Menü
 
Látogatottság
Indulás: 2006-08-04
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chopper,Cruiser
Chopper,Cruiser : Suzuki M 800

Suzuki M 800

Az új Intrúder ......

A
Suzuki újrafogalmazta a cruisergyártást.“ E nem túl szerény beköszönő mondattal indul a Suzuki brossúrája, amelyet a cég az M 800 megjelenése alkalmából adott ki. Ha újra azért nem is fogalmazta e műfajt, az biztos, hogy saját cruiser-palettáját igen csak átvariálta. A szegmens motorjainak dizájnja alaposan megváltozott az első Intruder megjelenése óta eltelt idő alatt. Hol vannak már a klasszikus chopperjegyek, amelyeknek legszebb képviselője az LS 650 Savage vagy a 750-es (idővel 800-assá lett) és az 1400-es Intruder volt? Hol van már a határozottan lépcsős ülés, a „tacskó“ kormány és a magas építés? Némi nosztalgiával gondolunk azokra a letisztult formákra, amelyek a végtelen utak, gondtalan csavargások szellemét idézték. Ha felidézzük emléküket, szinte látjuk a kormányra felcsavart hálózsákot, a kopott, zsírfoltos bőrnadrágot, a félretaposott csizmát, a viseltes bőrdzsekit, rajta a viharvert fűzős mellényt és a borostás- szakállas alak után villanó kíváncsi női tekinteteket. Ennek vége. Mint más márkáknál, a Suzukinál is a cruiserek vették át az uralmat, félresöpörve a kiöregedett choppereket. Pedig ebben a műfajban a Suzuki olyan figyelemreméltó „alkotásokkal“ tette le névjegyét, mint a már említett VS 800 és a VS 1400, amely ma is legenda. Akkoriban a japánok meglehetősen zavaros elképzelésekkel próbálták utánozni az amerikai példaképet. Ebből az agylázból születtek a soft chopperek. A két Intruder maga volt a letisztult stílusesszencia közöttük.
Micsoda metamorfózis! A szoftos chopperből lapos és hosszú cruiser lett
Az erőforrás nem sokat változott, annál többet az ellátórendszere Tele finom formai megoldásokkal: szem alakú lámpa, micsoda óratartó konzol!


  Idővel a cruiservilág is kétfelé vált, létrejött a minimál cruiser és a classic, a maga burkolt teleszkópszáraival, általában szélvédővel és elöl-hátul 16 colos kerekekkel. Még utóbb beköszöntött az erőkultusz, és megjelentek a power cruiserek, amelyek nem feltétlenül powerek, de legalább a kinézetük azt sugallja.
  E rövid visszaemlékezés után nézzük, hogy áll ma a Suzuki modellpalettája ebben a stílusban. Gyártja még a VL 1500-as Intrudert, de már C 1500 néven; a Kawasakival közösen kifejlesztették az M 1600-at, amely a zöldeknél a Mean Streak nevet viseli. A 800-as kategóriában a VS 800-at, a „kis“ Intrudert már majdnem 10 évvel ezelőtt felváltotta a Marauder, és jött a Volusia is.
  Megváltoztak a betűjelek is: az M-család (M 800 és M 1600) a technósabb megjelenést hozza, míg a C-sorozat (C 800 és C 1500) a klasszikus megjelenés mellett érvel.

Dinamikus közlekedés mellett tökéletes a békés cirkálásra is


  Tesztmotorunk, az M 800 igazán markáns megjelenésű. Nem variáltak metálszínekkel és betétes tankfényezéssel, meg egyéb úri huncutsággal: az egész motor fekete, mint a pokol legsötétebb bugyra. Az egyöntetű feketeséget csak a krómozott részek csillogása töri meg. Fekete a váz, a tank, maga a motorblokk, az oldalfedelek, de még a felni is. És ez a feketeség egyáltalán nem zavaró, valami klasszikus jelleget kölcsönöz a motornak, amely igazán finoman kidolgozott részekkel büszkélkedik. Kapható egyébként „ Suzuki Deep Blue“ és „ Pearl Crystal Red“ kivitelben is. Ez hétköznapi nyelven mélykéket és „ szerintem “ cseresznyepirosat jelent.
  Az M betűjel mellett azért megtartották az Intruder nevet, amely már jól kijárt utat taposott a Suzukinak. Az új Intrudernek szinte minden elemét újratervezték, mégis ismerősek a részletei. Nem saját korábbi modelljeiről, hanem a kortársakról. A ferdére metszett profilú fényszóró a VTX-eket juttatja eszembe, pedig nem ugyanolyan, mert szemből nézve szemhez hasonló a formája. A hátrahajló óratartó konzol hogy, hogy nem, a V-Rodot idézi, míg a tankba épített műszerfal a Mean Streakét, de mondhatnánk akár M 1600-at is. Félreértés ne essék! Egyik sem koppintás, mindössze emlékeztet az említett motorok részeire.


A második: VZ 800 Marauder
A legelső: VS 800 Intruder


A harmadik: a klasszikus Volusia


  Ami alapvetően megmaradt, az a Volusiából származó, acélcsőből hajlított dupla bölcsőváz, a Maraudert idéző felfordított teleszkóp, és ez továbbra is egyedülálló e műfajban. Minden más változott a Marauderhez képest, hogy a VS 800-ról már ne is beszéljen az ember. Elhagyták a fűzött felnit, elölhátul öntött alumíniumfelniken feszülő, tömlő nélküli gumikon gördül a motor. Elöl a 300- as tárcsafékre szerelt kétdugattyús Tokico féknyergeket Nissin főfékhenger látja el olajjal, hátul 180 mm-es dobfék lassítja a teletankoltan 260 kg-os gépet.
  A tank - egybevágóan a gyár állításával - tényleg szép, alja lágyan ívelt, diszkréten látni engedi a hengerfejeket. Az órát szépen tervezett, macskafej formájú konzol tartja, a visszajelzők a tankba építve kaptak helyet.
  A motorblokk is komolyabb frissítéseken esett át. Szakítottak a karburátoros táplálással, immáron befecskendezőrendszer eteti a 805 cm3-t. A szívótorkokban két-két pillangószelep biztosítja az egyenletes gázáramlást és a finom gázreakciókat. Az első állását a vezető a gázmarkolat elforgatásával szabályozza, míg a másodikat az ECM szervomotor működteti. A befecskendezés többfuratú befecskendezőfejeken keresztül történik, amely megoldás a hagyományos porlasztófejnél finomabb porlasztást eredményez. Szenzorok érzékelik a beömlő levegő és a hűtővíz hőmérsékletét, a légnyomást, a motor fordulatszámát és a pillangószelep állását is. Az ECM (Engine Control Modul, más néven motorvezérlő elektronika) 32 biten keresztül kezeli a beérkező információkat, vezérli a gyújtást és üzemanyag-ellátást. Az eredmény: finom és határozott gázreakció, alacsony fogyasztás és az eddiginél környezetbarátabb működés. Ennek érdekében az M 800-at is ellátták a Suzuki PAIR (Pulsed Air) rendszerével, amelynek a lényege, hogy a kipufogó gázokhoz szakaszosan friss levegőt juttat a tökéletesebb utánégetés végett. Így a kipufogóból tisztább gázok távoznak a külvilágba.

Kétdugattyús Tokico lassítja. Kicsivel lehetne harapósabb A kétarcúság egyik jele a klasszikus külső mellett a modern technika: ezúttal LED-es zárófény
A visszajelzők elhelyezése a Mean Streaket idézi
A meglehetősen egyedi lengővilla-kardán megoldás egyben gondozásmentessé is teszi a hajtást


  Üléspozíciója inkább a Marauderéhez hasonlít, mintsem a régi Intruderéhez, a lábtartókat meglehetősen előre helyezték, az ülés kényelmes, de nincs agyonpárnázva, mint hajdanán volt, így tökéletesebben érezzük a motort, a Marauder keskenyebb dragbar kormánya helyett pedig szélesebb, remekül kézre álló, ívelt kormányt kínál az új Intruder. Hogy mennyire jól kézre áll: én a 180 cm-es magasságommal szinte nyújtott karokkal érem el. E széles kormánnyal gyerekjáték terelgetni a vasat. Kezelőszerveiről csak annyit: semmi különös, minden ergonomikusan a helyén. A tükrökben - mily ritka csoda! - jól látni a mögöttes forgalmat.
  A kuplung meglehetősen könnyen jár, és ezt is, a fékkart is öt pozícióban kézméretünkhöz állíthatjuk.
  Indítózáskor a szívatóval már nem kell bajlódnunk, kellemesen dörmög mögöttünk a keréken túlnyúló két cső. Az első fokozatot a szokásos kattanással, de meglehetősen finoman veszi, a továbbváltások hasonlóak, könnyen mennek, de jól hallhatóak. Ehhez a műfajhoz kell legalább egy kis látszólagos nyersesség. A váltó olyan finoman jár, hogy felfelé váltásoknál egyáltalán nincs szükség kuplungra, elég egy pillanatra elvenni a gázt, és máris váltható a következő fokozat. Ez egyébként igen hamar megtörténik. Álló helyzetből egyesben legkésőbb 60-nál tovább kell váltani, de már így is eléggé pörög a motor, amely egyenletesen tol a teljes fordulatszám- tartományban. Nem karnyújtó erővel, de mindenképpen dinamikusan. Az alsóbb fordulatszám-tartományban még érezni gázadásra kisebbfajta rántást, de ez feljebb teljesen eltűnik, és direkt, finom gázreakció jellemzi viselkedését, hála a szívótorkonként két pillangószelepnek és a jól eltalált üzemanyag- ellátó programnak.

A széles kormánnyal könnyedén irányítható az új Intruder


  Ami az első féket illeti: semmi különös, aránylag jól lassít, bár a vészfékezéshez már nagy kézerő kell. Jobb lenne valamivel határozottabb fék, mert a blokk igen dinamikus haladást, gyorsításokat tesz lehetővé. A hátsó dobfék hatása szinte elhanyagolható. Futóműve lényegesen feszesebb, mint az egykori Intruderé volt, a 41 mm-es belsőcsővel rendelkező fordított teleszkópok - bár állítási lehetőséggel nem rendelkeznek - már szemre is meggyőzőek. A hátsó, központi rugós tag előfeszítése 7 fokozatban állítható, ehhez azonban el kell távolítani az oldaldekli alatt lévő szerszámosdobozt is. Az egykori talajhullámokon való lengedezés már a múlté, de a hátsó, keményre állított rugós tag miatt kanyarokban hajlamos elpattanni, ha kemény talajhullámokra futunk. A lábtartók elhelyezésénél a Suzuki gondolt azokra is, akik egy motorozás élményét azon keresztül mérik le, hogy „sikerült a lábtartót letennem az aszfaltra“, de hadd nyugtassam meg azon keveseket, akik nem így gondolkodnak: nincs olyan alacsonyan, hogy lépten-nyomon leérne, tökletesen lehet közlekedni vele karistolás nélkül is. Az Intruder egyébként már csak 1655 mm-es tengelytávja miatt is inkább a nyújtott, mintsem a hajtűkanyarokat kedveli.
  Menettulajdonságairól még annyit, hogy egyetlen fordulatszám-tartományban sem érezni zavaró rezgéseket, az ötödiket nagyjából hatvantól használhatjuk úgy, hogy nem rángat a motor gyorsításkor, és végsebessége 160 körül van. Érdekes, hogy még ekkor sem tépett le róla a szél. Alacsony üléspozíciójának köszönhetően nem tornyosul a vezető a motor fölé, a műszertartó konzol formája pedig - bármilyen furcsa is - valamiféle kezdetleges szélvédelemmel is szolgál. Vezethetősége a cruiserek között példásan jónak számít - állapítottuk meg tapasztalatainkat összegezve.
  A Janus-arcú Intruder kellemes benyomást tett ránk, barátságos, könnyen kezelhető, mindemellett meglehetősen dinamikus gép. Elégedetlenséget mindössze két ponton okozott: körülményesen állítható a hátsó rugós tag előfeszítése, és gyári állapotában az égvilágon sehová nem rögzíthető a legparányibb csomag sem. A csomagtartók már szigorúan a custom piacra tartoznak.Tessék külön megveni őket!
  És hogy miért Janus-arcú az Intruder? A klasszikus külső modern belsőt rejt. Ránézésre a két hengerhez maximum egy karburátort saccolnánk, ehelyett ugyanaz a motormenedzsment gondoskodik a blokkról, mint a GSX-R-ek esetében.
  Isten hozott, XXI. század, a cruiserek piacán is!

SUZUKI M 800 INTRUDER
ADATOK
Motor
Vízhűtésű, négyütemű, kéthengeres V-motor, hengerszög 45 fok. Hengerenként egy, lánchajtású, felül fekvő vezérműtengely és négy, villás himbával működtetett szelep. Nedves karteres olajozás, motormenedzsment, hármas hatású katalizátor, szekunder légrendszer. Megszakító nélküli, tranzisztoros gyújtás, generátor 250 W, akkumulátor 12V/14Ah, önindító
Furat ×löket:
83 × 74,4 mm
Lökettérfogat:
805 cm3
Sűrítési viszony:
10:0
Névleges teljesítmény:
53 LE (39 kW) 6000/min-nál
Max. forgatónyomaték:
69 Nm (7,1 kpm) 4000/min.-nál


Erőátvitel
Primer hajtás fogaskerekekkel, mechanikusan működtetett, többtárcsás, olajfürdős tengelykapcsoló, ötsebességes váltómű, szekunder hajtás kardántengellyel

Futómű
Acélcső dupla bölcsőváz. Elöl teleszkópvilla 41 mm belsőcső-átmérővel, hátul háromszög alakú, acélcső lengővilla, himbarendszerre szerelt központi rugós tag. Elöl 300 mm-es tárcsafék kétdugattyús féknyereggel, hátul 180 mm-es dobfék. Alumíniumöntvény kerekek.

Rugóút elöl/hátul:
140/105 mm
Kerékméret elöl/hátul:
3.00×16/4.00×15
Gumiméret elöl/hátul:
130/90H16/170/80-H15
Méret és tömeg
Tengelytáv:
1655 mm
Villaszög:
57,7 fok
Utánfutás:
141 mm
Ülésmagasság:
700 mm
Teletankolt tömeg:
262 kg
Tank:
15.5 l
Ár: 1 998 000 Ft reg. adóval együtt (Magyar Suzuki)
* mért adat
**regisztrációs adóval

 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak