Mert megrdemlem… gondolom cinikusan, amint a Harley-Davidson Ultra Classic Electra Glide eltt csorgom. Ma knyeztetni fogom magam! Olyan lmnyben lesz rszem, amelyben nem sokaknak. Az egyik legtbb luxussal elltott motorral fogok kirndulni. Mr az is elg lenne, hogy Harley. Radsul Ultra Classic Electra Glide. Na de, hogy CVO? Ht ez tnyleg a non plus ultra a Harley knlatban!
Radsul egy kis elgttellel is eltlt, hogy itt ll ez a motor. Tavasszal ugyanis a daytonai bike week ideje alatt alkalmunk volt pr motort kiprblni. A f cl ugyan a Nightster volt, azonban elcsptnk pr CVO modellt is, s akkor azt mondtk a Harleynl, hogy ezek bizony Magyarorszgon nem lesznek rdekesek, hiszen limitlt szriban kerlnek gyrtsra, gy ht aligha vehet brmelyik magyar is ilyen modellt. glt bennem a srtett hazafiisg: mit kpzelnek rlunk? A legnagyobb autritkasgok is megfordulnak nlunk, mirt ne lehetne CVO Harley is?
Mi is ez a titokzatos CVO? Elnzst krnk azoktl, akik tudjk, netn a knykkn jn ki.
A CVO a Harley elit kategrij gpeinek a betjelzse, jelentse Custom Vehicle Operation. Exkluzivitsukat fokozand, limitlt szmban kerlnek piacra – ez az Ultra Classic Electra Glide esetben kb. 4100 darabot jelent – s mind mszaki, mind pedig dizjn tekintetben ttrnek szmtanak a Harley modellpalettjn. Az sszes CVO modell 2007-ben mr 110 cubic inches, vagyis 1800 cm3- lkettrfogat erforrssal rendelkezik. Ehhez termszetesen elektronikus benzinbefecskendezs, s j hatfokozat CruiseDrive vlt jr, az alacsonyabb fordulatszmon val cirkls rdekben. Radsknt jnnek az egyb extrk, amelyeket felsorolni is nehz. Csatornnknt 40 Wattos Harman/Kardon audio rendszer, amely AM/FM valamint 150 digitlis szatellit rdi csatornt fogni kpes tbb rdivevt, CD s MP3 lejtszt, fedlzeti kommunikcis rendszert, kln lltsi lehetsggel rendelkez utashangszrkat s beptett GPS rendszert jelent. Termszetesen bluetooth kapcsolattal mkd telefonhasznlatra is lehetsg nylik.

A vezet s az utas knyelmt az llthat fokozat markolat- s lsfts fokozza (hidegben). A luxus kategrit jelzi a kzponti elektromos zrral elltott, finom brrel bevont King Tour Pak dobozrendszer is, amelynek belsejben LED vilgt.
J tz percbe telt, mg a gp – s a Harley-Davidson Budapest – tulajdonosa, Dobai Attila megmutogatja a klnbz kapcsolk funkciit.
Vgre eljn az a pillanat, hogy nyeregbe szllhatok. A prnzott ls vezrigazgati fotelre emlkeztet, a kiszedhet derktmasz kellemesen megtmasztja a gerincoszlop lumblis szakaszt. Luxus a kbn! A kormnyt laza kartartssal rem el, a lbtarttrepni knyelmes tvolsgban-kzelsgben.
Indts. Ht ez sem htkznapi mdon zajlik. Mindssze arra van szksgnk, hogy a tankpanelbe ptett gigantikus kapcsolt elfordtsuk, s ha az elektronikus jeladknt mkd kulcs a motor msfl mteres krzetben van, a motor indthat. Ha a kulcs eltvolodik a motortl, akkor elektronikus ton blokkolja az indtst. Elg, ha az ember zsebre vgja.
Az indtgomb megnyomsra megrzkdik a gumiba gyazott felfggeszts motorblokk, s felhangzik a legends szinkpa – igaz, meglehetsen fojtott hangon. Ht igen, az Euro 3.
Laza mozdulattal fellltom a motort… azaz lltanm, de meg sem mozdul. Mi a fene, beakadt valamibe? Meg ne hzzam azt a gynyr fnyezst, mert fl ves fizetsem rmegy… de nem, nem akadt be. Akkor taln le van horgonyozva… A Harley szalon dolgozi rdekldve figyelik erfesztseimet. gy teszek, mintha csak a slyt prblgatnm, szrevtlenl nekirugaszkodom, s a motor vgre kt kerken ll. Kicsit lihegve mosolygok a nzeldkre… megy ez. Egyes, hangos, mgis lgy kattanssal ugrik be a fokozat, kis gz, s elemi ervel indul meg a kzel ngyszz kils luxuselefnt.
s csodk csodja, amint megindul, eltnik a ngyszz kilogramm, knnyen dnthet, egsz jl tartja az vet. Egyedl a kis tempj szk kanyarokban rezni ismt a slyt.
Kikanyarodom az autplyra, egy kicsit mg bennem van Dobai Attila utols mondata: „r-rtk arnyban nagyon j ez a motor. Nem egszen tizenegy milli forint, de ha egy szria Ultrbl akarod ezt megpteni, sokkal tbbe kerl.” s tnyleg nagyon rlk, hogy ilyen j r-rtk arny, de nekem kicsit ldbrzik a htam: tizenegy milli forint. Br legalbb kiprblhatom. Majd jl krlnzek mindig…
Suhanok. Minden vlts utn megmarad a bdletes toler, csak a hang mlyl, s a fordulatszm esik vissza. Hatodikban vgkpp. A pincbe zuhan a fordulatszm, taln ha hromezret prg 140-nl. s innen erlkds nlkl gyorst. Nem tudom, mennyi lehet a vgsebessge, n 170-ig hzom. Mg menne, de 160 krl elkezd bizonytalankodni az eleje, a hatalmas elefntflekbe belekap a szl. Kzben bmbl a „Highway to hell”. Igen, ide ez kell, AC/DC! Szznegyvennl remekl hallani, van benne basszus, van benne magas hang, remek a minsg. Hozzrek a tempomat kapcsoljhoz. Varzslatos rzs, ahogy a tlem fggetlen er tovaragad, nem kell hznom a gzt, lazn nyugszik kezem a gzkaron. Htradlk, lbaimat elrenyjtom a bukcsre szerelt pihentet lbtartra. Kamionok, autk mellett hzok el, majd egy fehr kabri Merci kvetkezik, a jobb els lsen l cicababa rajong szemekkel nz rm, a mellette l szpfi mr mrgesebben. Ht ezrt erlkdik itt ? Most aztn majd hallgathatja, hogy „olyant is vegynk!”. Vigyorogva hzok el mellettk.
gy rzem magam, mint egy milliomos a Cote d’Azzuron. Most bekanyarodom a monte carli kaszin el, ahogy lassulok, az intelligens audiorendszer lehalktja a zent, de ahhoz elg hangos marad, hogy a kaszin eltt ll csevegk mind szrevegyenek. A ports elm siet, n odadobom neki a kulcsot, lljon be vele a parkolba. Rrsen lpkedek felfel a lpcsn, azon tndm, black jackkel, vagy roulettel kezdjek-e, amikor egy reszels hang utnam szl.
- H, hol a tank ezen a micsodn? Inkbb tankolja meg maga, mer’ asztn meg morognak, hogy lecspg a benzin!
A plmafk hirtelen akcc, a brsonykpnyeges ports overllba ltztt benzinkutass vltoznak, a tllbe s gymntba ltztt bmszkodk macskanadrgos, kzpkor hlgyekk. Rmlten fordulok a motor fel, azzal vajon mi lett? Megknnyebblve fjom ki a levegt: legalbb a Harley a helyn ll.
Pr ra mlva visszaviszem a motort. Sajnlkozva adok vissza kulcsot s forgalmit, rlk a sajt motoromra.
Kemny az lse. Prg, mint egy kvdarl. s nem hz. A „Highway to hell”-t is csak n nekelem fals hangon a sisakom alatt. s a piros lmpnl is csak ezrt bmulnak rm, motoromra pillantst sem vetnek.