Menü
 
Látogatottság
Indulás: 2006-08-04
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chopper,Cruiser
Chopper,Cruiser : Harley Softail

Harley Softail

A másolat jobb ....

Teszt: Harley-Davidson Softail Delux


SOFTAIL!
DE LUXE!

Az idei Softail Deluxe-szal a Harley törekvése: ötvözni a klasszikus megjelenést és a modernebb technikát

Szöveg és kép: Mező János

   Mint arról múlt számunkban már írtunk, a Harley-Davidson 1984-ben két új dolgot mutatott be: a Shovelheadet leváltó Evolution blokkot és a Softail vázat. És bár azóta már más erőforrás hajtja az amerikai álmokat, a Softail váz ma is adott, és ma is a klasszikus jelleghez való ragaszkodás egyik legkifejezőbb eszköze a Harley kelléktárában. A cég továbbra is nagy hangsúlyt fektet arra, hogy kinyilvánítsa a múlthoz való ragaszkodást. A Softail Delux e törekvés egyik legújabb eszköze. Minden elemében igyekszik a figyelmet a múltra irányítani, miközben a korszerű vívmányokat finom arányérzékkel adagolja. Első ránézésre azt is mondhatnánk, hogy mi ebben a különös, hisz ez csak egy kicsit másképpen festett Heritage. És igazán nem is tévednénk sokat, de a Harleyt pont az apró részletek különbözősége teszi évről évre újjá és mássá. Mondtam: első ránézésre… de már a másodikra nem ez jut róla eszünkbe, hanem az, hogy hűűű, de klasszikus! Ezt az érzést leginkább a fények és színek játékának köszönheti a gép: a kétszínű, hagyományos osztású fényezés már kiváltja nosztalgikus érzéseinket, amit a fehér oldalfalú abroncsok csak fokoznak.

A felső villahídból gyönyörűen szabott és csodásan krómozott kormánykiemelő tűnik elő, az ezeket lezáró két bilincs egyetlen egységet képez, rajtuk szintén a cégnév olvasható
Az első kerékagy jobb oldalának krómozott lencséje mintha kisméretű dobfék lenne


   Lássuk csak: két darab 16 colos kerék, ezek megvannak, mindkettő 40 küllős, fűzött felni, rajtuk csodás, vakítóan ragyogó, fehér oldalfalú abroncsok, rajtuk széles, szögletes, közel a kerék felét betakaró sárvédő. Mint említettem, ezeknek a sárvédőknek kétszínű fényezése kölcsönzi a retro hatás felét. Két darab burkolt, vaskos teleszkópszár, ez is megvan. A két pótfényszóró és a központi lámpatest megvan, de a bordázott üveg már hiányzik, az izzók sima, tiszta üveg mögül tekintenek az útra. A reflektorizzó előtt pedig tízforintos nagyságú fekete Harley-embléma díszeleg. Egyébként a gyár senkit nem hagy kétségek között hánykolódni, milyen motort is lát. Erről egyértelműen informálja a kormánykiemelőn, a tankon, és az első sárvédőn látható Harley-Davidson-embléma, és hogy ezen belül hová soroljuk a gépet, arról a szintén az első sárvédőn lévő Deluxe felirat tájékoztat minket. Hagyományosan a két félből álló tankba építették bele a műszerfalat. Ha már a tanknál járunk, vétessék fel a listára az újratervezett, domborított Harleyfelirat is, amely úgy díszeleg a tank két oldalán, mint valami veterán érdemérem. Következő tételünk az ülés. Ránézésre akár lengőnyereg is lehetne. Formája kagylós, két oldalán szövött bőrbetét, a peremén pedig fonott bőrszegély. Nagyon gusztusos munka, beleülve még jobban érezhető kagylós formája. Nem kényelmetlen, de amolyan férfiasan adja a komfortot, egyáltalán nem az a süppedős bőrfotelfajta. A hátsó ülés azonban brutál kemény, igazi párszelektáló típus. Aki ezen hosszú távon kibírja, azzal túlzott igényei miatt nem lesz problémánk egy túrán sem. Az első ülés mögött félkörben ívelődő krómozott kapaszkodó segíthet minket utasunk megtartásában, ez is ismerős már valahonnan. És egy ajándék a gyártól: formás kis csomagtartó díszeleg alapfelszerelésként a Deluxe utasa mögött. Figyeljük meg, hogy a hátsó sárvédő klasszikus ívvel a keréktengely vonaláig lehúzódik, ennél nagyobb ívet talán csak az Indian engedett meg magának, hogy annak újkori követőjéről, a Drifterről ne beszéljek. Kipufogója 1 az 1-ben rendszerű shotgun cső, ezúttal elrejtett, és az álcázás kedvéért feketére festett összekötő interferenciacsővel. Utolsó tételünk következik: lábtartó trepnik. Karcsúbbak, mint a korábbi modelleken megszokott volt, és annak ellenére, hogy a Deluxe nem sportgép, hiányoljuk róla a koptatólemezeket.

Egy kis időutazás, amint a motor mögé kerülve szemügyre vesszük a hátsó lámpát. Tombstone vagyis sírkő formájú
Bocsánat, de nekem az egykori nagy rivális, az Indian is eszembe jut az ülésről


   Na de ejtsünk pár szót arról is, milyen érzés egy ilyen csillogó-villógó gépen ülni. Azt hiszem, abban még a márka legdühödtebb ellenzői is egyetértenek velem, hogy a feeling-teremtéshez nem sokan értenek a Harleynál jobban. A feeling összetett dolog. Adja a motor kinézete, üléspozíciója és menettulajdonsága. Üléspozíciójától azonnal valami végtelenbe nyúló úton érzi magát az ember, ahol alapjárathoz közeli fordulatszámtartományban, ötödikben falja a kilométereket, és élvezi a tájat. Lába enyhén hajlítva a széles trepniken, keze lazán markolja a felé nyúló kormányt, a talaj nem sokkal feneke alatt suhan el. És áthatja a motorost, hogy valami nagyon szép dolgot birtokol. Erről meg is győzik a folyamatosan tapasztalható, irig, vagy kíváncsiskodó pillantások. Ez a motor egy esztétikai élmény. Menettulajdonságairól annyit, hogy nem különbözik az újabb Twin Cam Softailektől, az állítást nélkülöző rugóstagok egész jól elboldogulnak még a városi utak egyenetlenségeivel is különösebb lengedezés nélkül. Cirkálásra kifejezetten alkalmasak. Ami kellemetlen meglepetés, pontosabban nem is meglepetés, az az EU-normák oltárán feláldozott legendás hang. A motor beindításakor csak elszomorítóan halk surrogások, mechanikus zörejek hallatszanak. Hová lett a híres, messze hangzó "potato-potato-potato", amire még nagyothalló-készülékes nagypapák is felkapták fejüket? A hangzás kialakítása már mindenkinek bátorságának és igényének függvénye, de ez bizony így szabályos. Ami viszont kellemes dolog, az a befecskendezéses blokk kifejezetten spontán gázreakciója. A gázmarkolat rácsavarására nem ránt, de azonnal veszi a lapot, és ahogy az a hosszú löketű nyomatékgyáraknál szokás, imponáló vehemenciával lódul meg a Deluxe már legalulról. Rezgésekből a két kiegyensúlyozó-tengelynek köszönhetően nem sok jön át a mereven rögzített blokk ellenére.

   Vagyis itt szembesülünk azzal, amit a Harley maga is állít: ötvözi a korszerű technikát és a klasszikus megjelenést. Ezúttal még inkább, mint eddig!

HARLEY-DAVIDSON SOFTAIL DELUXE
ADATOK
Motor
Léghűtésű, négyütemű, kéthengeres V-motor, hengerszög 45 fok, két fogaskerék-hajtású kiegyensúlyzótengely, két, lánchajtású, alul fekvő vezérműtengely, két hidrotőkével, nyomórúddal és kétkarú himbával működtetett szelep hengerenként. Száraz karteres olajozás, ESPFI befecskendező-rendszer. Megszakító nélküli, tranzisztoros gyújtás, generátor 416 watt, akkumulátor 12 V/19 Ah, önindító.
Furat×löket 95,3×101,6 mm
Lökettérfogat 1449 cm3
Sűrítési viszony 8,9:1
Névleges teljesítmény
68 LE (50 kW) 5100/min-nál
Max. forgatónyomaték
102 Nm (10,6 kpm) 3500 /min-nál


Erőátvitel
Primer hajtás duplex lánccal, mechanikus működtetésű, többtárcsás, olajfürdős tengelykapcsoló, ötfokozatú váltómű, szekunder hajtás fogasszíjjal.

Futómű
Acélcső dupla bölcsőváz. Elöl teleszkóvilla 41 mm-es belsőcsőátmérővel, hátul háromszög alakú acélcső lengővilla, két húzott rugóstag. Elöl 292 mm-es tárcsafék négydugattyús féknyereggel, hátul 292 mm-es tárcsafék négyugattyús féknyereggel. Alumíniumöntvény tárcsakerekek.

Rugóút elöl/hátul
129/103 mm
Abroncsméret elöl/hátul
MT 90 HB 16/130/90 HB 16

Méret és tömeg

Tengelytáv 1630 mm
Villaszög 58 fok
Utánfutás 147,3 mm
Ülésmagasság 622 mm
Száraztömeg 334 kg
Tank 18,9 l
Ár 6 350 000 Ft
(Harley-Davidson Budapest)

 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak