"Egy igazi hátradőlős, szuper kényelmes cruiser, nagy V2 motorral, mely iszonyatos nyomaték tömkelegét és pulzáló ritmust nyújt… a patinás design és egyben legkorszerűbb mérnöki technika megtestesítője" - eképpen jellemzi a Yamaha, 1100-as cirkálóját.
Szép összefoglaló. Egyik motor sem kívánhatna magának jobbat, de köztudott, hogy mindenki a saját lovát dicséri. Éppen ezért nézzük meg, hogy ebből a gondolatsorból melyik állítás igaz, melyik nem.
"Hátradőlős, szuper kényelmes" - Ez a tulajdonsága már az első néhány kilométeren megmutatkozott. Tényleg hátradőlős és tényleg borzasztóan kényelmes. Azt az üléspozíciót nyújtja amit egy cruisernek nyújtania kell. Lábakat szét és hátradőlni (nagy levegő és nyom)! Kicsit olyan, mint egy szülőszék. Legalábbis a testtartás. Egyszóval kényelmes, úgyhogy haladjunk tovább.
"Nagy V2 motorral" - Véleményem szerint ennél kisebb erőforrással nem érdemes szerelni egy cruisert. Persze nem az a lényeg, hogy mindent szétszakítva gyorsuljon, ugyanis ez a fajta motorozás nem erről szól. Egy cirkálótól azt várja az ember, hogy alacsony fordulattal, nyugodt tempóval dübörögjön a végeláthatatlan országutakon, de ha szükség van rá, akkor azért keményen induljon el.
Itt át is lépnék a következő mondatrészre: "iszonyatos nyomaték tömkelegét" - A 85 Nm azért az iszonyatostól igen távol esik, viszont a teszt közben kiderült, hogy ehhez a géphez pont elég. Ezt leginkább egy példával tudnám alátámasztani, amely természetesen a képzelet szüleménye. Tehát, ha úgy hozta volna a sors, hogy sisak nélkül - tudom, hogy nem lenne szabad - kerültem volna egyet a DragStarral és a hatóság szúrós tekintete észrevette volna ezen mutatványomat, és mindezt megkoronázván esetleg egy vad kergetőzésbe csaptunk volna át... nos, amennyiben menekülni kell, szerintem a 270 kilós monstrum nagyon keményen elkezdi szedni a lábát. A V2-es erőforrás ordítva válaszol csuklóm parancsaira és magából kivetkőzve húz, húz és húz.
"Pulzáló ritmust nyújt" - Mivel a fenti mondatnak ezt a részét nem igazán értem, ezért ezzel nem is foglalkoznék. Azt mondom: Ok! Csinálja! Mit bánom én. Nyújtson pulzáló ritmust!
"Patinás design" - Valóban elegáns és tetszeteős küllemmel rendelkezik a Drag. E kettő tulajdonság közül inkább az elegánsra helyezném a hangsúlyt. Az egész gépet az egyszerűség jellemzi és ez az egyszerűség teszi olyan különlegessé. Egyszóval szép.
"Legkorszerűbb mérnöki technika" - Azt nyújta, amit a mostani Yamahák általában. Amíg nálam volt, műszaki problémáim nem voltak vele. Hogy mennyire megbízható, azt majd az idő eldönti. Mindenesetre, a mi tesztmotorunk tökéletesen működött és minden része hibátlanul funkcionált.
Összegzésképpen azt tudom mondani, hogy aki egy egyszerű, ugyanakkor kellemes cruiserre vágyik, annak megfelelő választás lehet az 1100-as Drag.

Technikai info:

Motor: négyütemű, levegőhűtéses, 75° V-2
Hengerűrtartalom: 1063 ccm
Max. teljesítmény: 62,6 Lóerő
Max. nyomaték: 85 Nm
Végső hajtás: Kardánhajtás
Üzemanyagtank kapacitás: 17 liter
Váz: Dupla acél bölcsőváz
Hosszúság: 2460 mm
Magasság: 1095 mm
Ülésmagasság: 710 mm
Tengelytáv: 1645 mm
Saját tömeg: 272 kg