Menü
 
Látogatottság
Indulás: 2006-08-04
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chopper,Cruiser
Chopper,Cruiser : Hyosung GV650 Aquila,

Hyosung GV650 Aquila,

A klón ...

                                       A klónok támadása
Teszt:

Ronda hideg idő volt, amikor a 2005-ös év egyik utolsó tesztmotorát átvettem. Kevés az a motor, amiért szívesen küzdök a reggeli deresedéssel, és szeretettel fagyasztom kezem a markolathoz. Ilyen időben örömmel hanyagolom a bonyodalmas beöltözést és az izzasztó vetkezést. De tudat alatt éreztem, a Hyosung Aquilát nem szabad kihagyni. 



Megdöbbentem, amikor 2004 végén az első fotókat megláttam. Nem akartam hinni a szememnek, mintha a V-Rod karikatúráját láttam volna. A Hyosung sasmadara (Aquila jelentése latinul sas) hosszú ideig kísértett, és megnyugvást csak a személyes találkozás adott.

Szégyellem magam, de előítéleteim voltak, ráadásul úgy, hogy a Koreai autógyártásról szinte csak jó tapasztalataim vannak. De mire számítottam, miért lett volna ez másként a motoroknál?

A gyár
A koreai Hyosung anyavállalatot 1957-ben alapították. Kezdetben vegyipari termékeket, ipari gépeket gyártottak. 1978-ban - Hyosung Motors & Machinery Inc. néven - átalakult, és felvette az autóalkatrész, a robogó illetve a motorkerékpár gyártást is a cég tevékenységei közé. 1979-ben a japán Suzuki motorgyárral műszaki és fejlesztési téren kapcsolatba léptek, melynek ékes bizonyítékai az Aquilán is felfedezhetőek.

A Hyosung tervezői nyitott szemmel járnak. Valahogy úgy, ahogy a japánok tették a hetvenes-, nyolcvanas években. Ők akkor szemérmetlenül kezdték a másolást, miközben olyan fejlődésen mentek át, hogy pillanatok alatt felül emelkedtek sok dologban. Most Koreán van a sor, és mivel az események felgyorsultak, valószínűleg nem kell húsz-harminc évet várnunk, hogy nagy meglepetést okozzanak. De ha már itt tartunk, tudom, hogy messze van, és zavaros, de különbséget kell tenni Kínai és Koreai között. A két ipart egy napon sem említhetem. Kína a tömegtermelésben jó, míg Korea inkább a precízebb, Japán utat járja.

Na de térjünk gyorsan vissza tesztmotorunkhoz. A koreai mérnökök tehát figyelnek és számolnak, mi az, amit kedvel a piac, mi az, amire érdemes hasonlítani. Az Aquila a Hyosung cég első nagyköbcentis cruisere, a rajzolók nem találhattak volna jobb mintát a H-D sikerszériájánál, a V-Rod családnál.

A hasonlóság tagadhatatlan ugyan, de gyorsan szögezzük le, hogy most csak a külső jegyekről beszélünk. Igaz, hogy néhány részletét látva még én is elszégyelltem magam, de mégsem lehet, sőt tilos az Aquilát a V-Roddal hasonlítgatni. A Hyosung a gyár polcain fekvő alap alkatrészek köré kanyarított egy divatosnak gondolt cruiser külsőt. A stílusjegyei, arányai egyeznek a V-Roddal, ennyi és kész.

Nem mindenki foglalkozik azzal, mi van a tankra írva. Anyám ugyanúgy megcsodálta, mint ha egy háromszor ilyen drága géppel jelentem volna meg. A kidolgozás minőségével nincs hiba, és a felhasznált anyagokat is tökéletesnek ítéltem. Talán a finom részletek hiánya, és a kissé elnagyolt formaterv, amit nehezményezhetek.

A meglepetés igazából akkor ért, amikor kikanyarodtam a kispesti forgalmazó udvaráról. Minden elvárásomat túlteljesítette a gép. A hideg idő miatt óvatosan duhajkodtam, de már az első rajtnál éreztem, élvezetes motorozásnak nézek elébe.

A motor az első generációs Suzuki SV 650-ből lehet ismerős. Koreában viszont nem hagyták érintetlenül a Suzuki levedlett mechanikáját. Egy kicsit áttervezték, korszerűsítették a csapágyazást, módosítottak az olajozáson. A blokk 647 cm3-es, 90 fokos, L elrendezésű, 72 lóerős, 8 szelepes. Az üzemanyag-ellátásról Mikuni karburátor gondoskodik.

Az eredetileg sportos csupasz motorhoz készült blokkot egy kicsit csopperesebbre hangolták, de még így is kicsit furcsa ehhez a stílushoz. Ha hozzászokunk és pörgetjük, nagyon hálás érte. A nyomatékmaximumot, - 62 Nm-t - 7500 környékén kapjuk. Néha még arról is megfeledkeztem, hogy csupán 650-es gépen ülök, a 72 LE teljesítményt néhány 800-as, 1000-es cruiser konkurens is megirigyelheti. Chopperektől szokatlan, kellemes gyorsulásokat produkálhatunk, és a végsebessége - óra szerint - 200 fölött van.

Míg a hasonló motorral szerelt Hyosung GT650 hatsebességes, az Aqilqa ötfokozatú váltót kapott. A fokozatok hosszabbak, így én nem éreztem híját a hatodiknak. A váltó és a hátsó kerék közötti kapcsolatot - valahonnan ismerős - bordásszíj hajtás adja. Kedvelem ezt a csendes, gondozásmentes megoldást.

A futómű méretezése, viselkedése, nagyon hasonló a V-Rodhoz, sőt - hogy is mondjam, - egy kicsit fejlettebb, ugyanis az Aquila elöl fordított, állítható telót kapott. Szegény H-D nem hagyta ennyiben ezt a csúfságot, és a tavaly megjelent a Street Rodot a Hyosungéhoz már fordított telóval szerelték. De ne csapongjunk, mert azonnal felidegesedem az általam úgy gyűlölt Street Rodon. Ez most nem téma, nyugalom.

Az 1700 mm tengelytávot (V-Rod: 1710 mm) egy jobb érzésű dragster is megirigyelhetné. Ennek köszönhetően az egyenesfutás nagyszerű, a futóműre nem lehet panasz, bár a csillapítás állítgatásával még eljátszhattunk volna. A városi manővereket alkatánál fogva nem nagyon szereti, de ezen nem csodálkoztam. Városban inkább a rajtokat éveztem.

Az cikk elején említettem az elnagyolt formatervet. Ennek beteljesülése a műszerfal. Az ismerős íves forma egy borzalmat rejt. Itt sajnos nagyon kiütközik a spórolás. Jaj, miért kellett a GT650-nél még elfogadható digitális rémséget itt is alkalmazni? Úgy néz ki, mint egy házi beépítés.

Ha az enyém lenne, el tudnék tölteni pár órát a részletek finomítgatásával, de ez ebben a kategóriában természetes, sőt kötelező. A króm sas az Aquila sárvédőjén sem néz ki rosszabbul, és akinek ez fontos, válassza bátran.

Modell Teljesítmény Bruttó ár
Harley-Davidson Sportster 883 54 LE 2 480 000 Ft
Suzuki M800 Intruder 53 LE 2 048 000 Ft
Honda VT750 Shadow 46 LE 1 955 000 Ft
Kawasaki VN800 56 LE 1 875 000 Ft
Yamaha XVS650 40 LE 1 836 000 Ft
Hyosung GV650 Aqila 72 LE 1 650 000 Ft

Persze a mindent eldöntő érvről majdnem megfeledkeztem. Nézzük, mire számíthatunk a pénztárnál, és mit szólnak erre a konkurensek. Az első szembetűnő tény, hogy a Yamahán kívül nincs a piacon 650-es cruiser, a nagyobb márkák nagyobb köbcentivel, de kisebb teljesítménnyel jelentkeznek. Az Aquila a Hyosung jelenleg legdrágább motorja. 2006-os ára az emelt regadóval és a csökkentett áfával (vagyis ez a bruttó ár) 1650 000 Ft. Konkurenseinél olcsóbb, de elgondolkoztató a VN800 1 875 000 Ft-os ára is.
Tehát ha dinamikus, - na, kimondom, nincs mese, bár furcsán hangzik - power cruiserre vágynak, ne hagyják ki a számításból a Hyosungot. Aki nem hiszi, járjon utána.

Műszaki adatok:
  
 
Motor: vízhűtéses, 90 fokos, V2-es, 8 szelepes, DOHC
Hengerűrtartalom: 647 cm3
Furat x löket: 81,5 x 62 mm
Max. teljesítmény: 72,1 LE 9000 1/min-nél
Max. teljesítmény: 61,6 Nm 7500 1/min-nél
Keverékképzés: két 41 mm-es torokátmérőjű Mikuni karburátor
Váltó: ötfokozatú
Kuplung: többtárcsás olajfürdős
Véghajtás: szénszál erősítéses szíjhajtás
Futómű: fordított teleszkópvilla elöl, dupla rugóstag hátul
Fékek: hidraulikus dupla tárcsafék elöl, szimpla hátul
Gumik: elöl 120/70 ZR18, hátul 180/55 ZR17
Méretek (H x Sz x M): 2430 x 840 x 1155 mm
Tengelytáv: 1700 mm
Szabad magasság: 160 mm
Ülésmagasság: 700 mm
Üzemanyagtank térfogata: 17 liter
Száraz tömeg: 218 kg

 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak