Suzuki DL V-Strom 1000
Suzuki DL1000 V-Strom
Aki lt mr meg szrn lovat, az ismeri az rzst, mikor kocksra lt hts feln egy htig kk foltok ktelenkednek. Na ezt az rzst ismerhettem meg valamivel tbb, mint hrom nap, s valamivel tbb, mint hromszz kilomter alatt a V-Strom nyergben
Mgis arra a megllaptsra kellett jussak, hogy a hiba az n kszlkemben van. Elolvastam ugyanis nhny tesztet a V-Stromrl mieltt a sajt tapasztalataim megrsba kezdtem volna, s meglepdve lttam, hogy szinte mindegyik megemlti, hogy ez a motor kifejezetten knyelmes.
Mg indts eltt az is kiderlt, hogy ilyen magas motoron mg soha letemben nem ltem. Hiba 180 centimteres magassgom, egyszerre kt lbamat nem tudtam letenni a fldre. Rgtn ez utn arra is rjttem, hogy a szekrnyemben tallt egyetlen olyan nadrg, amelyben fel tudtam lni erre a magas motorra, nem elnys viselet. Valahnyszor ugyanis a lbammal bizonytalanul kutattam volna a szilrd talaj utn, a b gatyaszr fennakadt a lbtartn, jelentsen cskkentve eslyeimet az egyensly megtallsra. Aztn persze egy id utn kifejldtt egy automatizmus, minek sorn minden megllsnl elbb felfel s elre lendtettem a lbam, mintha a cl nem is a meglls, hanem valami kaszkadrmutatvny lenne
A lbtartval aztn mg ksbb is meggylt a bajom. Ugyanis a lmpnl lldoglva, vagy a nyeregben lve elre-htra tolva motort a vdlim minduntalan beleakadt. A tervezk ugyan gondoltak erre, ezrt a lbtart knnyedn felhajlik, csak ahhoz elbb valamifle erhatsra van szksg. A folyamatos vrosi motorozs utn pedig szp, kontrosan kirajzoldott a megfelel helyeken a kk folt, amelynek rintse ksbb iszony knokat okozott.
A vrosi forgalomban a 83 centimteres ls kifejezetten elnysnek bizonyult, hiszen a magasbl jobban belthat a forgalom, gy elre tervezhetk a manverek. A hossz, 16 cm-es rugtnak, illetve az endr formnak szintn j hasznt vettem a Dzsa Gyrgy t macskakvn, pedig gyrilag viszonylag kis mret keskeny kerekekkel, s aszfaltra tervezett gumikkal szereltk fel ezt az j modellt.
A tervezk sportos menettulajdonsgok, a hossz trkra val alkalmasg, a klnleges kls megjelens, s a krnyezetbart, gazdasgos motor megalkotsra trekedtek. Mindezt a mr sokat prblt TL1000-es blokkjra alapoztk, a Suzuki GSX-R sorozatnak jl ismert, dupla pillangszelepes, digitlis benzinbefecskendez rendszervel kombinlva. A blokk ezen kvl knnyebb s ersebb alumnium dugattykat kapott, valamint a beml szelepek tmrje is lecskkent, ezltal a gz sokkal jobban adagolhat alacsony s kzptartomnyban. A TL 1000-nl menetrendszeren jelentkez kuplungproblmkat nagyobb trcsk alkalmazsval kszbltk ki.
Az lspozci valban knyelmes, szinte egyenes httal lehet meglni ezt a lovat. Emiatt viszont a sofr slya a hts fertly egy pontjn sszpontosul, ami a nyereg szgletes leivel klcsnhatsba lpve kellemetlen nyomst gyakorol erre a rszre. Az ls kicsit lejts kialaktsa miatt ekzben a vezet egszen a tankra csszik, gy tkletesen valdiv vlik a nomd lovastrk lmnye. pp az egyenes lspozcinak ksznhet az is, hogy nehezen kihasznlhat a 200 km/ra feletti vgsebessg. Mg az esztergomi Suzuki-ton is csak 185 km/rt sikerlt elrni, igaz, ers szembeszlben. Ebben a bszke lhelyzetben nehz egy tmbt kpezni a motorral ahhoz, hogy ilyen nagy sebessgnl is stabilan lehessen bevenni az lesebb kanyarokat.
A V-Strom kls megjelense egybknt impozns. Hatalmas mrete miatt csak kifejezetten magas zsokknak ajnlanm. Az els fejidom sportos klst klcsnz a motornak, s abban is biztosak lehetnk, hogy a lbtart a sodrs kanyarokban sem fog lerni. Br a spoilerek egsz j elrejtik, rdekes ltvnyt nyjtanak a kipufogrendszer furcsn tekerg csvei, s a blokspoiler mgtt s felett lthat olaj s vzhtk. A hts csomagtart az extraknt rendelhet hts doboz talapzata gumiborts, doboz nlkl futurisztikus formj, akr uf leszllplya kicsinytett msa is lehetne. Hogy a motor mltn felvehesse a versenyt ms cgek traendrival, a gyr knl mg hozz extra, magas plexit, kzpsztendert, s fttt markolatokat is.
Az j Suzi nevt a TL1000-es visszafojtott, krlbell 98 lers, 90 fokos, V2-es motorblokkjrl s a nmet rvny szbl hoztk ssze, mert az angol szavak mr mind foglaltak voltak. Az j motort a gyr az "Adventure Sport" kategriba sorolja, amibl kidetl, hogy sem nem tra-sport, sem nem endur, hanem leginkbb a kett keverke lett. A 22 literes tank a hossz, kalandos trkat segti el. Hromszzegynhny kilomter alatt a fogyasztst nem sikerlt mrnem, mert egy teli tank benzin ekkora t alatt nem fogyott el.
Mszaki adatok:
Motor: ngytem, 90 fokos, V2-es, 8 szelepes, folyadkhtses, DOHC Hengerrtartalom: 999 cm3 Furat x lket: 98 x 66 mm Kompresszi viszony: 11,3 : 1 Karburci: 45 mm-es toroktmr, Mitsubishi, digitlis befecskendezs Gyjts: elektromos tranzisztoros Indts: nindt Vlt: 6 sebessges Max. teljestmny: 98 LE, 7600 1/percnl Max. Nyomatk: 101 Nm, 6400 1/percnl Vz: dupla, alumnium hdvz, Els villa: 25,5 fokos, 110 mm utnfutssal Lengscsillapt ell: 43 mm-es, olajcsillapts villa, htul: lengvilla, olajcsillapts, llthat rugelfeszts kzponti rugstag Rugt: ell 160 mm, htul 162 mm Kerekek: ell 19", htul 17" tmrj alumnium felni, Fkek: ell 310 mm-es fktrcsk, 2 dugattys, Tokico fknyergek, htul 160 mm-es fktrcsa, egydugattys, Nissin fknyereg, Gumik: Bridgestone Trail Wing tml nlkli, ell 110/80R-19, htul 150/70R-17 zemanyagtartly: 22 liter Teljes hossz: 2 290 mm Szlessg: 865 mm Magassg: 1340 mm Tengelytv: 1535 mm Hasmagassg. 160 mm lsmagassg: 830 mm Szraz sly: 207 kg
|