Menü
 
Látogatottság
Indulás: 2006-08-04
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Túra motorok
Túra motorok : Suzuki GSX 1400

Suzuki GSX 1400

Ez egy benzintemető

A GSX1400 kifejlesztése jó kis feladat lehetett a Suzuki designerének. A csókának biztos volt egy GS1000/XS1100/Z1000 motorja úgy a hetvenes évek közepén. Aztán harminc év elteltével felült a fia Fire Blade-jére és nem sok híja volt, hogy fejbe lője magát.



A retro gép kifejlesztésekor a kiindulási alap inkább egy elhízott focidrukkerhez hasonlított. Az 1402 cm3-es minden eddigi nakedbike-nál nagyobb lökettérfogat, és a megetetve 260 kg-os tömeg magáért beszél. Kövérebb már nem is lehetne. Szerencsénkre a tervezőgárda nagyon szigorú fitness program alá vetette őkelmét. A kemény munka a bodyteremben, az ultra maraton és a kardiobaszkurális gyakorlatok szépen kialakított izomcsoportok megjelenését eredményezték. Megnyugtatató, hogy nem szteroidokkal tömték.
Az edzésterv végrehajtása után a gyárból egy éneklő-táncoló sportmotor-blokk került ki, amit belepasszíroztak egy acélcsővázba.

Versenytársak:
Elsőként a Yamaha XJR1300 vonult fel izmait mutogatva a porondon. A Kawasaki szintén a topon volt, a ZZR1100-ből kigyúrt ZRX1200R Eddie Lawson stílusában fényezve nagyon állatul néz ki. A meztelen Blackbird, az X-11, Hondának megfelelően modern és retro formáival kápráztatja el a testépítő verseny zsűrijét.

Modell Lökettérfogat Teljesítmény Nyomaték Száraz tömeg
GSX 1400: 1402 cm 3 97 LE 126 Nm 228 kg
XJR 1300: 1251 cm3 106 LE 104,7 Nm 230 kg
ZRX 1200R: 1164 cm3 122 LE 112 Nm 223 kg
X-11 1137 cm3 136 LE 116 Nm 222 kg

Az alacsony ülés (780 mm) hangsúlyozza az izomkolosszus kigyúrt formáját. A széles egyenes kormány "mindenkit letolok az útról" érzést ébreszt. A lábtartópár a fenék alatt segít, hogy keményen két térddel szorítva növeljük fennmaradási esélyünket. A befecskendezéses motor mindössze 97 lóerő, de 126 Nm nyomatékot tol ötezres fordulatnál, ez igazi egykerékre állító erő. Ennél csak a Hayabusa tud többet (138 Nm 7000 1/min-nél).

A gyorsulás egy rendes parasztlengőshöz fogható. Ha egyszer nekiindul, nem állítja meg semmi. Nem kell visító 5000-es fordulatszámról startoni, mint egy GSXR-en. A piros vonal sem tizenegyezer felett húzódik, 9000-nél érkezünk a tiltott zónába, de felesleges eddig hajszolni a motort. Az igazi fless 3 és 7 ezer között érkezik, és mivel 6 sebességes (nem úgy, mint a Bandita kistesó 5 fokozata - vicc, hogy 1200 cm3 már kicsi), így hatszor élvezhető ez a fordulatszám tartomány egy piroslámpától elindulva. Azaz hatszor húzódik fültől fülig a szánk, míg a blokk egészen 200 km/h-ig nyomatékcsúcson tartható.

A megállításhoz hat dugattyús Tokico féknyergeket kapott 320 mm átmérőjű Technics tárcsákkal, ami az első tulajdonos GSX-R 1000-est könnyedén billenti első kerékre. A behemótra ez már nem mondható el. A több mint fél mázsával nehezebb GSX1400-et inkább csak szelíden visszafogja az első fékpár, a hátsót is üzemeltetve válik elfogadhatóvá a lassítás. Végszükség esetén ne feledkezzünk meg a motorfékről sem, az szinte blokkolja a hátsó kereket. (Ugye, mint említettem 1400 köbcenti...)

A befecskendező rendszer szintén GSXR 1000 technikát használ. Az injektor két pillangószelepe (SDTV=Suzuki Dual Throttle Valve) közül az egyiket a gázmarkolat rángatásával tartjuk mozgásban, míg a másikat a komputer kontrollálja, hogy optimális legyen az égéstérbe jutó levegő és benzin keveréke.

Ahogy az a méretes izomtornyok esetében lenni szokott, a GSX nagyon barátságos, jól kijön mindenkivel, és nehéz kihozni a sodrából. Mindehhez egy hagyományosnak tűnő - jó fele felfelé - első futómű dukál, ami valójában egy igazi háj'tek Kayaba telópár igen combos, 46 mm-es csőátmérővel, és minden igény kielégítő állítgatási lehetőséggel. Musclebike-nak megfelelően klasszik hátsó rugóstagpár csillapítja a farlengést, a gáztartályos Kayabák előfeszítése egy műanyag gomb tekergetésével nagyszerűen elállítható.

A relatív nagy (1520 mm) tengelytáv és a nagy tömeg már sejteti velünk, hogy a GSX 1400 nem egy kanyarbajnok, de a lágyabb váltott ívű kanyarokban nagyon élvezetes borítgatni.
A méretes tengelytávnak megvannak az előnyei is. A megrendíthetetlen egyenesfutás a nagy és sík tankkal kombinálva arra csábítja a streetfightereket, hogy a tankon állva élvezzék a kilátást.

Ha ezt nem is, de a gumifüstölést én is kipróbáltam. Ehhez ugye két dolog együttes jelenléte szükséges: Erős motor és jó elsőfék. Ezekből pedig itt nincs hiány. Továbbá megnyugtató, hogy a kuplunggyilkos műveletben - az 1200-as Bandita egyrugós kuplungjától eltérő - többrugós tengelykapcsoló állja a gyűrődést. A kategóriában nélkülözhetetlen 190/50-es kövér hátsó -Bridgestone - előírásszerű fekete csíkot húz az aszfalton, de nem hagy cserben kigyorsításkor és a meredekebb kanyarokban sem. Hangyányi megcsúszást csak hirtelen motorfék használatakor éreztem.

A négy a kettőbe kipufogó rendszerből - igaz nagyon csendes - összetéveszthetetlen négyhengeres Suzuki hang morajlik. Egy kipufogó csere változtatna a trolibusz imidzsen, de kell az?

A szél ősellenség. Vállfájdító, ha oldalról fúj, nyakmacskásító, ha szemből. Bukósisak rángató akárhonnan jön, és keményen megszenvedi a motoros. Ez a természeti erő az egyetlen kontroll, hogy ne felső határait súrolva használjuk a motort, egyben ez agyonüthetetlenségének záloga. Mindenesetre 160 felett amennyire lehetett behúzódtam a mágneses tanktáskám szélárnyékába. Ennél a tempónál még segített.

Az üléskomfort a régi GS850-eket juttatja eszembe. Nem panaszkodhat sem a sofőr sem az utas. Nem csak a széles és kényelmes ülés támogatja a hosszú túrákat, nagyon jó a lábtartók elhelyezése és a majrévas is használható, az ülés hosszát pedig egyenesen többnejűeknek találták ki.

Egy biztos, nekem kék-fehérben kellene.



Technikai adatok:

Motor: négyütemű, léghűtéses, négyhengeres, DOHC (két felülfekvő vezérműtengely), SACS (olaj/levegő hűtéses), SCEM (galvanizált henger)
Furat x löket: 81,0x68,0 mm
Lökettérfogat: 1402 cm3
Kompresszió viszony: 9,5:1
Olajtérfogat: 5,7 liter
Üzemanyag ellátás: 34 mm-es benzinbefecskendező (SDTV)
Váltó: 6 sebességes
Primer áttétel: 1,509 (83/55)
Szekunder áttétel: 2,277 (41/18)
Váz: Duplabölcső acélcsőváz
Villaszög-utánfutás: 26 fok/105 mm
Rugózás elől: 46 mm átmérőjű teleszkópvilla, állítható előfeszítés és csillapítás
Rugózás hátul: lengőkar, két gáztartályos rugóstag, állítható előfeszítés és csillapítás
Rugóút elől/hátul: 120/130 mm
Kerekek elől/hátul: 3,5x17 /6,0x17 könnyűfém felnik
Fék elől/hátul: 120/70ZR17 / 190/50ZR17
Hossz/szélesség/magasság: 2160 x 810 x 1140 mm
Tengelytáv: 1520 mm
Hasmagasság: 130 mm
Ülésmagasság: 790 mm
Száraz tömeg: 228 kg
Üzemanyag tank: 22,0 liter
Gyári adat az átlagfogyasztásra: 6,6 l/100 km
A teszt alatt mért átlagfogyasztás: 8,0 l/100 km

 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!