Men
 
Ltogatottsg
Induls: 2006-08-04
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
rdekessg 2
rdekessg 2 : BMW K1600GT s GTL: az j etalonok

BMW K1600GT s GTL: az j etalonok

  2010.11.03. 19:07


 

 

Azonnal kt vltozatban indtja jtra a Bajor Motor Gyr legjabb luxus ktkerekit, a soros hathengeres, minden fldi jval felszerelt j ezerhatos Kkat.

 Tavaly ekkortjt mutatkozott be a BMW Concept 6 elnevezs ftr-nakedje, az a koncepcimotor, ami nem motordizjn-jvkpet prblt elnk vetteni, mint a koncepcik ltalban (vagyis vgtre is lehet, hogy azt is), sokkal inkbb a gyrt j, soros hathengeres motorblokkjt prezentlta, melyrl mr akkor megmondtk, hogy lesz belle sorozatgyrtott verzi is.

s me, egy vvel ksbb lett is, k lennnek azok: A K1600GT topcase nlkl s nmileg sportosabb lspozcival a mg motorozni, gymint dntgetni s kanyarogni vgy trabubusok kegyeit keresi, mg a mgluxusabb GTL a gigantikus luxuscirklk trnjra plyzik. Honda Gold Wing, kezdhetsz remegni!

Autiban immr tbb mint hetes vtizede alkalmaz soros hathengeres motorokat a BMW vsrlinak legnagyobb megelgedsre, a K1600GT s GTL a kt els kk-fehr motorkerkpr, amelyekben szintn sorhatos szolgl. Egy vadonatj, ultramodern erforrs, ami 102,6 kilogrammos tmegvel (s 555 millimteres szlessgvel) a valaha szriban gyrtott soros-hatos motorkerkpr erforrsok kzl a legknnyebb ezer kbcenti feletti, s taln az egyik legkisebb is: csupn kett centimterrel szlesebb, mint a K1300-sorozat soros ngyhengerese!

Erejre sem lehet panasz, nem kevesebb, mint 160 lert (7750 f./p.) s 175 Nm nyomatkot (5250 f./p.) kpes a kardntengelyre szabadtani, mikzben kiegyenslyozott, szinte vibrcimentes jrsa (mg kiegyenlt tengelyre sem volt szksg) a kulturltsg mintapldja – mondja rla a BMW, amit el is hisszk –, a maximlis forgatnyomatk tbb mint 70 szzalka pedig mr 1500 percenknti ftengelyfordulat mellett a rendelkezsnkre ll. Klnleges egy erforrs lesz ez, ktsg sem frhet ehhez, mr csak az a krds, hogy a GT-ken fell egyb j bajor vasakban is megjelenik-e majd a jvben? Fogadjunk, hogy igen! Pldul egy Concept 6-szer csupaszban? Az hogy tetszene?

Na de ne szaladjunk ennyire elre, inkbb nzzk meg kzelebbrl a szinte mindenki ltal mr most, kvzi „ltatlanban” a traosztly j etalonjainak kikiltott BMW-ket! Van is mit nzni rajtuk. Ha a szlcsatornban formjt elnyert oldalidomokon csimpaszkod krmozott tpusjelzst nem vennnk szre, a fels topcase, vagy ppen hogy annak hinya az, amirl knnyen beazonosthat hogy GT, avagy GTL ll-e elttnk ppen. Elbbinek nincs, utbbinak szria az utas-httmlnak sem utols hts doboz.

De nem csak ennyi a klnbsg, lspozcink is lnyegesen eltr lesz rajtuk: mg a GTL-t gy alaktottk ki, hogy mindenki szmra a lehet legnagyobb knyelmet nyjtsa korosztlytl, nemtl, s a motoron elfoglalt helytl fggetlenl, addig a GT-ben hagytak annyi motorsgot nmi luxus rovsra, hogy egy kiss gyorsabb tempt favorizl, tapasztaltabb, jkat dntgetni akar motoros szmra is kpes legyen nyjtani j sok jt. A GT lse ezrt is lett magasabb, lbtarti ezrt kerltek feljebb s htrbb, illetve kormnya ezrt lett nhny centivel rvidebb a GTL-vltozathoz kpest: hogy „aktvan trzhassunk” vele. A GT lspozcija elre terhel s luxustrz mrcvel mrve relatve sportosnak nevezhet, mg a GTL-en amgy Gold Wing-stlusra trnolhatunk teljes knyelemben. Vezetsi lmny tekintetben, mondjk a bajorok, ssze sem lesz hasonlthat az eddigi batrluxus-trzkkal a kt j egyhat-GT.

Tovbb a GTL-hez mr alapron jr a navigci s hifi elkszts, ami az iPod-, Mp3-, USB, s Bluetooth-kpes beptett hifi-kszlk alapja, vagy rdemes megnzni az elektromosan magassgllthat szlvdplexik formjt is, egyb dolgok mellett azok is klnbznek a GT s a GTL kztt. Erforrsban s ertvitelben egybknt teljesen megegyezik a kt modell, a menetteljestmnyek mgis el fognak trni nmileg a motorok tmege miatt: a GT 319 kils oldalkofferek nlkl, a teljesen felltztetett GTL pedig 348 kilig billenti ki a mrleg nyelvt, mindkett menetkszen, 90%-osan feltlttt zemanyagtankokkal mrve. Ha valaki sokalln, ne tegye: kategrijukban elismersre mlt tmegek ezek, a GTL-nek pldul majdnem tven kil frja van a 405 kg-os Honda Gold Winggel szemben.

A soros hathengeres blokk hrom zemmdot tud: Rain, Road s Dynamic menetprogramok kzl vlaszthatunk. Rainben cskkentett vgteljestmnnyel s a lehet legfinomabb gzreakcikkal vigyz rnk a GT, Roadban mr rendelkezsnkre ll az sszes teljestmny, de a gzreakcik „simtottabbak” annl, mint amire a blokk kpes lenne – ezt ktszemlyes trzsra ajnlja a BMW – a Dynamic pedig a full-power verzi, itt legrzkenyebb a „ride-by-wire” s rzsre a legpapriksabb a blokk annak ellenre, hogy a vgteljestmny azonos a Road-md erejvel.

Amit az elektronikai segdeszkzk, biztonsgi felszerelsek s knyelmi extrk szintjn nyjtani kpes a kt j gran tourismo, azt szinte kptelensg fellmlni, egyelre egyik luxustra konkurens sem tart ott, ahol a BMW kt j dvskje van – de hol is kezdjk a felsorolst? Taln az j kezelfelletnl, amit a BMW kifejezetten a K1600-okhoz fejlesztett ki. Az „integrlt kezelszerv-koncepcit” taln tlzs lenne a BMW autk iDrive-rendszerhez hasonltani, de lnyegben ugyanaz a feladatuk: a rszegysgek funkciit egyetlen, knnyen ttekinthet s mg motorozs kzben is egyszeren kezelhet kezelhetfelletben egyesteni. Magyarul valami joystick s egy kijelz, amit elvileg knny kezelni.

A K1600GT s GTL mszerfaln a kt klasszikus, kerek sebessg s fordulatszmmr mszer kztt helyet kapott egy 5,7 collos TFT-kperny, amelyen az sszes rendszer s rszegysg adatai megjelenthatek, kezdve az ppen hallgatott rdilloms nevtl a guminyomson t, brmiig, amit csak a GT s GTL tudnak. Egyebek mellett lehetv teszi tbbsoros szveges zenetek s brk megjelentst is a kis monitor, gy mr nem csak villogtatott piktogramokkal fog megprblni tudtunkra hozni egy esetleges problmt, hanem egyenesen knyvet r rla neknk, melyeket brkkal is illusztrl…

Az jfejleszts hifitl kezdve a vezet ls s markolatftsnek t-t (!) llsn t (az utasls-fts, ciki, de "csak" hrom lls...) a fedlzeti szmtgp, az ESA II, satbbi-satbbi, minden a fent emltett kpernyn keresztl kommunikl velnk, illetve a setup-menben „jrmspecifikus belltsokat lehet elvgezni vele”, azaz mint egy mobiltelefonban, bellthatjuk a nyelvet, vagy, szintn pont mint egy mobilban, a tomptott funkcit ellt xenon fnyszrt igazthatjuk hozz a bal illetve jobb oldali kzlekedshez.

A bal markolaton helyett kapott multi-controller, azaz az a kis fel/le, valamint jobbra/balra csavarhat/billenthet gyr tudst s funkciit az R1200RT-n alkalmazottakhoz kpest jelentsen kibvtettk, mr nem csak a hifit, hanem szinte mindent kezelhetnk vele, gy lnyegesen cskkenteni tudtk a jobb markolatra, vagy akr kvnkoz gombok szmt. A menrendszer a lehet legegyszerbb, nincsenek benne pldul al-menk, gy a multi-kontrollerrel gy barangolhatunk a TFT-kijelz menjben, hogy egyszer sem kell levenni keznket a kormnyrl.

j a hifi: lehet r mp3-lejtszt, iPodot, pendrive-ot, vagy akr hagyomnyos CD-lejtszt csatlakoztatni, az egyes portok, amelyek a mszerfalidom bels feln, jobb oldalon kialaktott trolrekeszben kaptak helyet, gyri extrafelszerelsknt krhetk a GT-hez, a GTL-hez azonban alapron jrnak. A pendrive/Mp3- s az iPod-lejtsz esetben van lehetsg eladk, mfajok, stb. szerinti lejtszsi listk szerkesztsre, de lehet krni vletlenszer lejtszst is. A sznes kpernyn persze megjelenik a hanger s az ppen jtszott szm cme, a kls lejtszkat az idom bels feln kialaktott zrhat, vzhatlan s szellztetett rekeszben tudjuk csatlakoztatni s trolni.

A rdi az llomsokat folyamatosan frissti, dupla tuneres, ha ez mond valakinek valamit, Autostore funkcija rvn tizenkt adt automatikusan eltrol, tovbbi tizenkettt kzzel tudunk elmenteni, s akkor is be tudja jtszani a kzlekedsi hreket, ha nem TMC-s adt hallgatunk. Az ppen jtszott csatorna neve is megjelenik a TFT-kpernyn, a sebessgfgg hangerszablyozs hrom fokozatban llthat. A hifi-rendszert nemcsak a multi-controllerrel, hanem a bal oldalidom bels feln tallhat ngy gombbal is lehet mkdtetni egybknt, bluetooth-funkcija rvn pedig mind az audiorsz, mind a telefon s a naviglberendezs hangja is tirnythat a vezet s az utas buksisakjban lv hangszrkra.

GPS-navigci is elrhet termszetesen a GT-khez, kln kiemelnnk vele kapcsolatban, hogy nem egy beptett rendszerrl van sz, hanem egy klnll BMW Motorrad Navigator IV-rl, amit a GT-k mszerfalba egy trkks, a szlvdplexi ltal vdett rekesz fogad. Egyszeren fel kell emelni a plexit (gombbal kb hrom msodperc), kireteszelni a GPS konzoljt a mszerfal tetejn, rdugni a Navigator IV-et, majd az egszet betolni a mszerfalba, s mr van is GPS-nk. Radsul brmikor magunkkal vihetjk pldul egy gyalogos vrosnzsre, vagy ha gy hozza a sors, hasznlhatjuk msik motorunkon is, nem csak a K1600GT-nkben.

Ugyanakkor a BMW szerint – noha ez gy konkrtan nem hangzik el a sajtanyagban, de [mi] tudunk a sorok kztt olvasni – akinek K1600GT ll majd a garzsban, annak nem lesz szksge msik motorkerkprra azon fell. Legalbbis vroson kvl nem. Hiszen a GT-k relatve knnyek, el lehet velk boldogulni (mg htrameneti fokozatra sem volt szksg), msrszt az alacsony slypont ptsi mdnak s a K1300R-en rszletezett Duo-, s Paralever els s hts felfggesztsnek ksznheten egy vgtelenl stabil, de meglepen knnyen, akr sportosan is vezethet lesz a kt nagyutaz.

Fleg a GT verzit futtatjk motorozsi lmny tmakrben, hiszen slyeloszlsnak meglehets frontossga (52 : 48), a GTL-nl sokkal sportosabb lshelyzete kzsen a trkks futmvel s az alacsony slyponttal egy gyorsan is knnyen vezethet motort grnek. s ehhez mg hozzvehetjk a fejlett elektronikt: Rain, Road s Dynamic zemmdok kztt pldul nem csak a teljestmny-karakterisztika, de a GT-khez gyri extrafelszerelsknt rendelhet DTC kiprgsgtl s az Integral ABS belltsai s rzkenysge is vltozik. A (Dynamic Traction Control) kiprgsgtl egybknt mr sokkal fejlettebb, mint a K1300-sorozat ASC-je (Anti-Slip Controlja) volt, sszetettsg s kifinomultsg tekintetben az S1000RR-ben bemutatkozott DTC-hez hasonlthat, s szenzorjai mg a motor bedntst is rzkelik, s aszerint vltoztatjk vals idben a „kiprgsgtls” rzkenysgt.

Aztn ott vannak termszetesen a BMW-ktl mr megszokott, de motoron attl mg korntsem szokvnyos rendszerek, mint pldul a guminyoms ellenrz, vagy RDC. Ez a TFT-n keresztl mg hamarabb s mg flrerthetetlenebbl adja tudtunkra, ha valamelyik abroncsbl szkne a lgnyoms. Az ESA II, az elektronikusan llthat futm ppen aktulis belltsa is a mszerfal kijelzjn lesz lthat: egy szemly, egy szemly csomagokkal, vagy ketten-csomagokkal – induls eltt ezeket vlaszthatjuk, majd menet kzben az aktulis tviszonyoknak megfelelen llthatunk egy „Comfort”, „Normal”, vagy „Sport” kemnysget a rugzsnak.

Ezeken fell krhetnk gyri riasztt is a BMW GT-kbe, ami gy mg nem lenne plne, de a szintn opcionlis kzponti zrral egytt mr az, sszesen ugyanis t helyre lehet kulcsot dugni a GTL-en gy, hogy a gyjtskapcsolt nem is szmoltuk, ez pedig kpes megnehezteni az letet - kivve annak a BMW-tulajdonosnak, aki megrendelte a kzponti zr csomagot GT-jbe. egyetlen gombnyomssal nyithat s zrhat majd mindent, akrcsak autjn.

s autkrl ismerjk a kanyarba bevilgts lmpkat is, de mg egy aut esetben inkbb az alacsony sebessg manverezst segtik, addig a K1600GT-ken az adaptv kanyarvilgtsnak ppen hogy tempsabb haladsnl vesszk majd igazn hasznt. ltala a kzponti xenon fnyszr fnykvje mindig optimlisan vilgtja meg az utat: mindig vzszintesen, s mindig megfelel magassgban. A K1600 giroszkpjai alapjn mozgatott xenon fnyt az tra vett tkr fel-le, illetve jobbra-balra is kpes mozogni – ht gy.

Minden tekintetben j cscsragadozt lltott utcra a BMW a luxusmotorok kztt, melyek mind knyelmkkel, mind sportossgukkal, mind a beljk pakolt tudssal eddig ismeretlen magassgba emeltk a mrct a tramotorozs vilgban. Tipikus BMW-k, teht.


 

 
ra
 
Naptr
2025. Jlius
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 

Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...