1934-ben ptettk meg azt a BMW motorkerkprt, amely - annak ellenre, hogy sokan a valaha gyrtott egyik legszebb motornak tartjk - nem kerlhetett sorozatgyrtsba, gy rkre prototpus maradt. Az Alfred Bning ltal tervezett jrm eredetileg azrt kszlt, hogy a BMW design s technolgiai teljestmnyt demonstrlja. A BMW R7 zrt karosszrija, prselt acl hdjai, valamint a motorgyrtsban elszr alkalmazott teleszkpos els villja rendkvl innovatvnak szmtottak a maguk korban. A motor hetven ve pihent egy ldban, mikor 2005-ben megtalltk s megkezdtk restaurlst.
Az 1930-as vek art deco stlusirnyzata az R 7 designjra is rnyomta blyegt. Szeszlyesen kanyarg vek, csillog krm- s matt acl felletek, letisztult vonalak alkotjk a motor harmonikus kls megjelenst. Az R 7 meglep jelensg volt a maga idejben, mivel azokban az vekben a motorok nagyon hasonltottak "puritn" eldeikre, a kerkprokra. Bning az ehhez kapcsold eltleteket szerette volna legyzni: a nagy ormtlan tankot a karosszriba, az olajnyomsmrt s a kzi sebessgvltt pedig egy krm takarlemez al rejtette. A kzi tengelykapcsol akkoriban npszer megoldsnak szmtott, viszont ilyen elegns mdon - az autkhoz hasonl mszerrel - ezeltt egy gyrt sem prblkozott. A motoros egy rugval elltott lsen lt, amelyet felhajtva frhetett hozz az elektronikhoz. A blokk, az als takarlemezek s a kipufog vizulisan tiszta felletet alkot, amely a hts tengelyben vgzdik. Ez az alkatrsz tkletes egysget alkot a srvdvel s a kipufogvggel, amely j pldja a funkcionalits s a forma harmnijnak. Mg a hts lmpkat is szoborszeren formltk meg s egy "Stop" felirat gravrozs is tallhat rajtuk.
A motor formja s a blokk karcs ntse rvn a tervez thelyezhette a kipufog csrendszert az alvz aljra. Ezt a megoldst szmos mai modellnl is megfigyelhetjk. A Leonhard Ischinger ltal alkotott 800 kbcentimteres M205/1 jelzs blokk is merben eltrt a kora BMW erforrsaitl s szmos jdonsgot vonultatott fel, ekkor jelent meg pldul elszr az egy darabban kovcsolt forgattystengely is. A henger s a hengerfej szokatlan mdon egy egysget alkot, szksgtelenn tve a hengerfej-tmtst, ami ebben az idben a motorok gyenge pontja volt. A vezrmtengely a forgattyhz alatt tallhat, ami a szelepek elhelyezsre jobb pozcit tett lehetv. Ezek az jtsok a flgmbalak gyjtkamrval egytt jelents teljestmnybeli elnyt szavatoltak a BMW szmra, a kor tbbi motorjval szemben. Ezek kzl az innovcik kzl nhny csak az 1960-as vek vgn kerlt be a szriamodellekbe a BMW /5 -s sorozat rvn.
Az R 7 remek motor volt, ellltsa azonban nehz s kltsges, gy vgl nem kerlhetett szriagyrtsba. Ennek ellenre a gp design elemei kzl nhny tovbb lt a ksbbi R 17 s R 5 tpus motorkerkprokon. A prototpus nem csak egy statikus tanulmny volt, hanem az utakon is teszteltk. A hbor kzeledtvel a BMW fejlesztsi irnya azonban megvltozott, s a motor - miutn nhny jtst felhasznltk - vtizedekre egy doboz mlyre kerlt.
A mltatlanul elfeledett gp egszen 2005 jniusig pihent egy raktrban, m ekkor a dobozt felnyitva, megtalltk a 70%-osan elkszlt, m nagyon rossz llapotban lv R 7-et. Sok alkatrsz megrongldott vagy elrozsdsodott, m a BMW Mobile Tradition (ma BMW Classic) csapata hossz, fradsgos munkval elvgezte a gpcsoda teljes feljtst.
A projektben szmos klnbz specialista s BMW mhely vett rszt, kztk Hans Keckeisen, aki a karosszrin dolgozott, valamint a boxer-specialista Armin Frey, aki pedig a felbecslhetetlen rtk blokk helyrelltst vgezte. A restaurtorok feladatt jelentsen megknnytette, hogy a BMW archvumban megtalltk a motor eredeti tervrajzait. A blokk nagyon elrozsdsodott s szmos szksges alkatrszt is klnbz forrsokbl tudtak csak beszerezni, amelyek kzl nhnyat ksbbi modellekbl szereltek t, az egyedi darabokat pedig Frey mhelyben lltottk el. A ngysebessges vltt s az elektromos rendszert teljesen jra kellett pteni, amihez a BMW anyagi segtsget, illetve alkatrszeket is biztostott. A vasmunka nhny esetben borzasztan nehz volt. Az egyedi srvdk nagyon rossz llapotban voltak s a helyrelltsuk sok idt vett ignybe, de Hans Keckeisen s csapata szenvedlyesen dolgozott azon, hogy ezt az egyedlll motorcsodt olyan llapotba hozzk, ahogy Alfred Bning az 1930-as vek kzepn kitolta a mncheni gyrbl.
A megtallt s jraptett alkatrszekkel feljtott, jrafnyezett karosszrijval az R 7 vgre ismt rgi fnyben ragyog. A prototpus nem csupn egy killtsi trgy lesz a BMW Mzeumban, hanem szmos klasszikus motoros esemnyen felvonul majd vilgszerte, pldul a BMW Motorrad Days-en, Garmisch-Partenkirchenben, idn jliusban.
Az art deco korszak ugyan vget rt, de az utkor szmra hagyott nhny csods ptszeti s ipari memlket. Az R 7 ezek kzl minden ktsget kizran egy ilyen kiemelked darab.