Menü
 
Látogatottság
Indulás: 2006-08-04
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chopper,Cruiser
Chopper,Cruiser : Honda 750 C4

Honda 750 C4

SHADOW ....


Aki lerázta láncát
Teszt: Honda VT750C4 Shadow

Amíg a köbcentiháború irányítja a cruiser-piacot, és autókat megszégyenítő hengerűrtartalmú cirkálók hagyják el a motorszalonokat, megnyugtató érzés, hogy a chopper-rajongóknak nem kell mindenáron három-négyszáz kilós gépet terelgetniük. A középkategória él és virul, és hébe-hóba komolyabb modellfrissítéssel is találkozhat az, aki mindenáron talppal szereti tolni a szelet.



A tavaly ősszel bemutatott VT750C4 rá sem ismerne 1983-as önmagára. A ma már csak soft choppernek csúfolt legelső Honda V-kettesek átestek egy-két változtatáson, hogy korunk elvárásainak megfeleljenek.

A legnagyobb újdonság, hogy a Honda 2004-re elhagyta a 750-es Shadow modellről a láncot, helyette kardántengely továbbítja a kényelmes cirkáláshoz elegendő 46 lóerőt. A kardán ugye nem igényel rendszeres ápolást, ha minden jól megy, cserélni sem kell, vagyis ebben a kategóriában tutira mindenki szereti. A lámer motorosok riogatói által emlegetett kardánhatás jelensége, mint olyan, már nem létezik.

" Na, erről még a te lábad is le fog érni" - kaptam a kedves biztatást a motor átvételekor. Igaza volt a kollégának, még enyhe térdroggyantás is belefért, miután elhelyezkedtem a 658 mm-rel a föld felett végződő ülésben. Ez azért jó hír az újdonsült motorosoknak, - akik szeretnek két lábbal állni a földön - meg az átlagosan 11-15 cm-rel alacsonyabb testmagassági kilátással született csajoknak is.

Húzom a szívatót, nyomom az indítógombot, és könnyedén indul a motor. Gyorsan felveszi a kellemes és halk ritmust. Az 52 fokos hengerszögű, vízhűtéses V-kettesben hengerenként egy vezérműtengely, két gyújtógyertya és három szelep robotol. Az üzemanyagot egy darab 34 mm-es Keihin karburátor keveri a szívott levegővel, míg a hasznosulatlan melléktermék a kettő az egybe kipufogórendszer végén távozik szép csendben. A kipufogódob mérete kivételesen arányos, a motor blokkjához és karakteréhez megfelelő méretű.

A kuplung puha, mint a vaj. A könnyen kapcsolható váltóval öröm a váltogatás, amire - ha tartani akarjuk a V-Max-szal és a Honda megachopperével, a VTX-1800-zal az iramot - gyakran szükség van. Az üres gyorsan és problémamentesen jelentkezik a maga helyén. A chopperesen előretolt lábtartó és a váltókar között a nagylábon élő (vagy magas rüsztű) egyének kicsit kevesellhetik a helyet, de mindig mondom, hogy nem Buffalóban kell motort vezetni.

Ha nem átallod chopper létére kicsi megpörgetni a V-kettest, és váltani, váltani, amint a fordulat úgy kívánja - fordulatszámmérő, az nincs - akkor egész jókat lehet gyorsulgatni a VT750C4-gyel, de azért ne felejtsük el, hogy ez egy hétötvenes motor. A lendületes haladáshoz mindig tudnunk kell, hogy éppen hányadik fokozatban vagyunk. Hogy a megfelelő sebességben vigyük véghez a manővereket, jó fokozatban essünk be egy kanyarba, vagy gyorsítsunk, sokkal több figyelmet igényel, mintha a nagy V-kettest terelgetnénk fix harmadikban, de megéri ezt a kis odafigyelést, mondhatom.

A végsebesség mérésére az M9-es autópályán kicsit szeles időben került sor, a plexit jól otthon hagytuk. A lábamat a hátsó lábtartón kitámasztva és erősen behajolva 172 km/h-ig kúszott a 750-es mutatója. Nem is olyan rossz. A kemény chopperes mag felhördülését követő levéláradat megelőzése végett gyorsan kijelentem: tudom, ez a motor nem az eszetlen száguldozásra vagy a versenypályákra teremtetett. Azért minden motoros szereti biztosan tudni, ha még egy kicsit odahúz, akkor tudna menni motorja gyorsabban is, ha azt akarná.

A 14 literes benzintank első hallásra nem tűnik valami nagynak, de miután 223, 8 km-re mindössze 9,91 liter benzint bírtam belepasszírozni, mialatt végsebességméréssel tarkítva 110-120-as utazót haladtam, be kellett látnom, hogy bőven elég, mert nincs az a mazochista, aki 300 km-t kibír a Shadow-n egy seggel. 4,6 liternél többet később sem sikerült megetetni a motorral.

A rotációskapákat idéző króm kormány rövid karúaknak is kényelmes, nem kell sem nyújtózkodni, sem chopper-idegen tartással előre hajolni. Helyben megfordulás közben is kényelmesen behúzható a kuplung, ha arra van szükség. A lassú manőverezések nem okoznak problémát, a szűk garázsból is bárki saját maga egyedül kirángathatja, nem kell mindjárt a szomszédba rohanni segítségért.
A karok jó közel vannak a kormányhoz, a 6 és feles méretű kézzel élők is elérik könnyedén. Az első, 41-es telók nem állíthatóak, de a gyári beállítás a 116 mm-es rugóúttal nem ad okot panaszra. A hátsó pár teló rugó-előfeszítése 5 fokozatban állítható, itt már a szükségesnél több visszajelzés érkezik a hátsó futómű felől, főleg, ha éppen bekoppan a 90 mm-nyi rugóút végén.

A fékhatás eléggé chopperesre sikeredett. Elöl egy darab 296 mm-es tárcsába harap a kétdugattyús féknyereg. Lassításra éppen, megállásra egyedül nem bírja az útrakészen 270 kilós motort. Gyorsan megtanulja a Shadow-pilóta együtt kezelni az első féket a hátsó 180 mm-es átmérőjű fékdobbal.

A nyeregszerű ülés pozitívuma, hogy a tank felé elég vékony, ezzel nem akadályozza a lábletételt, de a szivacs is elég vékony, az első kétszáz kilométer után már nagyon kockásnak éreztem a hátsómat. A hátsó ülés különálló egység, két csavarral végezve mindjárt egyszemélyesé alakítható a Shadow, de ha kérdőn nézne ránk életünk párja, nyugodtan megvigasztalhatjuk: "Drágám, az úgyis rettentő kényelmetlen lenne neked."

A tükrök mozdulatlanok, mint a szikla, nagyszerű kilátással a mögöttünk történtekre. A tankba épített műszerfal finom darab, nincs túlkomplikálva. Egy korongba belefért a sebességmérő óra, a hat visszajelző fény, és a megtett kilométerek megjelenítésére hivatott LCD kijelző. Aki azonban figyelemmel akarja kísérni a motor üzeneteit, jobb, ha sutba hajítja a zárt bukót, és vigyorgóban hajtja a Shadow-t, mert a fullos sisak állrésze éppen kitakarja a műszert.

Egészében nézve a Shadowt (amennyiben elég messzi állunk a motortól) egy jó formájú, elegendően hosszú és elegendően lapos motorban gyönyörködhetünk. A mélyen lehúzott vastag hátsó sárvédőtől és a rendszámtábla krómozott tartójától látszólag még hosszabbnak tűnik. Króm jutott mindenhova, a hátsó teleszkóppár guszta krómtokot kapott, ugyanígy az első futóműben a felső villaszárak. A fűzött kerekek küllői is krómtól csillognak, ahogy az abroncsok is, hátul 160-as, elöl 120-as ballonos gumik feszülnek. Amit a Honda nem győz hangsúlyozni, hogy mennyire eldugták az új modellen a csopperfílingből igazán kiábrándító hűtőradiátort, teljesen igaz, annyira, hogy kár felhívni rá a figyelmet.

Amit mégis a legjobban szerettem a VT750-nel, az a körforgalmazás. Az európai közútépítői elképzelések terjedésével egyre gyakrabban futhatunk bele hazánkban is, amiben a VT750-es gazdája igazán duhajjá változik. Miután az első alkalommal végigkaristolta a lábtartóval az említett közlekedési csomópont aszfaltját, a kanyarvételi technika szédítő gyorsasággal bevett gyakorlattá válik.

A Honda a choppereit látja el a legbőségesebben gyári kiegészítőkkel. A tesztmotoron is volt utas háttámla, amihez aztán igen jól lehetett csomagot rögzíteni, de volt rajta egy hatalmas szélvédő is, amit gyorsan leszereltünk. Praktikusságához ugyan nem fér kétség, mert a motor elhozatalakor esett - mint mindig - és szinte szárazon megúsztam az utat, de az ismét kiderült, hogy a vitorlázás nem az én sportom, pláne, hogy szélvédő nélkül 10 km/h-val nagyobb a motor végsebessége, és végül: a hatalmas plexi nélkül sokkal szebb is.

A VT750C4 mellett szól a 2 000 000 Ft alatti ára, a nagyon alacsony fenntartási költségek, a kis fogyasztású, strapabíró, kis szervizigényű blokk és a könnyed, egyben szórakoztató motorozás, ellene csupán az, hogy egy chopper legyen Harley.

Műszaki adatok:
  
 
 
Motor: vízhűtéses, négyütemű, 6-szelepes, SOHC, 52° V-kettes
Hengerűrtartalom: 745 cm3
Furat x löket: 79 x 76 mm
Kompresszióviszony: 9,6 : 1
Max. teljesítmény: 46 LE (33,7 kW) / 5500 1/min
Max. nyomaték: 64,2 Nm / 3000 1/min
Üzemanyagellátás: 34 mm-es VE-karburátor, fojtószelepállás érzékelővel
Sebességváltó: ötfokozatú
Kihajtás: Zárt kardánhajtás
Váz: Duplabölcső csőváz
Villaszög: 34°
Utánfutás: 160,9 mm
Futómű: Elöl 41mm-es teleszkópvillák 116 mm-es rugóúttal, hátul öt fokozatban állítható rugóstagpár, 90 mm rugóúttal
Kerekek elöl/hátul: 17x3,00 / 15x3,5 drót küllős acélfelni
Gumik elöl/hátul: 120/90-17M/C / 160/80-15M/C
Fékek: 296 mm-es féktárcsa kétdugattyús féknyereggel elöl, 180 mm-es dobfék hátul
Hosszúság x szélesség x magasság: 2505 x 965 x 1123 mm
Tengelytáv: 1639 mm
Ülés magasság : 658 mm
Szabadmagasság: 130,8 mm
Üzemanyagtank: 14 liter (4 liter tartalék)
Száraz súly: 237,9 kg

 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak