Menü
 
Látogatottság
Indulás: 2006-08-04
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Túra motorok
Túra motorok : Suzuki GSX 1300 R

Suzuki GSX 1300 R

Más néven HAYABUSA ...

Suzuki GSX 1300 R Hayabusa
Kattints ide a nagyobb képért!A Suzuki Hayabusa elfoglalta helyét az autópálya elõzõ sávján, és az eladási statisztikákban is megelõzte szinte összes ellenfelét
Hogy szép vagy sem, azon lehet vitatkozni. A Suzuki GSX 1300 R, vagy ahogyan a köznyelv ismeri: a Hayabusa, csaknem két és fél mázsás tömegével nem éppen a tökéletes versenysúlyú atlétát testesíti meg. Ám 175 lóerõ teljesítményével és 300 km/óra végsebességével hipnotizõr módján hat a motorosokra. A japán vadászsólyom lecsapott a magasból, és áldozatul ejtette kiszemelt zsákmányát, a sebességlázzal megfertõzött vevõket. Szinte hihetetlen, hogy milyen nagy számban kelt el nálunk a Suzuki legerõsebb gépe. De nem is rossz választás, mert a futómû könnyedén és biztonságosan kezeli a motor rendkívüli teljesítményét, amely így mindenkor ellenõrizhetõen, jól kiszámíthatóan jut át az útra. A négyhengeres masina 1999. évi bemutatkozása óta arról híres, hogy valamennyi közlekedési helyzetben brutális erõvel tolja elõre a Suzukit. Az autókba is beillõ, rugalmas erõforrás kétfajta vezetési stílust tesz lehetõvé: vérpezsdítõ száguldozást elhagyatott autópálya-szakaszokon vagy kényelmes túramotorozást utassal és csomagokkal, ahogyan kell. Bármelyik feladatra használja is tulajdonosa, biztos lehet benne, hogy pillanatok alatt mozgósítani tudja a hajtómûben szunnyadó roppant tartalékokat. A notórius késõn fékezõk elsõre nem szokták érzékletesnek találni a hatdugattyús féknyeregre épülõ elsõ tárcsafék reakcióját, ám gyorsan megbarátkoznak vele, amint sikerült meggyõzõdniük hatékonyságáról.

Az újabb évjáratú modelleknél már nem kell tartani azoktól a meghibásodásoktól, amelyek az elsõ példányokon felbukkantak. Nem fordul elõ például a vezérmûlánc-feszítõ defektje, ugyanis a Suzuki a JS1A200103971-es alvázszámtól kezdõdõen újfajta feszítõt alkalmaz, a Magyar Suzuki az elõzõ gépeket visszahívta a szervizekbe és kicseréltette a gyengének mutatkozó alkatrészt. Eleinte a kuplung rásegítõjének körmei is korán elkoptak, ezért a Hayabusával nehéz volt rángatózás nélkül elindulni. A Suzuki 2000-tõl ezeket, és a kinyomórugókat is megerõsítette. Ám a gyors röptû sólyom 2001-ben bizonyos értelemben szárnyaszegetté vált, ugyanis végsebességét a gyártók önkéntes sebességkorlátozása miatt 295 km/órában limitálták. A motorvezérlõ elektronika nem sokkal a 300 km/órás álomhatár elõtt vet véget a további gyorsításnak.

A GSX 1300 R Hayabusa futómûve a biztonságos motorozás szolgálatában áll. Egyenesfutása még a végsebesség táján is makulátlan, a kormány nem szitál be, és nem csóvál be a far. Teljesen állítható kivitelû rugózó/lengéscsillapító elemei sportos beállításuk ellenére is szépen kivasalják az útfelület egyenetlenségeit.
A Hayabusa nyergében kellemes "munkahelyre" lelnek mind a 160, mind a 200 cm körüli testmagasságú pilóták. Aki a túraalkalmasságot helyezi elõtérbe, kényelmesebb kormánnyal és magasabb szélvédõvel még kellemesebbé teheti helyzetét. De akár elhiszik, akár nem, még sokkal elterjedtebbek a Hayabusához kapható tuning alkatrészek. Mert akit ez a gép egyszer megmámorosított, annak - úgy látszik - semmi nem elég. Igen gazdag tartalmú és elterjedt a Yoshimura tuning kit, amely lökettérfogat-növelõ eszközöket, vezérmû-tengelyeket és elektronikai finomságokat beleértve mindent tartalmaz. Igen bõséges a kipufogók választéka is a Hayabusához, és a gyorsulási versenyek rajongói is találtak különbözõ megoldásokat, hogy a teljesítményt még jobban növelhessék. Több Suzuki-kereskedõ rendelkezik komolyabb tapasztalattal a Hayabusa erõforrásának izmosításához (MOTORRAD 85, Japán Motor, Power City) és különösen az Alföldön jó néhány magánember is az 1300-as specialistájának nevezi magát. A legizmosabb példányok teljesítménye 200 lóerõ fölött van. Belme József majdnem 1500 köbcentis gépével 2200 méter után 340 km/h-t ért el, amihez legalább 230 lóerõre van szükség.
A használt példányoknál a kuplung szervóegységén és az önindítón kívül fõleg arra érdemes ügyelni, hogy az elõzõ tulaj mire használta a gépet. Ha sokat egykerekeztek vele, folyhatnak a villaszár szimmeringek, kiütõdhetett a rángatás-gátló és elkophattak a kerékcsapágyak. A Hayabusa széria-állapotban és hétköznapi motorozással legalább százezer kilométert képes probléma nélkül teljesíteni, de erõforrása bármennyire robusztus felépítésû is, a tuning mûveletek lényegesen megrövidítik várható élettartamán.
Elõnyök Hátrányok
  • Bivalyerõs motor
  • Kiválóan stabil futómû
  • Utazásra is alkalmas
  • Erõs gumifogyasztás
  • Kicsit kemény váltó
Mûszaki adatok
Motor
Vízhûtésû, négyütemû, négyhengeres soros motor egy kiegyensúlyozó-tengellyel. Két, lánchajtású, felül fekvõ vezérmûtengely, hengerenként négy, emelõtõkével mûködtetett szelep. Nedves karteres olajozás, elektronikus benzinbefecskendezés 46 mm torokátmérõvel, motormenedzsment, hármas hatású katalizátor, szekunder légrendszer, generátor 400 W, akkumulátor 12V/14Ah, önindító.
Furat x löket: 81 x 63 mm
Lökettérfogat: 1299 cm3
Sûrítési viszony: 11,0 : 1
Névleges teljesítmény: 175 LE (129 kW) 9800/min-nál
Max. forgatónyomaték: 138 Nm (14,0 kpm) 7000 /min-nál

Erõátvitel
Primer hajtás fogaskerekekkel, hidraulikus mûködtetésû, többtárcsás, olajfürdõs tengelykapcsoló, hatfokozatú váltómû, szekunder hajtás O-gyûrûs lánccal.

Futómû
Alumínium zártszelvény hídváz. Elöl felfordított teleszkópvilla 43 mm belsõcsõ átmérõvel, hátul alumínium zártszelvény lengõvilla, himbarendszerre szerelt, központi rugóstag. Elöl 320 mm-es dupla tárcsafék, hatdugattyús féknyergekkel, hátul 240 mm-es tárcsafék kétdugattyús féknyereggel. Alumíniumöntvény kerekek.
Rugóút elöl/hátul: 120/140 mm
Kerékméret elöl/hátul: 3.50 x 17 / 6.00 x 17
Abroncsméret elöl/hátul: 120/70 ZR 17 / 190/50 ZR 17

Méret és tömeg
Tengelytáv: 1485 mm
Villaszög: 65,8 fok
Utánfutás: 97 mm
Ülésmagasság: 820 mm
Teletankolt tömeg: 251 kg
Tank: 22 l

Mérési eredmények
Végsebesség 296 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h 2,7 s
Tesztfogyasztás 6,7 l/100 km (95-ös)

Karbantartási adatok
Szervizintervallumok: 6000 km-enként
Olajcsere (szûrõvel): 6 000 km-enként
Motorolaj: SAE 15W40
Olajmennyiség szûrõvel: 1,0 l
Teleszkópvilla-olaj: 10 W
Olajmennyiség villaszáranként: 174 ml
Gyújtógyertyák: NGK DR 8-ES-L
Szelephézag (hidegen)
Szívó és kipufogó: 0,08-0,13 mm

 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!