Honda Deauville
V-2 -es trz ...
A Deauville igazi egynisg, nincs kategria, ahov nyugodt szvvel besorolhatnnk, s nincs egy elklnthet embercsoport a motorosok kztt, akikhez kapcsolhatnnk. Illetve van… bennk egyetlen dolog kzs, mindannyian ilyen motort hajtanak. k a deauville-esek.
Tavaly teszteltk egy Balaton krli trn a rgi Deauville-t. Br gond nlkl teljestette a tvot, a hossz ton senki nem zrta a szvbe. A tramotor praktikus rszei – mint az integrlt dobozok s a szlvd – nem voltak tl hasznosak, a mszerfal nem tartalmazott benzinszintjelzt, a gyengcske motor alig mozgatta a nehz gpet, s a klseje sem nyerte meg ltalnos tetszsnket. Ez a ngy dolog biztosan javtsra szorult, de a japn mrnkk ennl sokkal tovbb mentek, s teljesen tdolgoztk az egszet. Munkjukat egyrtelmen sikeresnek tekinthetjk, az j Deauville jobb, mint valaha.
Nzzk pldul a klst. Eldjhez hasonl a sziluettje, de mgis, az lesebb vonalak, a forms lmpk s fehr indexek vgett a motor ltvnyosat fejldtt: egyrtelmen nem csnya. A fejidomra a mai honds dizjn a jellemz. A szlvd kt pozciban llthat, megemelve 17 centivel magasabb, mint alaphelyzetben. A tkrkben tkletesen ltni htra, ezek t centivel kijjebb vannak. A dobozok rtartalma hatalmasra duzzadt, tbb mint 13 literrel tbb fr beljk, a kesztytartkkal egytt sszesen 60 liter. A kt doboz kztt kialaktottak egy reget, amelyet csak bagett-tartnak becztek, gy a csomagtart hosszks trgyak elnyelsre is alkalmass vlt. A mszerfalon minden informci megjelenik – tbbek kztt az zemanyagszint –, extra szolgltats a ktfajta fogyasztsmr. Egyik azt mutatja, hny kilomtert vagy mrfldet tettnk meg egy liter benzinnel, a msik azt, mennyi zemanyag fogy el 100 kilomterenknt. A nagyobb tanknak s az injektornak ksznheten a hattvolsga jelentsen megntt. Az lspozci is megvltozott a vezet szmra, kicsit egyenesebben lehet lni rajta.
Indulskor gy festett az id, hogy knnyen elkpzelhet volt, elzunk valahol, ezrt a dobozba bedobltam esruht, eskesztyt. A kinyitsra nem volt egyszer rjnni, de sikerlt. Ennl csak becsukni volt nehezebb, a vkony fedl nyekklett-nyaklott, s nem akadt be a helyre. Ksbb azonban mr ez sem okozott klnsebb problmt, egyetlen finom mozdulattal be tudtam csukni. A hossz tli kihagys utn rmmel vettem, hogy egy ilyen nyugodt gppel kezdhetem el a motorozst. A kezelszervek tkletessgt s a vlt precizitst nem akarom taglalni, ez teljesen magtl rtetd ennl a mrknl. Az els nhny ismerked kilomteren nagyon izgultam. Az els kerk fell szinte semmilyen visszajelzst nem kaptam, ami a vizes orszgton nem volt tl megnyugtat. Egy id utn rjttem, hogy erre nekem nincs is igazbl szksgem.
A Deauville magabiztosan teszi a dolgt, az enym az, hogy a tjban gynyrkdjek. Az els 50 kilomtert ezzel tltttem, kzben gyltek a tapasztalatok a gprl. Nagyon kellemes volt a trzs a nyeregben. Az lsben nem talltam rtelmt a mocorgsnak, a trdeim tkletesen belesimultak az idom oldaln erre kialaktott mlyedsbe. A 80-100-as utazsebessg idelis a volt motor szmra, az tlagfogyaszts-mr szerny 4,6-os rtket mutatott, a motor hangja a macskm dorombolsra emlkeztetett. Az injektor finom hangolsa s a megvarilt kardnhajts eredmnye volt a kulturlt gzreakci, ami minden esetben finoman mkdtt. A szlvd alappozciban volt, ezrt a menetszlet a sisakomra tolta, de legalbb tehermentestette a felstestemet. Ilyen tempnl ez mg nem kellemetlen, de az trl felverdtt sros homoktl, amely a pihenhelyen rgtn megszradt, gy nzett ki a sisakom, mintha eltvedtem volna a Dakaron. t is lltottam a szlvdt magasabb pozciba. Ehhez sszesen hat imbuszcsavart kellett csak kiszedni s t perc mlva kszen is lltam a tovbbi motorozsra. A megemelt szlvd feljebb tolta a kellemes, szlcsendes rszt egszen a sisakom tetejig. Nagy sebessgnl enyhe vkuum kpzdtt mgtte, de erre lehetett szmtani.
A krnyk kanyargs tjait jrva kvncsi lettem arra, mit is jelent az a plusz tz ler. Az elz napi „80-rl utassal gyorstva 400 mteren 11 mter elny a korbbi modellel szemben” plda nem volt szmomra elg szemlletes, gy elkezdtem csavargatni a gz. A nagyobb motor immr szpen prg fel, 4000-es fordulattl egyenletes gyorsts biztostva. Br nem profilja a Deauville-nek a sztrtfjterkeds, azrt egyesben szpen fel lehetett csalni az elejt a magasba, erre a korbbi tpus teljessggel kptelen volt. A motorfk annyira ers, hogy kanyarok eltt nem fkeztem, hanem csak visszavltogattam, s a gp lassult annyit, amennyit kellett. A futm tette a dolgt, a motor a gyors kanyarokban is stabil maradt. A sportos vezets eredmnye egy literrel magasabb tlagfogyaszts lett, ami mg gy is szp eredmny. A fkek illettek a motor karakterhez, nem voltak tl ersek, de kiszmthatan viselkedtek.
A blokkolsgtlval viszont nem voltam kibklve, nagyon ksn lpett mkdsbe, nem mertem benne teljesen megbzni. Hazafel menet ppen egy vgsebessgteszten gondolkodtam, amikor a tenger fell feltmadt a szl s belekapaszkodott a mretes idomba. Knytelen voltam abbahagyni a szguldst, mert ide-oda lkdste a gpet. Maradt a laza tratemp, ami adott krlmnyek kztt mindkettnknek tkletesen megfelelt.Mire visszartem a szllodhoz, a fogyasztsmr ismt t liter alatti rtket mutatott, ez egy igazi trznak tbbet jelent, mint az, hogy milyen trkkkre kpes egy masina, vagy hogy mennyi a vgsebessge. A bejrat eltt egy teljesen felextrzott Deauville llt. Ilyen felszereltsggel nagyon komolyan nz ki: tra- s nagyobb oldaldobozok, hasidom, fttt markolatok, extra szlterel a kznek, hificucc s navigci. Mgis, ami a legjobban tetszett, az a gyri els s hts kdlmpa. Azt hiszem, ez egyedlll egy motornl, de ebben az rkategriban biztosan! A Deauville a 2006-os vre rengeteget fejldtt, hvei 100%-ban elgedettek lehetnek vele, de knnyen elkpzelhet, hogy rengeteg j rajongt szerez magnak napraksz technikjval s felszereltsgvel.
Vz, futm:
A Deauville sima hdvzat kapott. Ell hagyomnyos teleszkpvilla, htul kzponti rugstag dolgozik. A hts gtlt 40 fokozatban lehet lltani a terhelsnek megfelelen. Ehhez egy nagy, oldalra kivezetett gomb szolgl segtsgl.
Motor, vlt, zemanyag-ellts, ertvitel.
A motorja az idei vre 680 kbcentisre ntt, jelentsen befolysolva a lerket s a nyomatkot. Nemcsak a dugattykat cserltk ki, hanem a hajtkarokat, s az air boxot is, ugyanakkor mdostottk a hengerfejet, s hrom helyett ngyszelepesre alaktottk. Az zemanyagot injektor szolgltatja, ennek s a kataliztornak hla a Deauville gzai messze az Euro 3-as krnyezetvdelmi hatrrtkeken bell vannak, gy nagyjbl a fele. A vlt tsebessges, a kereket kardntengely segtsgvel hajtja meg. Nhny alkatrsz mdostsval tovbb cskkentettk a kardnreakcikat.
Fkek, kerekek.
j hromklls kerekek, darabonknt 300 grammal knnyebbek, mint a rgiek. A CBS fkrendszer ersebb, mint korbban. Van ABS-szes verzi is, n azt prbltam ki.
Technikai adatok
Motor s vlt
Motortpus Vzhtses, 4 tem, 8 szelepes SOHC, 52`-os V2-es Hengerrtartalom 680 cm3 Teljestmny 48,3 kW (65 LE) 8000 ford./percnl Forgatnyomatk 66,2 Nm 6500 ford./percnl Furat x lket 81 x 66 mm Vltrendszer 5 sebessges
Futm
Futm - els 41 mm-es teleszkpvilla, 115 mm rugt Futm - hts Kzponti teleszkp, 122,5 mm rugt Fkek els / hts 296 mm-es dupla trcsa, 3 dugattys CBS fknyereg Gumiabroncs ell / htul 120/70 ZR17 / 150/70 ZR17
Mretek
Tengelytv 1476 mm Szabadmagassg 156 mm lsmagassg 806 mm Szraztmeg 236 kg (ABS 239 kg) zemanyagtank 19,7 l
|