Menü
 
Látogatottság
Indulás: 2006-08-04
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chopper,Cruiser
Chopper,Cruiser : Harley Rodeó

Harley Rodeó

Családi verseny ...

                           Street Rod és V-Rod összehasonlítás

Aki eddig nem dobta ki a krómsisakot, az most biztos megteszi. Néhány éve, amikor bemutatták a V-Rodot, biztos voltam benne, hogy lesz még folytatás. A szellős viselet helyett az új Harley tulajdonosok komolyabb ruhatár után nézhettek, és aki a Street Rod mellett dönt, talán még protektorba is bújik.



Két Harley különlegesség érkezett hozzánk: a legújabb V-Rod és Street Rod gyári tartozékokkal gazdagon ékesítve. Akciós gépek voltak, szépen faragott árral, úgy, hogy a plusz holmikkal sem érték el az alapárakat. Persze erős idegzet, és kényelmes szék kell, ha megmondom mennyi is a végösszeg, de azt hiszem, aki ilyesmire vágyik, előteremti rá a pénzt.

V-Rod
Ismerősen foglaltam helyet. Lelkem rá, én kedveltem, és máig is kedvelem
a V-Rodot. Nekem nagyon eltalált a pöffeszkedő, alacsony üléspozíció, és a motor karakterisztikáját is szeretem.

A 2001-es bemutatású Revolution blokk valóban rászolgált a nevére, és a forradalom után csendes diktatúrát folytatva egyre nagyobb szeletet hasít a H-D tortájából. A hengerenkénti négy szelep, két vezérműtengely, hidraulikus feszítésű vezérműlánc kifejezések már az amerikai portán is ismerősen csengnek. Ma már nem zavar, hogy nem ráz, nem kelepel, szépen megszoktuk. Ez is H-D.

Utólag visszagondolva viszont jobb futóműre emlékeztem, főleg az első villa és a kormánykifli hagy némi kívánnivalót, valamint a hasmagasság gátolja a motorblokk teljesítményének kiaknázását. Nagyobb sebességnél, - mert akár 200 fölötti vitorlázás is lehetséges - egy kicsit labilisnak tűnt. Persze terpeszben, talppal előre másként fogja a motoros a gépet, mint fordított pozícióban. Ennek ellenére szerintem pont ez jó a V-Rodban, de aki ezt az érzést kipróbálta, megérti, mire gondolok.

Sok kritika érte a hatótávolságot is, a V-Roddal kis tankja miatt 150 km megtétele után már érdemes volt benzinkút után nézni.

Az új V-Rod formailag csupán a fényezés tekintetében változott. Az első generációknál túlságosan dominált az ezüst (bocsánat: alumínium), de akkor ez tudatos volt, az újdonságot fokozták a színtelenséggel. Mára finomodott a karakter, és a fémre színes lakk került. A Tesztmotorunk mogyoróbarna fényezésével olyan nagyon elegáns lett, mint autóban a Lexus.

Street Rod
A Harleynál rendes fejlesztők dolgoznak. Megfogadták az elmúlt évek javaslatait, és a V-Rodnál kifogásolt apróságokat átdolgozva egy új, sportosabb modellel jelentek meg. Az intenzív gyorsításkor és a nagy sebességű haladáskor az előre tolt lábtartók kényelmetlenek lehetnek, ezért a pedálokkal együtt rendes helyükre, az ülés alá tolták. A kifogásolt gyengébb telók helyére épített 43 mm-es belsőcső-átmérőjű, masszív, fordított villák ugyan nem állíthatók, és a hátsó, szintén lecserélt rugóstagoknak is csak a rugó-előfeszítése állítható be, ennek ellenére sokkal jobban működnek, mint a V-Rod hasonló alkatrészei.

A rugózással egyetemben megváltozott a vázgeometria is, a villaszög 30 fokra csökkent, emellett sokkalta masszívabb kormánykifliket kapott. A tengelytáv 22 mm-rel lett kisebb, a megnövekedett szabadmagasság nagyobb döntögetéseket tesz lehetővé, a Street Roddal sokkal élvezetesebben lehet abszolválni a gyors irányváltozásokat, de a nagy tempójú íves kanyarok is vigyort varázsolnak a sofőr arcára. Alacsonyabbra került a széles, egyenes kormány, és a Street Rod műszerében dominánsabb helyett kapott a fordulatszámmérő.

Az üléspozíció igazodva a lábtartóhoz 7 cm-rel magasabbra került. A hátsó ülés is használhatóbb, a V-Rod lélekvesztőjéhez képest maximális komfortot nyújt; nem csak szélessége miatt, de az utaslábtartó is elfogadhatóbb helyet kapott. Minden nagyobb változtatás apróbb finomításokat hozott magával. Így például az elsőre azonosnak tűnő sárvédők más-más formájúak a két modellen. A Street Rodra brutálisabb féktárcsákat és munkahengereket szereltek. A V-Rod gyönyörű telikereke a Street Rodban puritánabb, sportosabb küllősre változott.

Az 1135 cm3-es motor lényegében maradt a régi, a Street Rod azonban mégis három lóerővel többet teljesít. A gyár 120 lovat ígér a főtengely végén, ami több mint 100 lóerőt jelent a hátsó keréken. A jó futóműnek köszönhetően a Street Rod maximális fordulatszámát elérni sem lehetetlen; 8800-nál fekszik rá a mutató a piros vonalra. A kuplung lágyabb lett, a váltó - testvérétől merőben eltérően - pontosan és erőfeszítés nélkül működik. Az áttételek azonban még mindig nem sportmotorosan rövidek, 0-ról 100-ra gyorsítva felesleges egyesnél feljebb váltani.

A két kipufogórendszer is teljesen más. A V-Rod szép, íves dobja a motor vonalába simul, talán egy kicsit túl közel a földhöz. A Street Rod kéményei oldalra meredezve kicsit esetlenek, viszont itt nyertük a plusz lóerőket, és a nagyobb döntésszöget anélkül, hogy a remek krómot horzsolnánk az oldalán. Hangban az utóbbi szól morcosabban.

 Az új vázszerkezetnek köszönhetően négy literrel nagyobb üzemanyagtartály fér az ülés alá. A 19 liter benzinnel óvatosan duhajkodva akár a 300 km-es hatótávolságot is megcsíphetjük, de aki először élvezkedik a Revolution blokk erejével, valószínűleg már 200 km után megállhat tankolni.

A változtatások hatására a két, alapjaiban azonos motor köszönő viszonyban sincs. Míg a V-Rod maradt a kényelmes luxus a maga erőtartalékaival, addig a Street Rod a módosítások ellenére számomra a kényelmetlenebb, vadabb vonalat képviseli. Mindkét motor körülbelül azonos extra felszereléssel érkezett hozzánk. Hasznos és látványos plexiket, oldaltáskákat, hátsó üléstámlákat, és bukócsövet kaptak. Érdekes, hogy a két táska elsőre egyformának tűnik, mégis mindkettő az anyamotor egyéniségéhez illik. A Street Rod textil táskája zipzáras mechanizmussal a túratáskákhoz hasonlóan nyílik, míg a V-Rod táskái chopperesebb stílusú, patentos bőrzsákok.

A plexik érdekessége, hogy a szélvédelem mellett a vezető biztonságára is ügyelnek. Egy esetleges bukáskor nem hasalunk bele a vékony lemezbe, mert túlzott lassuláskor egy kioldó patentes mechanizmus segítségével a plexi előre billen.

A különbség az árakban is
A V-Rod alapára 6 030 000 Ft, az extrákkal növelt ára 6 935 504 Ft. A Street Rod alapára 5 060 000 Ft, az extrákkal 5 749 014 Ft-ot tenne ki. A jelenlegi akcióban ezzel a felszereltséggel a V-Rod 5 700 000 Ft-ért, a Street Rod 4 990 000 Ft-ért elhozható.

Mentem mindkét motorral, és érdekes módon amíg az egyik azonnal kéne, a másikat a hátam közepére sem kívánom. Számomra a Street Rod rettenetesen kényelmetlen. Az üléspozíció kicsit veteránmotoros, úgy, hogy közben egy vadállat van a lábam között. Tartani nem tudom igazán, mert térddel csak a vázat szoríthatom, és előre-hátra csúszok a magas ülésben. Miközben kissé előredőlve suhanok, nem látom a fordulatszámmérőt. Bevallom, sokat kellett szoknom, míg úgy-ahogy együtt kezdtem élni a Street Roddal. Viszont kis erőfeszítés árán nagyon jól meg tudnám csinálni, mert a futóműve sokkalta jobb, mint a V-Rodé.

De nem kell félni, a Harley-fejlesztők figyelembe fogják venni az Street Rod nyűgjeit is, és azt hiszem, nem kell sok idő, mikor egy fullidomos Harleyt tesztelhetünk.

Műszaki adatok - VRSCA V-Rod
Motor: folyadékhűtéses, négyütemű 60 fokos V-kettes, 8 szelepes
Lökettérfogat: 1135 cm3
Furat x löket: 100 x 72 mm
Kompresszió: 11,3:1
Max. teljesítmény: 117 LE
Max. nyomaték: 100 Nm 7000 1/min-nél
Keverékképzés: ESPFI szekvenciális benzinbefecskendező
Váltó: ötfokozatú
Véghajtás: bordásszíj
Futómű elöl: hidraulikus teleszkópvilla
Futómű hátul: dupla lengéscsillapító
Kerekek: forgácsolt alumíniumöntvény, teli
Gumik: 120/70ZR19 60W elöl, 180/55ZR18 74W hátul
Fékek: elöl dupla, hátul szimpla tárcsafék
Magasság: 2377 mm
Ülésmagasság: 660 mm
Hasmagasság: 128 mm
Villaszög/utánfutás: 34,0 fok/100 mm
Tengelytáv: 1715 mm
Üzemanyagtank térfogata: 14 l
Száraz tömeg: 272 kg

Műszaki adatok - VRSCR Street Rod
Motor: folyadékhűtéses, négyütemű 60 fokos V-kettes, 8 szelepes
Lökettérfogat: 1135 cm3
Furat x löket: 100 x 72 mm
Kompresszió: 11,3:1
Max. teljesítmény: 120 LE
Max. nyomaték: 100 Nm 7000 1/min-nél
Keverékképzés: ESPFI szekvenciális benzinbefecskendező
Váltó: ötfokozatú
Véghajtás: bordásszíj
Futómű elöl: 43 mm-es fordított teleszkópok
Futómű hátul: dupla lengéscsillapító
Kerekek: 10 küllős alumíniumöntvény
Gumik: 120/70ZR19 60W elöl, 180/55ZR18 74W hátul
Fékek: 300 mm-es tárcsák, négydugattyús Brembo féknyergekkel elöl, 300 mm-es tárcsa
Brembo nyereggel hátul
Ülésmagasság: 787 mm
Hasmagasság: 170 mm
Villaszög/utánfutás: 30,0 fok/109,22
Tengelytáv: 1697 mm
Üzemanyagtank térfogata: 19 l
Száraz tömeg: 280 kg

 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak