Menü
 
Látogatottság
Indulás: 2006-08-04
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Túra motorok
Túra motorok : Honda Deauville

Honda Deauville

V-2 -es túrázó ...

A Deauville igazi egyéniség, nincs kategória, ahová nyugodt szívvel besorolhatnánk, és nincs egy elkülöníthető embercsoport a motorosok között, akikhez kapcsolhatnánk. Illetve van… bennük egyetlen dolog közös, mindannyian ilyen motort hajtanak. Ők a deauville-esek.


Tavaly teszteltük egy Balaton körüli túrán a régi Deauville-t. Bár gond nélkül teljesítette a távot, a hosszú úton senki nem zárta a szívébe. A túramotor praktikus részei – mint az integrált dobozok és a szélvédő – nem voltak túl hasznosak, a műszerfal nem tartalmazott benzinszintjelzőt, a gyengécske motor alig mozgatta a nehéz gépet, és a külseje sem nyerte meg általános tetszésünket. Ez a négy dolog biztosan javításra szorult, de a japán mérnökök ennél sokkal tovább mentek, és teljesen átdolgozták az egészet. Munkájukat egyértelműen sikeresnek tekinthetjük, az új Deauville jobb, mint valaha.


Nézzük például a külsőt. Elődjéhez hasonló a sziluettje, de mégis, az élesebb vonalak, a formás lámpák és fehér indexek végett a motor látványosat fejlődött: egyértelműen nem csúnya. A fejidomra a mai hondás dizájn a jellemző. A szélvédő két pozícióban állítható, megemelve 17 centivel magasabb, mint alaphelyzetben. A tükrökben tökéletesen látni hátra, ezek öt centivel kijjebb vannak. A dobozok űrtartalma hatalmasra duzzadt, több mint 13 literrel több fér beléjük, a kesztyűtartókkal együtt összesen 60 liter. A két doboz között kialakítottak egy üreget, amelyet csak bagett-tartónak becéztek, így a csomagtartó hosszúkás tárgyak elnyelésére is alkalmassá vált. A műszerfalon minden információ megjelenik – többek között az üzemanyagszint –, extra szolgáltatás a kétfajta fogyasztásmérő. Egyik azt mutatja, hány kilométert vagy mérföldet tettünk meg egy liter benzinnel, a másik azt, mennyi üzemanyag fogy el 100 kilométerenként. A nagyobb tanknak és az injektornak köszönhetően a hatótávolsága jelentősen megnőtt. Az üléspozíció is megváltozott a vezető számára, kicsit egyenesebben lehet ülni rajta.


Induláskor úgy festett az idő, hogy könnyen elképzelhető volt, elázunk valahol, ezért a dobozba bedobáltam esőruhát, esőkesztyűt. A kinyitására nem volt egyszerű rájönni, de sikerült. Ennél csak becsukni volt nehezebb, a vékony fedél nyekklett-nyaklott, és nem akadt be a helyére. Később azonban már ez sem okozott különösebb problémát, egyetlen finom mozdulattal be tudtam csukni. A hosszú téli kihagyás után örömmel vettem, hogy egy ilyen nyugodt géppel kezdhetem el a motorozást. A kezelőszervek tökéletességét és a váltó precizitását nem akarom taglalni, ez teljesen magától értetődő ennél a márkánál. Az első néhány ismerkedő kilométeren nagyon izgultam. Az első kerék felől szinte semmilyen visszajelzést nem kaptam, ami a vizes országúton nem volt túl megnyugtató. Egy idő után rájöttem, hogy erre nekem nincs is igazából szükségem.


A Deauville magabiztosan teszi a dolgát, az enyém az, hogy a tájban gyönyörködjek. Az első 50 kilométert ezzel töltöttem, közben gyűltek a tapasztalatok a gépről. Nagyon kellemes volt a túrázás a nyeregben. Az ülésben nem találtam értelmét a mocorgásnak, a térdeim tökéletesen belesimultak az idom oldalán erre kialakított mélyedésbe. A 80-100-as utazósebesség ideális a volt motor számára, az átlagfogyasztás-mérő szerény 4,6-os értéket mutatott, a motor hangja a macskám dorombolására emlékeztetett. Az injektor finom hangolása és a megvariált kardánhajtás eredménye volt a kulturált gázreakció, ami minden esetben finoman működött. A szélvédő alappozícióban volt, ezért a menetszélet a sisakomra tolta, de legalább tehermentesítette a felsőtestemet. Ilyen tempónál ez még nem kellemetlen, de az útról felverődött sáros homoktól, amely a pihenőhelyen rögtön megszáradt, úgy nézett ki a sisakom, mintha eltévedtem volna a Dakaron. Át is állítottam a szélvédőt magasabb pozícióba. Ehhez összesen hat imbuszcsavart kellett csak kiszedni és öt perc múlva készen is álltam a további motorozásra. A megemelt szélvédő feljebb tolta a kellemes, szélcsendes részt egészen a sisakom tetejéig. Nagy sebességnél enyhe vákuum képződött mögötte, de erre lehetett számítani.


