100 km (95-s).

 

 
ra
 
Naptr
2025. Jlius
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 

* Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.