Men
 
Ltogatottsg
Induls: 2006-08-04
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Tra motorok
Tra motorok : Honda Deauville

Honda Deauville

V-2 -es trz ...

A Deauville igazi egynisg, nincs kategria, ahov nyugodt szvvel besorolhatnnk, s nincs egy elklnthet embercsoport a motorosok kztt, akikhez kapcsolhatnnk. Illetve van… bennk egyetlen dolog kzs, mindannyian ilyen motort hajtanak. k a deauville-esek.


Tavaly teszteltk egy Balaton krli trn a rgi Deauville-t. Br gond nlkl teljestette a tvot, a hossz ton senki nem zrta a szvbe. A tramotor praktikus rszei – mint az integrlt dobozok s a szlvd – nem voltak tl hasznosak, a mszerfal nem tartalmazott benzinszintjelzt, a gyengcske motor alig mozgatta a nehz gpet, s a klseje sem nyerte meg ltalnos tetszsnket. Ez a ngy dolog biztosan javtsra szorult, de a japn mrnkk ennl sokkal tovbb mentek, s teljesen tdolgoztk az egszet. Munkjukat egyrtelmen sikeresnek tekinthetjk, az j Deauville jobb, mint valaha.


Nzzk pldul a klst. Eldjhez hasonl a sziluettje, de mgis, az lesebb vonalak, a forms lmpk s fehr indexek vgett a motor ltvnyosat fejldtt: egyrtelmen nem csnya. A fejidomra a mai honds dizjn a jellemz. A szlvd kt pozciban llthat, megemelve 17 centivel magasabb, mint alaphelyzetben. A tkrkben tkletesen ltni htra, ezek t centivel kijjebb vannak. A dobozok rtartalma hatalmasra duzzadt, tbb mint 13 literrel tbb fr beljk, a kesztytartkkal egytt sszesen 60 liter. A kt doboz kztt kialaktottak egy reget, amelyet csak bagett-tartnak becztek, gy a csomagtart hosszks trgyak elnyelsre is alkalmass vlt. A mszerfalon minden informci megjelenik – tbbek kztt az zemanyagszint –, extra szolgltats a ktfajta fogyasztsmr. Egyik azt mutatja, hny kilomtert vagy mrfldet tettnk meg egy liter benzinnel, a msik azt, mennyi zemanyag fogy el 100 kilomterenknt. A nagyobb tanknak s az injektornak ksznheten a hattvolsga jelentsen megntt. Az lspozci is megvltozott a vezet szmra, kicsit egyenesebben lehet lni rajta.


Indulskor gy festett az id, hogy knnyen elkpzelhet volt, elzunk valahol, ezrt a dobozba bedobltam esruht, eskesztyt. A kinyitsra nem volt egyszer rjnni, de sikerlt. Ennl csak becsukni volt nehezebb, a vkony fedl nyekklett-nyaklott, s nem akadt be a helyre. Ksbb azonban mr ez sem okozott klnsebb problmt, egyetlen finom mozdulattal be tudtam csukni. A hossz tli kihagys utn rmmel vettem, hogy egy ilyen nyugodt gppel kezdhetem el a motorozst. A kezelszervek tkletessgt s a vlt precizitst nem akarom taglalni, ez teljesen magtl rtetd ennl a mrknl. Az els nhny ismerked kilomteren nagyon izgultam. Az els kerk fell szinte semmilyen visszajelzst nem kaptam, ami a vizes orszgton nem volt tl megnyugtat. Egy id utn rjttem, hogy erre nekem nincs is igazbl szksgem.


A Deauville magabiztosan teszi a dolgt, az enym az, hogy a tjban gynyrkdjek. Az els 50 kilomtert ezzel tltttem, kzben gyltek a tapasztalatok a gprl. Nagyon kellemes volt a trzs a nyeregben. Az lsben nem talltam rtelmt a mocorgsnak, a trdeim tkletesen belesimultak az idom oldaln erre kialaktott mlyedsbe. A 80-100-as utazsebessg idelis a volt motor szmra, az tlagfogyaszts-mr szerny 4,6-os rtket mutatott, a motor hangja a macskm dorombolsra emlkeztetett. Az injektor finom hangolsa s a megvarilt kardnhajts eredmnye volt a kulturlt gzreakci, ami minden esetben finoman mkdtt. A szlvd alappozciban volt, ezrt a menetszlet a sisakomra tolta, de legalbb tehermentestette a felstestemet. Ilyen tempnl ez mg nem kellemetlen, de az trl felverdtt sros homoktl, amely a pihenhelyen rgtn megszradt, gy nzett ki a sisakom, mintha eltvedtem volna a Dakaron. t is lltottam a szlvdt magasabb pozciba. Ehhez sszesen hat imbuszcsavart kellett csak kiszedni s t perc mlva kszen is lltam a tovbbi motorozsra. A megemelt szlvd feljebb tolta a kellemes, szlcsendes rszt egszen a sisakom tetejig. Nagy sebessgnl enyhe vkuum kpzdtt mgtte, de erre lehetett szmtani.


A krnyk kanyargs tjait jrva kvncsi lettem arra, mit is jelent az a plusz tz ler. Az elz napi „80-rl utassal gyorstva 400 mteren 11 mter elny a korbbi modellel szemben” plda nem volt szmomra elg szemlletes, gy elkezdtem csavargatni a gz. A nagyobb motor immr szpen prg fel, 4000-es fordulattl egyenletes gyorsts biztostva. Br nem profilja a Deauville-nek a sztrtfjterkeds, azrt egyesben szpen fel lehetett csalni az elejt a magasba, erre a korbbi tpus teljessggel kptelen volt. A motorfk annyira ers, hogy kanyarok eltt nem fkeztem, hanem csak visszavltogattam, s a gp lassult annyit, amennyit kellett. A futm tette a dolgt, a motor a gyors kanyarokban is stabil maradt. A sportos vezets eredmnye egy literrel magasabb tlagfogyaszts lett, ami mg gy is szp eredmny. A fkek illettek a motor karakterhez, nem voltak tl ersek, de kiszmthatan viselkedtek.


A blokkolsgtlval viszont nem voltam kibklve, nagyon ksn lpett mkdsbe, nem mertem benne teljesen megbzni. Hazafel menet ppen egy vgsebessgteszten gondolkodtam, amikor a tenger fell feltmadt a szl s belekapaszkodott a mretes idomba. Knytelen voltam abbahagyni a szguldst, mert ide-oda lkdste a gpet. Maradt a laza tratemp, ami adott krlmnyek kztt mindkettnknek tkletesen megfelelt.Mire visszartem a szllodhoz, a fogyasztsmr ismt t liter alatti rtket mutatott, ez egy igazi trznak tbbet jelent, mint az, hogy milyen trkkkre kpes egy masina, vagy hogy mennyi a vgsebessge. A bejrat eltt egy teljesen felextrzott Deauville llt. Ilyen felszereltsggel nagyon komolyan nz ki: tra- s nagyobb oldaldobozok, hasidom, fttt markolatok, extra szlterel a kznek, hificucc s navigci. Mgis, ami a legjobban tetszett, az a gyri els s hts kdlmpa. Azt hiszem, ez egyedlll egy motornl, de ebben az rkategriban biztosan!
A Deauville a 2006-os vre rengeteget fejldtt, hvei 100%-ban elgedettek lehetnek vele, de knnyen elkpzelhet, hogy rengeteg j rajongt szerez magnak napraksz technikjval s felszereltsgvel.

Vz, futm:


A Deauville sima hdvzat kapott. Ell hagyomnyos teleszkpvilla, htul kzponti rugstag dolgozik. A hts gtlt 40 fokozatban lehet lltani a terhelsnek megfelelen. Ehhez egy nagy, oldalra kivezetett gomb szolgl segtsgl.


Motor, vlt, zemanyag-ellts, ertvitel.



A motorja az idei vre 680 kbcentisre ntt, jelentsen befolysolva a lerket s a nyomatkot. Nemcsak a dugattykat cserltk ki, hanem a hajtkarokat, s az air boxot is, ugyanakkor mdostottk a hengerfejet, s hrom helyett ngyszelepesre alaktottk. Az zemanyagot injektor szolgltatja, ennek s a kataliztornak hla a Deauville gzai messze az Euro 3-as krnyezetvdelmi hatrrtkeken bell vannak, gy nagyjbl a fele. A vlt tsebessges, a kereket kardntengely segtsgvel hajtja meg. Nhny alkatrsz mdostsval tovbb cskkentettk a kardnreakcikat.


Fkek, kerekek.


j hromklls kerekek, darabonknt 300 grammal knnyebbek, mint a rgiek. A CBS fkrendszer ersebb, mint korbban. Van ABS-szes verzi is, n azt prbltam ki.


Technikai adatok


Motor s vlt


Motortpus    Vzhtses, 4 tem, 8 szelepes SOHC, 52`-os V2-es
Hengerrtartalom    680 cm3
Teljestmny    48,3 kW (65 LE) 8000 ford./percnl
Forgatnyomatk    66,2 Nm 6500 ford./percnl
Furat x lket    81 x 66 mm
Vltrendszer    5 sebessges


Futm


Futm - els    41 mm-es teleszkpvilla, 115 mm rugt
Futm - hts    Kzponti teleszkp, 122,5 mm rugt
Fkek els / hts    296 mm-es dupla trcsa, 3 dugattys CBS fknyereg
Gumiabroncs ell / htul    120/70 ZR17 / 150/70 ZR17


Mretek


Tengelytv    1476 mm
Szabadmagassg    156 mm
lsmagassg    806 mm
Szraztmeg    236 kg (ABS 239 kg)
zemanyagtank    19,7 l

 
ra
 
Naptr
2025. Jlius
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 

* Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.