A környék kanyargós útjait járva kíváncsi lettem arra, mit is jelent az a plusz tíz lóerő. Az előző napi „80-ról utassal gyorsítva 400 méteren 11 méter előny a korábbi modellel szemben” példa nem volt számomra elég szemléletes, így elkezdtem csavargatni a gáz. A nagyobb motor immár szépen pörög fel, 4000-es fordulattól egyenletes gyorsítás biztosítva. Bár nem profilja a Deauville-nek a sztrítfájterkedés, azért egyesben szépen fel lehetett csalni az elejét a magasba, erre a korábbi típus teljességgel képtelen volt. A motorfék annyira erős, hogy kanyarok előtt nem fékeztem, hanem csak visszaváltogattam, és a gép lassult annyit, amennyit kellett. A futómű tette a dolgát, a motor a gyors kanyarokban is stabil maradt. A sportos vezetés eredménye egy literrel magasabb átlagfogyasztás lett, ami még így is szép eredmény. A fékek illettek a motor karakteréhez, nem voltak túl erősek, de kiszámíthatóan viselkedtek.


A blokkolásgátlóval viszont nem voltam kibékülve, nagyon későn lépett működésbe, nem mertem benne teljesen megbízni. Hazafelé menet éppen egy végsebességteszten gondolkodtam, amikor a tenger felől feltámadt a szél és belekapaszkodott a méretes idomba. Kénytelen voltam abbahagyni a száguldást, mert ide-oda lökdöste a gépet. Maradt a laza túratempó, ami adott körülmények között mindkettőnknek tökéletesen megfelelt.Mire visszaértem a szállodához, a fogyasztásmérő ismét öt liter alatti értéket mutatott, ez egy igazi túrázónak többet jelent, mint az, hogy milyen trükkökre képes egy masina, vagy hogy mennyi a végsebessége. A bejárat előtt egy teljesen felextrázott Deauville állt. Ilyen felszereltséggel nagyon komolyan néz ki: túra- és nagyobb oldaldobozok, hasidom, fűtött markolatok, extra szélterelő a kéznek, hificucc és navigáció. Mégis, ami a legjobban tetszett, az a gyári első és hátsó ködlámpa. Azt hiszem, ez egyedülálló egy motornál, de ebben az árkategóriában biztosan!
A Deauville a 2006-os évre rengeteget fejlődött, hívei 100%-ban elégedettek lehetnek vele, de könnyen elképzelhető, hogy rengeteg új rajongót szerez magának naprakész technikájával és felszereltségével.

Váz, futómű:


A Deauville sima hídvázat kapott. Elöl hagyományos teleszkópvilla, hátul központi rugóstag dolgozik. A hátsó gátlót 40 fokozatban lehet állítani a terhelésnek megfelelően. Ehhez egy nagy, oldalra kivezetett gomb szolgál segítségül.


Motor, váltó, üzemanyag-ellátás, erőátvitel.



A motorja az idei évre 680 köbcentisre nőtt, jelentősen befolyásolva a lóerőket és a nyomatékot. Nemcsak a dugattyúkat cserélték ki, hanem a hajtókarokat, és az air boxot is, ugyanakkor módosították a hengerfejet, és három helyett négyszelepesre alakították. Az üzemanyagot injektor szolgáltatja, ennek és a katalizátornak hála a Deauville gázai messze az Euro 3-as környezetvédelmi határértékeken belül vannak, úgy nagyjából a fele. A váltó ötsebességes, a kereket kardántengely segítségével hajtja meg. Néhány alkatrész módosításával tovább csökkentették a kardánreakciókat.


Fékek, kerekek.


Új háromküllős kerekek, darabonként 300 grammal könnyebbek, mint a régiek. A CBS fékrendszer erősebb, mint korábban. Van ABS-szes verzió is, én azt próbáltam ki.


Technikai adatok


Motor és váltó


Motortípus    Vízhűtéses, 4 ütemű, 8 szelepes SOHC, 52`-os V2-es
Hengerűrtartalom    680 cm3
Teljesítmény    48,3 kW (65 LE) 8000 ford./percnél
Forgatónyomaték    66,2 Nm 6500 ford./percnél
Furat x löket    81 x 66 mm
Váltórendszer    5 sebességes


Futómű


Futómű - első    41 mm-es teleszkópvilla, 115 mm rugóút
Futómű - hátsó    Központi teleszkóp, 122,5 mm rugóút
Fékek első / hátsó    296 mm-es dupla tárcsa, 3 dugattyús CBS féknyereg
Gumiabroncs elöl / hátul    120/70 ZR17 / 150/70 ZR17


Méretek


Tengelytáv    1476 mm
Szabadmagasság    156 mm
Ülésmagasság    806 mm
Száraztömeg    236 kg (ABS 239 kg)
Üzemanyagtank    19,7 l

 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!