Menü
 
Látogatottság
Indulás: 2006-08-04
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chopper,Cruiser
Chopper,Cruiser : Suzuki M1800R

Suzuki M1800R

A nagyterpeszes 300 kilós .....

Teszt: Suzuki M1800R Intruder, 2006

Aki szereti a nagydarab, bögyös-faros, mégis izmos szuperszexi nőket, annak ez a Suzuki megacirkáló is bejön. Lenyűgöző formák, lenyűgöző méretek, lenyűgöző erő. És több mint három mázsa.




 



A VZR 1800, vagy más néven az M1800R, azaz az 1800 köbcentis új Suzuki Intruder hátulról egyenesen megdöbbentő. Ez aztán a hátsó! 240 milliméteres, hiperszéles gumiabroncs, leültetett, gömbölyű-izmos kuffer. Akár a fekete táncosnők duzzadó feneke, amit utánozhatatlanul tudnak rázni a luxusmedence szélén, az aktuális rapsztár klipjében.

Oldalról kerülve hatalmas hengerekkel és vastagbélszerűen kígyózó kipufogócsővel szembesülhetünk. Lavórnyi méretű krómozott deklik, ablaknyi hűtő és két, egyenként majdnem ezer köbcentis henger. Mindehhez a hatvanas éveket idéző, ám kissé áramvonalasított retro-stílus.

A két és fél méter hosszú, egy méter széles fekete motortest formatervezését nagyon eltalálták: mindenütt nyálcsorgatók veszik körül (az egyik bevásárlóközpont előtt egy teljes társaság körbefényképezte magát az Intruder előtt pózolva). Elfoglalom a helyem, a széles, alacsony nyergen kényelmes az ülés. Remek rálátásom van a kormányra szerelt digitális fordulatszámmérőre, mintha csak egy hatvanas évekbeli amerikai autó műszerfala lenne előttem. A tankon elhelyezkedő analóg sebességmérő-órát azonban már csak akkor látom, ha az út figyelését megszakítva le-letekintgetek.

Indítás után felmordul az 1783 köbcentis, négyütemű, vízhűtéses DOHC V2-es motor. Az alapjárat akár egy dízelmozdonyé is lehetne. Indulás után a nem chopperhez szokott motoros eleinte vadul kalimpál lábaival, mire megtalálja a jó előre helyezett széles lábtartókat. Az üléspozíció a szintén igencsak elöl levő egyenes kormány miatt kezdetben elég fura, a testtartás kis túlzással egy kezét-lábát előrelendítő, levegőben úszó távolugróéhoz hasonlít.

A 124 lóerős motor egyesben kis csalódást okozott: az egyes nagyon rövid, és kicsit nehézkes. Kettesbe kapcsolva ér a meglepetés, az erős gázhúzásra a 315 kilót mintha rakéta lökné előre, olyan gyorsulást produkál, hogy nagyon erősen kell markolni a kormányt, hogy le ne maradjunk a gépről. Erre a nagyvasra mondaná zsíros hajú rocker ismerősöm: "nagyterpeszes-kapaszkodós heavy metál".

Az óriás Intrudert a városban nagyjából el lehet felejteni, hacsak nem akarunk a kocsisorral együtt araszolni. A Budapesten állandósuló dugókban nehéz a nem túl fordulékony, nagy és nehéz testtel manőverezni, ha komolyabban próbáltam haladni, igencsak megizzadtam a birkózásban. A verejték elválasztást elősegíti a kis sebességnél tapasztalható extra hőmennyiség, mely a két nagy hengerből árad a combok közé. Hatásosabb, mint egy fogyasztógép.

Nem segíti a forgalomban haladást az iszonyú erős motorfék sem. Lassú tempónál nehéz megtalálni azt a fordulatot, ahol még húz a motor, viszont még nem ránt vissza a motorfék. Egy szó, mint száz, az Intrudert nem a városi totojázásra teremtették.

Szabadabb útra, vagy autópályára érve a motor rögtön élvezhetővé válik. Kiválóan kihasználható a nehéz cirkálókhoz képest bődületes, 124 lóerős teljesítmény és a 3500 percenkénti fordulaton leadott 151 Nm-es nyomaték. Az Intruder a 3000-3500-as fordulatot szereti, innen indíthatók második és harmadik fokozatban a meghökkentő dinamikájú gyorsulások. (A teszt idején végzett orrsövény-műtétem miatt egy motormentes napot kellett tartanom, ám utána a betamponált és tompa fájdalomgócként működő arcközepem szenzorként funkcionált: az orromban éreztem a gyorsulást. Különleges élmény, ajánlom mindenkinek.) Kétezres fordulatra leeresztve a motor csattogni kezd, hatezer fölött pedig már nem nagyon húz.

Vaskos kardántengely
Az autóúton a testhelyzet is kényelmesebbé válik, bár a menetszél 140-150 km/óra felett igencsak érezhető. Ez utóbbi miatt bőven elegendő a 190 km/óra feletti végsebesség, ember legyen a talpán, aki ebben a pozícióban huzamosabb ideig képes magát megtartani közel kétszázzal.

A gép lassulása kifogástalan, erről elöl duplatárcsafék gondoskodik. Az előrenyújtott láb és a felálló fékkar miatt az Intrudert fékezni olyan érzés, mintha egy teherautón nyomnánk a fékpedált. A rugózás pedig, mint egy úthengeré. A kátyúk, útragyák ütését a kemény központi rugóstag nyersen a gerinc alsó felére közvetíti, a párnázott ülés bizony nem sokat segít.

Végére marad az étvágy. Egy ilyen nagy bendőt természetesen etetni kell, bizony előfordul a száz kilométeren benyelt tíz liter benzin. Fogyasztás ide-vagy oda, 3 millió forint alatti árával igencsak versenyképes a megacruiser piacon. A Harleyk lökettérfogatban csúnyán elmaradnak a nagy Intru mögött, így most azokat számba se venném. Szintén 1800-as a Honda VTX, ezért azonban 10%-kal kérnek többet. A Kawasaki VN2000 győz, mint a legnagyobb sorozatgyártású V2-es, ez viszont jócskán egy millával drágább. A Yamaha XV1900 Midnight Starral még nem tudjuk összehasonlítani, mert még nem megvásárolható, így ára sincs. Egy hengerrel és 500 köbcentivel kilóg a sorból a Triumph Rocket III, áráért viszont az 1800-as Intru mellé egy 650-es Banditot is vehetünk városi használatra.

Műszaki adatok:
  
 
 
Motor: négyütemű, vízhűtéses, DOHC, V2-es, 4 szelepes
Hengerűrtartalom: 1783 cm3
Teljesítmény: 124 LE
Nyomaték: 151 Nm 3500 1/min-nél
Keverékképzés: befecskendezéses, 56 mm-es szívótorok átmérő
Váltó: ötfokozatú
Véghajtás: kardántengely
Váz típusa: dupla acél bölcsőváz
Első futómű: tekercs-rugós, olajcsillapítású fordított teleszkóp
Hátsó futómű: tekercs-rugós, olajcsillapítású központi rugóstag
Első fék: 310 mm-es duplatárcsa, radiális felszerelésű, négydugattyús féknyergekkel
Hátsó fék: szimpla tárcsa, úszócsapos, kétdugattyús féknyereggel
Kerekek: elöl 18M/C x MT3,5, hátul 18M/C x MT8,5, alumíniumöntvény
Méterek (HxSzxM): 2485 x 940 x 1180 mm
Tengelytáv: 1715 mm
Ülés magasság: 700 mm
Száraz tömeg: 315 kg
Végsebesség: 190-200 km/óra
Ár: 2 998 000 Ft

 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak