Moto Guzzi California
Olasz "technika" ....
Testes, borvörös cruiser A Moto Guzzi Mandello del Larioban lévő gyára 2001-ben ünnepelte fennállásának 80. évfordulóját, és ekkor mutatták be az évfordulóra gyártott California EV80 modellt. Mi csak most teszünk róla említést, mivel a 300 darabban limitált modell csak nemrég érkezett a magyar piacra. Érkezése után néhány nappal mindkét darab el is kelt.
A Moto Guzzi nem csak a márkanévben élő nyolcvan éves legendáról híres, hanem például a mandelloi gyárban álló, a motorkerékpáriparban használatos néhány szélcsatorna egyikéről is. A gyár a mai napig is kombinálja a hagyományt a fejlődéssel, mindezt egy kis olasz ízzel fűszerezve, amelyet a rossznyelvek inkább izléstelenségnek, vagy igénytelenségnek könyvelnek el. A 21. század elején a márka új arculatával ismét vezető pozícióra tör, pedig valójában soha nem is vesztette el azt igazán.
Természetesen egyetlen motorkerékpár sem születik tökéletesnek, és főképp minden márkának vannak kevésbé sikerült modelljei. Csak többszáz megtett kilométer és az átélt élmények alapján tudjuk eldönteni, hogy egy motornak milyen is a személyisége. A Moto Guzzi California évtizedek óta a hosszú túrák és a szabadság szimbóluma. A Guzzi modellpaletta legjobban felszerelt modellje a California EV. Nem csak rendkívül erős motorral rendelkezik, de felszereltségében is a lehető legtöbb kényelmet biztosítja. Ezért is választotta ezt a típust a gyár 80. évfordulójára, hogy a modell különleges kiadásával kedveskedjen a vásárlóknak. Titokban persze arra is számítottak, hogy a típus a gyűjtők álmává válik majd egy nap.
A California EV 80 rengeteg részletében különbözik az alap változattól, mind esztétikailag, mind technikailag. Az esztétikumnál maradva: a tank a sztenderd modell fekete színe helyett króm betéteket kapott, és egy kis emblémán a 80. évfordulóra emlékeztetik a vásárlót. Az alumínium hengerfej-fedél helyére szintén krómozott darab került. A technikai módosítások a kényelmet és a biztonságot helyezik előtérbe, ilyenek például az új szélvédő, és a lábak védelmére tervezett kis idom, mely a szél és az eső ellen is remekül véd. Az oldaltámasz kialakítása és elhelyezése praktikusabb lett. (A Jackaléhoz képest egész biztosan). Az első fényszóró valamivel nagyobb és erősebb, mint a standard California modelleken. Kizárólag egyetlen színben gyártják, és ez a bordó, amely egy márkás bor után a Red Vintage nevet kapta.
|
A kanapéktól erre a különleges alkalomra a motorkerékpárok felé fordult a Poltrona Frau cég, amely szintén komoly történelmet írt már eddig is. A céget 1912-ben alapították, és már a korai évektől hatalmas nemzetközi sikereket értek el termékeikkel. Talán az sem véletlen, hogy a királyi ház hivatalos beszállítója volt 1926-ban, ezáltal hamarosan státusszimbólummá vált ez a márka. 1960 elejétől Franco Moschinim vezetésével a cég a legjobb bútortervezőkkel működött együtt. A márkanév kényelmet, designt, hagyományt, és eleganciát sugall, és immár nem csak a bútoriparban. Az autóiparban sok olasz, és nemzetközi, presztízs értékű márka belső terét alakították ki a gyár tervezői. A cég most új kihívás elé néz, és tudását, tapasztalatát, valamint kiváló minőségét egy kétkerekű, olasz legendához adja.
| | |
|
A bőr tartozékok és kiegészítők színben és formában is tökéletesen harmonizálnak a motorral, bár valójában van némi különbség. (Saját véleményem, hogy ha nem sikerül ugyanazt a színárnyalatot kiválasztani, akkor esztétikusabb egy teljesen más szín, ebben az esetben pl. lehetett volna egyszerűen fekete.) A Poltrona Frau legjobb bőrdíszművesei tervezték az ülés borítását, a háttámlát, a markolatokat és a kulcsot. Ők alakították ki a nyeregtáska formáját is. Az azonos bordó színű bőr kiegészítőkön a fehér varrás szépen keretezi a munkát és egyúttal a kézi munka hatását is kelti ugyanúgy, ahogy a bőrbe nyomott Moto Guzzi embléma is. A háttámla az ülés és a háttámla vízhatlan borítását rejti magában.
A motorról levéve, a nyeregtáskák elegáns bőröndökként használhatók tovább, a bőr pánt, amely a felső részt díszíti, praktikus vállpánttá alakítható. A nyeregtáskák biztonságosan lezárhatók, rajtuk mind a Moto Guzzi, mind pedig a Paltrona Frau logo látható. A belső bélésük fekete jacquard szövet, és a zippzáros oldalzsebében vízálló borítás is található. A csúcsminőségű bőr alapanyag hosszú élettartamot garantál, már csak azért is, mert a gyártók szerint -40 és +100 fok között bírnia kell a strapát.
Az EV80 az a motorkerékpár, amelyben a fejlődés és a tradíció talán legjobban együtt tud élni. A motor és a futómű felépítése fejlett technológiáról tanúskodik, míg az apró részletek a kézi munka aprólékosságával készültek. A motorkerékpár, és a bőr kiegészítők rengeteg különböző teszten vizsgáztak, mielőtt gyártásra került a sor, tehát a cég nem árul zsákbamacskát. Persze a motorkerékpár megvásárlásával még nem fejeződhet be a pénz költése, hiszen melyik EV80 tulajdonos tudna ellenállni a motorjához színben is passzoló, Moto Guzzi logós, bordó bőrkulcstartónak, filofaxnak, hitelkártya-tartónak vagy pénztárcának.
Technikai adatok: Motor: 90° V-twin, 4 ütemű, 2 szelepes, léghűtéses Hengerűrtartalom: 1064 cm3 Furat x löket: 92 x 80 mm. Sűrítési arány: 9.5 : 1 Max. teljesítmény: 73 LE 6400 1/min fordulaton Max. nyomaték: 94 Nm 5000 1/min fordulaton Üzemanyag rendszer: Magneti Marelli IAW hengerenkénti befecskendezés Gyújtás: Magneti Marelli IAW elektronikus digitális gyújtás Sebességváltó: 5 sebességes Erőátvitel: kardántengely Kuplung: dupla tárcsás, szárazkuplung, mechanikus vezérléssel Üzemanyagtartály: 19 literes Váz: szétszerelhető dupla acél cső Villaszög: 29.5° Tengelytáv: 1,560 mm Hosszúság: 2,380 mm Szélesség: 815 mm Magasság: 1,150 mm Ülésmagasság: 780 mm Első futómű: 45 mm Marzocchi hidraulikus, szabályozható teleszkópvilla Rugóút: 140 mm Hátsó futómű: acél lengővilla, 2 hidraulikus lengéscsillapítóval Rugóút: 96 mm Fékrendszer: integrált fékrendszer arány- és késleltető szeleppel Első fék: két Brembo ORO széria 4 dugattyús féknyereg, rozsdamentes acél lebegő 320 mm-es első tárcsával Hátsó fék: 282 mm-es rozsdamentes acél tárcsa Brembo ORO széria 2 dugattyús féknyergekkel Kerekek (elől/hátul): Behr tömlő nélküli küllős felni (2.50 x 18"/4.00 x 17") Gumik (elől, hátul): 110/90 VB18, 150/70 VB17
|