Menü
 
Látogatottság
Indulás: 2006-08-04
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chopper,Cruiser
Chopper,Cruiser : Yamaha XV 1600

Yamaha XV 1600

Wild Star....


A szemet vonzza a sok króm, a szép fényezés, a hatalmas V2-es blokk és a retro sárvédők látványa. A Wild Star szép motor, nincs semmi ízléstelen, felesleges díszítés, a formák szépek és kidolgozás szempontjából sem lehet okunk panaszra. Csak néhány részleten lehetne javítani valót találni: a bal oldali krómház takarásából kikandikál ez-az, ami ront az összképen, és átgondolatlannak tűnik a vezetékek, fékcsövek, hátsó féktartály, olajcsövek, olajszűrő és a kürt elrendezése, elhelyezése is. A motorblokk körül szinte mindenhol találunk olyan alkatrészt, amit ügyesebben is el lehetett volna vezetni, esetleg elrejteni.

A nagyon impozáns motorblokk, - a kuszaságokat leszámítva - szemet gyönyörködtető látvány, különösen a jobb oldalon hat lenyűgözően. A hengerek 48°-os szöget bezáró V formáját szépen követi a légszűrőház alakja és a tolórudas vezérlés vastag burkolata, mely kellőképpen robosztussá teszi az 1602 cm3 lökettérfogatú óriást. Napsütésben csak napszemüvegben csodáljuk, mivel a sok króm gazdagon veri vissza a fényt. A Yamaha mindenhol fémet használt, így a sárvédők sem műanyagból készültek.

A sok fém használatának hátránya, hogy tisztességes súlyt kell mozgatnia a tulajdonosnak, ha tologatni szeretné. A Wild Star robosztusabb és kezelhetetlenebb, mint a formailag alapul vett HD Fat Boy. A formák és a stílus jól átjött, de a japánoktól megszokott, könnyű kezelhetőség nem. A részletek kidolgozottabbak, és nem kell olyan sok extrát felszerelni a teljesség végett, mint a HD-ra, de kezelhetőség szempontjából nem ártana a kozmetikázás.

A hajtás bordásszíjjal történik, akárcsak az amerikai típuson és a hátsó lengővillánál is a HD Softail modellcsaládon is használatos megoldással találkozhatunk. Ennek ismertetőjele, hogy a rugóstagokat a motorkerékpár aljára szerelték vízszintesen, így külsőre merevvázas megoldásnak tűnik. A szíjhajtás jó választás. Talán a legjobb. Egyesíti magában a lánc- és a kardánhajtás előnyeit. Könnyű, rugalmas és olcsó, akár a lánc, és gondozásmentes, hosszú életű, mint a kardán, továbbá nem tud egyenetlenül megnyúlni, mint a lánc. Kb. 60-80000 km-enként kell cserélni. A szíjjal csupán arra kell vigyázni, hogy gumicsere után - mikor a hátsó kereket kiszerelik - gondosan legyen beállítva a feszessége, továbbá motorunkkal ne menjünk murvás, kavicsos terepre, mert egy-egy felkapott kavics, ami bejut a szíj és a szíjkerék közé, komoly károkat tud okozni.

A Wild Start nem fenyegeti a terepezés veszélye, így nyugodt lehet tulajdonosa a szíj élettartama végett, bár a kisördög sohasem alszik, előfordulhatnak balesetek így is. HD örökség még a lakattal együtt használható kormányzár is, melynek fülei a vázra és az alsó villahídra vannak hegesztve. A tesztpéldányra néhány praktikus elem is felkerült a túrakomfort fokozása végett, mint a csomagtartó, az oldaltáskák távtartói és a szélvédő. Természetesen az egyéb, főként esztétikai célokat szolgáló kiegészítők sora végtelen ebben a kategóriában. Vigyázni csak arra kell, hogy az ízlésről se feledkezzen meg a tulajdonos, amikor a katalógusokból mindenféle giccses dolgot összevásárol.

Helyet foglalva a hatalmas, széles és jól párnázott ülésben úgy érezhetjük magunkat, mint otthon a fotelban. Hosszú kilométereket tehetünk meg egy szuszra anélkül, hogy hátsó felünk a fáradság jeleit mutatná. A lábtartó trepnik és a széles kormány nyugodt motorozást sugall. A hatalmas tömeget viszonylag könnyedén mozgatja a 134 Nm-es nyomaték, amit már 2250-es fordulaton élvezhetünk. A fürgébb motorokhoz képest csekély teljesítményét - mindössze 62 LE-t - 4000-es fordulaton adja le, tovább pörgetni nem érdemes, mivel ilyenkor már csak szenved a motor és az elektronika is hamar leszabályoz. Nem is a magas fordulatszám a lényeg, hanem a nyomaték.

Motorblokkja csendes, egyenletes járású, és csak enyhe vibrációt produkál. Egyetlen gyengéje a vezérlés körül van, de ez a kelepelés nagyon zavaróan hat. Sajnálatos módon ezt a típushibát a szakszerviz komplett vezérlés cserével sem tudta orvosolni. A nagyanyáink lábbal hajtós varrógépére emlékeztető hanggal meg lehet barátkozni, és mivel orvosolni nem igen lehet, meg kell szokni. Kárt nem okoz a motorban, csak zavaró.

Dinamikusan közlekedni nem érdemes a vad csillaggal, mivel az első dupla tárcsafék ellenére sem kielégítő a fékhatás és egy gyors manővernél könnyen meglepetésekben lehet részünk, utolérve pl. egy autó lökhárítóját. Tempós előzések, gyors indulások, és kiszámítható megállások igényében más kétkerekűt kell választanunk. Az első kereszteződés és a kis ívben való kanyarodás feladja a leckét, mivel a kormánymarkolat azonnal térden vágja a pilótát. Nem árt az általános testre szabás egyik módja: a kormánycsere. A széles kormány inkább az egyenesekben élvezhető és a lassú araszolásnál, bár itt is érezni némi bizonytalanságot, annak ellenére, hogy az erőkar elég nagynak tűnik.

Autók közötti előretolakodást csak módjával engedhetünk meg magunknak. Kanyarban könnyedén dől be, de a trepnik hamar leérnek, és ilyenkor vissza kell venni a tempóból. A széles első gumi miatt érzékeny a hosszanti útegyenetlenségekre, amire nagyon figyelni kell, nehogy arra menjen, amerre nem akarjuk. Puhára hangolt futóműve rossz úton kényelmes, de utassal terhelve, főleg a hátsó rugóstagok hajlamosak a felütésre, rontva az ülés által nyújtott komfortot. Nem árt felszerelni a Wild Start utas háttámlával, mivel semmilyen kapaszkodó nem nyújt biztonságot a hátul ülőnek.

A kürt gombja csak lapátkezűeknek esik kézre, ugyanúgy nehéz elérni a kapcsolót kényelmesen, akárcsak az irányjelző gombját. A tankpanel formája és kidolgozása szemet gyönyörködtető, de funkcionálisan már nem annyira nyerő. A műszerfal egyetlen, nagy, kerek egységből áll. A sebességről és az üzemanyagszintről mutatós, de elektronikusan vezérelt műszerek informálnak. A kilométer-számláló digitális számlapja még jól követhető, de az óra aljában elhelyezett kicsi, és a látómezőhöz képest alacsonyan lévő irányjelző, üresjárat és reflektor visszajelző már nehezen kontrollálható. Ezen túltesz a még kisebb motordiagnosztikai és üzemanyag tartalékjelző LED. A napsütés tovább akadályozza a vezetőt abban, hogy időben észrevegye, hogy valami nem stimmel a motorral, vagy hogy az 50 kilométerrel korábban bekapcsolt irányjelzőt lekapcsolja.

Akárhová nézünk króm és polírozott alumínium. A Wild Star impozáns darab, amit mindenki megnéz, akárhol jelenünk meg vele. Hiányosságai nem szembetűnők, együtt lehet velük élni. A megjelenés és a kényelem szempontjából mindenképp jó választás annak, aki ezt a stílust kedveli. Ára kedvező a versenytársakéhoz képest, és aki megszereti, annál könnyen válhat örök darabbá.

Műszaki adatok
  
 
 
Motor: léghűtéses, négyütemű, OHV négyszelepes, V-kettes
Lökettérfogat: 1602 cm3
Furat x löket: 95,0 x 113,0 mm
Váltó: 5 fokozatú
Váz: duplabölcső
Gumik: (elöl/hátul) 130/90-16 67H / 150/80B-16 71H
Fékek: (elöl/hátul) duplatárcsa / szimpla tárcsa
Méretek (h x sz x m): 2500 x 980 x 1140 mm
Ülésmagasság: 710 mm
Tengelytáv: 1685 mm
Szabad magasság: 145 mm
Száraz tömeg: 307 kg
Üzemanyagtank: 20 liter

 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak