Ahhoz képest, hogy milyen fejlett a francia ipar, hogy milyen tökéletes minőségű úthálózattal rendelkeznek és hogy milyen sokan motoroznak közülük, érdekes, hogy ilyen kevés francia motorgyártó létezik az óriás autógyártók (Renault, Peugeot, Citroen) mellett. Kapásból csak egyetlen egyet tudok felhozni ami igazi motorokat gyárt, ez pedig a Voxan. Jó, ott van még ezen kívül a Scorpa, akik inkább a triál motorokra álltak rá, valamint ismerünk még Peugeot robogókat. De kábé ennyi.
De most, a Wakan Motorcycles megjelenésével végre kiélhetik nacionalista hajlamaikat a francia motorosok.
A Wakan 1640 nevű gépezet lelke egy 1640 köbcentis (ki gondolta volna) S&S Harley-Davidson blokk 115 lóerővel és 155,6 newtonméterrel. Ez egy vaskos, az olajat magában foglaló acélcső gerincvázon lóg, melyre csúcsminőségű futómű és fékelemeket csatlakoztattak, mint például teljesen állítható futómű, kovácsolt kerekek és hatdugattyús féknyereg elöl. A benzintank az ülés alatt kapott helyet, ezzel is alacsonyabbra helyezve a tömegközéppontot. Az S&S blokk a levegőt nem oldalról kapja ahogy normál Harley-kon szokás, hanem felülről, a kamu-tankon keresztül, ami egyébként maga a légszűrőház is.
Joel Domergue - a Wakan atyja és tervezője - egy olyan karakteres motort szeretett volna létrehozni ami minden szempontból egyedi. Mindenképpen V-kettes blokkot akart a hang és nyomaték miatt, a másik két fő szempont a minimalizmus és a lehető legkompaktabb kialakítás voltak. Szerintünk Joel nagyon elégedett lehet alkotásával, hiszen a Wakan 1640 mindössze 177 kilós üres tankkal, tengelytávja pedig 1337 milliméter. Összehasonlításképpen az új Yamaha R6 tengelytávja 1380 mm...
Alan Cathart, a világ egyik legelismertebb motoros újságírója szerint "...váratlanul, hihetetlenül rövid, de funkcionális ... kiválóan motorozható, nagyon kezes ... elképesztően tol a motor..."
Az első Wakan széria Októberben készül el, hozzánk legközelebb egyelőre Németországban fogják értékesíteni, ismeretlen áron.