Men
 
Ltogatottsg
Induls: 2006-08-04
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Tra motorok
Tra motorok : Suzuki GSF 1200S

Suzuki GSF 1200S

A Bandita mgegyszer ....

             

Standard motor, vagyis htkznapi utcai gp. Mris hallom a Bandit-hvk felhrdlst. Hogy nevezhetem ezt a gpet htkznapinak. Alig tz ve csak, hogy a legnevesebb jsgrk rajongtak rte, s a vilg egyik legkedveltebb motorja volt, olyannyira, hogy szinte nem is gyztt eleget gyrtani belle a Suzuki.



Ht igen, ki gondolta volna, hogy a 90-es vek kzepn a Suzuki ennyire beletrafl abba, hogy mi kell a motorosoknak. Egy legendsan szrnyeteg blokk, tmr s mokny felpts (legalbbis akkoriban mg annak szmtott), egy hulignkodsra csbt motorkerkpr. A streetfighterkor hajnaln a Bandit nvbl egyrtelmen tudni vltk, hogy mire kszlt a Suzuki gpe: sorra szlettek belle az elvetemlt streetfighterek. Taln egyetlen szriagp sem volt, amibl annyian streetfightert pttettek volna annak ellenre, hogy elzleg nem trtk ropira. Sok stunt rider is ezt a fegyvert vlasztotta nyaktr mutatvnyaihoz, pldul a szmos vilgcscsot tart Gary Rothwell is.

A Suzuki agyonimdott - s valljuk be, a kilencvenes vek kzepn mg bven visszasrt - olajhtses blokkjval garantlt volt a siker. s zabltk is. Bolondultak rte az angolok, vettk a nmetek, s a Bandit tulajdonosok taln az elsk kztt alaktottak egy modell kr klubbot. De ahogy az mr lenni szokott, az nnepelt sztr egyre htrbb kerlt az lomgpek sorban. Br pr venknt hozznylt a Suzuki, 2001-ben pldul finomabb modellfrisstsen esett t, 2006-ra grdlt ki az jabb modell, amely mr ABS-szel szerelve is krhet.

Sajt Banditm
98-as modell volt, vagyis mg az els szribl val. Az tpts megllt a clszer talaktsnl, ell hatdugattys Nissin nyergek fmhls fkcsvekkel, hogy knnyebben lehessen els kerkre lltani, Renthal alukormny, termszetesen arany, s egy, a mad-max vilgt idz bubork fejidom a Kawasaki 250-es Elimintorrl, K&N sportlgszr, no meg bukcs, hogy cskkentse az egykerekezsbl szrmaz krokat.

Olajklyha

Valjban most szembesltem azzal, hogy a motorkerkpr-piac milyen hihetetlen fejldsen esett t az elmlt 10 vben. Az apr kozmetikai vltoztatsok s futm-finomtsok ellenre az 1200-es Bandit ugyanaz a csvzas, soros ngyhengeres, porlaszts, leveg-olaj htses motor, aminek annak idejn tervezje meglmodta. Streetfighter szerept mr rg tvette a Z1000, az FZ1, az Aprilia Tuonrl nem is beszlve, s az jdonsgok fkei, futmve jcskn fellmljk a korosod motorit.

Az is hihetetlen, hogy hiba a 2006-os jdonsg, mg mindig nem kapott befecskendezt a Suzuki egyik legnagyobb motorja. Aztn meg a 16 szelepes, tsebessges vltval szerelt 1157 cm³-es blokk leveg-olaj htses. Ebben a kbcentitartomnyban mr csak a Harley-Davidson ragaszkodik ehhez a htses - tisztelet a kivtelnek (V-Rod).

Az els hrom fokozatban gzbl emeli a kerekt, vagyis mg sincs mirt szgyenkeznie. Motorjt a GSX-R 1100 legends blokkjbl fejlesztettk, nyomatkmaximuma szinte az els gzfrccstl megvan, br a cscsteljestmny jcskn elmarad az si sportgptl. Igazbl az als s a kzepes fordulatszmokban ers, egszen meglep, ahogy mr a 2500-on megldul. 100 km/h-s tempnl tdikben alig forog tbbet 3000-nl. Vgsebessge jcskn 230 km/h felett van, s knnyedn, mindenfle erlkds nlkl ri el. Ha kell, kt szemllyel is. Az als tartomny nyomatkossghoz jrul hozz a vezrmtengelyek formja, s a 4 az 1-ben rozsdamentes kipufogrendszer kialaktsa is. A krosanyag-kibocsts cskkentsre a Suzuki PAIR-rel is felszerelte, azaz plusz leveg adagolsval segt elgetni a kipufoggzban maradt sznhidrogneket.

A vltn is ltszik, hogy igencsak kiforrott motorral van dolgunk. A Hondk is megirigyelhetnk a Bandit rvid ton s csendesen jr, tkletesen pontos, tfokozat vltjt. A kuplung is rendkvl finoman adagolhat a nagy tmrj kuplung-munkahenger jvoltbl. A kuplungkar tvolsga - akrcsak a fkkar - llthat.

Idn az zemanyagtank hrom centivel rvidebb lett, mg kzelebb lhetnk a kormnyhoz, de a trfogata maradt 20 liter, ami ebben az osztlyban kimagasl, s nem mellkesen az 5-6 literes a fogyasztssal j 300 km-es hattvolsgot eredmnyez. A fogyasztsnak lnyegben mindegy, hogy orszgt vagy vros.

Az lspozci alapveten knyelmes, felegyenesedett, elegenden tvol van a lbtart, nincs tlzottan behajltva a lb, viszont a keskeny, suta kormny miatt esetlen kztartst vesz fel a motoros. A rigsan visszahajl szarvaktl a knyk szinte a trzshz simul. Csak egy megolds van: azonnal le kell cserlni. Az lsmagassg llthat, s ez nagyszer. A magasabb, 805 mm-es llsbl is elfogadhatan ler az alacsonyabb motorosok lba, de igazi szraz s biztonsgos rzssel az alacsonyabb, 785 mm-es lls szolgl. Ez mr tnyleg mindenkinek megfelel. Az lsszivacs kemnysge egszen jl van eltallva, hovatovbb a BMW-k zsels anyag lshez hasonltanm knyelmt. A sofr s az utas feneke hossz-hossz ideig brja. Utasnak kifejezetten imdnival a knyelem. A vezet kormnyval ellenttben az utas kapaszkodja teljesen a helyn van, akrcsak a lbtart.

Az ls alatt mra mr kivtelesnek szmt hatalmas, hromliteres trolrekeszt tallunk. Itt van a gyri szerszmkszlet, de mg egy esruha is befr. Ha tbb cuccunk van, az se gz, szinte az sszes csomagtartrendszer-gyrt cg knl specifikusan az 1200-esre tervezett szetteket, de van gyri is. Idn az angol Suzuki eljtt egy gyrilag feldobozolt verzival, a GSF1200GT-vel.

A fejidom szpsgrl lehet vitatkozni, de praktikussgrl semmikpp. 2006-ra kisebb, knnyebb lett, mg a szlvd magasabb. A Suzuki szlcsatornban - valsznleg motorossal egytt - tesztelte, mert mg 200 fltti sebessgnl is nagyon jl vdi a piltt s utast is. A fejidomra szerelt tkrk nagyon jl hasznlhatak, j nagy terlet lthat be rajtuk, s nem is rezonlnak.

A fekete ruhhoz bord vz tlett a streetfighterptktl leshette a gyr. A kidolgozssal nagyobb bajok nincsenek, egyedl a fejidom bels bortsnak brmintzat manyagtl reztem magam megbntva, mert ezt felfedezve az auts kollgk azonnal a rgi Swiftekkel ugrattak.

A krmgyrs rk a mszerfalon a klasszikus st idzik. A bal oldaliban a fordulatszmmr kapott helyet, mg a jobb oldaliba beleeszkblt szgletes LCD kijelz nekem erltetett, ideiglenes megoldsnak tnik. Innen olvashat le a sebessg, a kilomter-szmll, a dupla napi szmll, a tbbszegmenses zemanyagszint-jelz, s az idmr ra. Az adatok knnyen leolvashatak, a nullz s a funkcivlt menet kzben is hasznlhat. Az indtsi ceremnia a GSF felirat megjelensvel kezddik, vagyis a Bandit szpen bemutatkozik.

A hagyomnyos, hidraulikus futm 43 mm-es vastagsgval elg combos, de manapsg a piac fordtott telkat kvetel, nincs mese. A ngydugattys fkeket anno mr n is lecserltem. Valjban nincs vele gond, meglltja a motort, de manapsg sokkal hatkonyabb fkeket kapnak mr a gpek, fleg, ha azt is figyelembe vesszk, hogy a hrom trcsnak feltltve tbb mint 240 kilt kell meglltania, plusz a motoros slyt. Ell az olcsbb kategriban szoksos mdon csak az elfeszts llthat, a hts kzponti rugstagon az elfeszts mellett a csillapts hangolsra is van md.

A Bandit, ahogy manapsg szinte az sszes gyrt nagykbcentis tra-utcai gpe, blokkolsgtlval szerelt fkrendszerrel is megvsrolhat. Nem ez az ABS lesz, amire a motorosok tbbsge felkilt, hogy nekem ilyen felttlenl kell. rdekes klnbsg a Hondk szinte szrevehetetlen ABS-hez kpest, hogy mkds kzben darabosan rngat. Legalbb tudjuk, hogy mkdik.

A futm inkbb knyelmes, mint feszes, nem okoz problmt, ha a hazig vezet bektt nincs leaszfaltozva. A hts alumnium lengvilla 45 mm-rel lett hosszabb, ettl a nagysebessg stabilits egszen kivl lett, viszont a kanyarokban megfizetjk a vmot. Enyhn instabil, kevsb biztonsgos, fleg a szkebb fordulkban, ami, be kell vallanom, meglepett: Manapsg mr ritkn tallkozom ezzel a bizonytalan rzssel, br legutbb a VFR800-zal tapasztaltam hasonl nehzkessget. Az j fejleszts gpekre ez mr nem jellemz.

A Bandit felett mr eljrt az id. A 2006-ra megjtott modell 2007-ben mg biztos, hogy a piacon lesz. Utna viszont vagy nagyot lp a Suzuki, s injektorosra alaktja az 1200-es Banditot, vagy tveszi helyt a GSR1000. Pedig az ra mindenkppen kellemesnek mondhat, hiszen a hatszzasok blokkjnak ktszerest kapjuk, mindssze 2-300 000 Ft-tal drgbban.Olcs, knyelmes, gyors, hasznlhat. Hogy ez nem elg?

Mszaki adatok:
 
Motor: ngytem, leveg/olajhtses, ngyhengeres, DOHC, hengerenknt 4 szelepes
Hengerrtaralom: 1157 cm³
Furat x lket: 79,0 x 59,0 mm
Max. teljestmny: 106 LE 8800 1/min-nl
Max. nyomatk: 69,5 Nm 6250 1/min-nl
Kompressziviszony: 9,5:1
Keverkkpzs: 36 mm-es Mikuni BSR porlasztsor
Vlt: tfokozat
Kuplung: olajfrds, tbbtrcss
Vz: acl duplablcs
Els futm: 43 mm-es hidraulikus teleszkpok, llthat rug-elfeszts
Felfggeszts htul: kzponti rugstag, 7 fokozatban llthat elfeszts s csillapts
Els fk: 310 mm-es duplatrcsafk ngydugattys fknyergekkel, ABS
Hts fk: 240 mm-es trcsafk, egydugattys fknyereggel, ABS
Gumik: ell 120/70 ZR17; htul 180/55 ZR17
Mretek (HxSzxM): 2130 x 790 x 1235 mm
Tengelytv: 1480 mm
Szabad magassg: 130 mm
Villaszg/utnfuts: 25,3 fok/104 mm
lsmagassg: 805 mm
Szraz tmeg: 215 kg
zemanyagtartly trfogata: 20 l
Az ABS-es verzi ra: 2 198 000 Ft

 
ra
 
Naptr
2025. Jlius
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 

* Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.