Menü
 
Látogatottság
Indulás: 2006-08-04
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Túra motorok
Túra motorok : Honda Varadero

Honda Varadero

Szép darab.......

 Honda XLV 1000 ABS Varadero - 2007

A cicaszemű kaffer-bivaly Vara nemcsak szép és kényelmes, de az afrikai tulokfélékhez hasonlóan erős, gazdaságos, valamint nagy és nehéz. 180 cm alatti motorosok óvatosan próbálkozzanak a felszállással, hacsak nem megy nekik könnyedén a jodan mawashigeri.

A fejre történő köríves rúgás begyakorlott mozdulata különösen hasznos kis termetű tesztelőknek, mert a Varadero egy óriás! Azon kevés motorok egyike, amiről nem ér le a lábam. Óvoda óta nem pipiskedtem ennyit. A nyereg endurós magaslatokban van (838 mm), és széles is, mint egy TV fotel. Az első napokban felszálláskor már a lábaim átrakása is kihívás volt bőrnadrágban, hogy a piros lámpáknál való egyensúlyozást ne is említsem. A tesztmotor utas ülése ki volt szakadva – állítólag egy szöges csizma következményeként. Az én teóriám szerint a kolléga egyszerűen csak spárgában ragadt felüléskor, és a haverok addig húzogatták a lábát, míg megadta magát az ülés huzat.

Jól áll neki a bordó.
Jól áll neki a bordó.

Ha sikerül felmásznunk a gépre, még nehéz másodpercek várnak ránk a tili-tolinál. Igyekezzünk, úgy parkolni, hogy elindulásnál ne kelljen toszogatnunk a vasat az ülésből, mert a teletankolva több mint 270 kiló meglepetéseket okozhat. Vannak nála persze jóval nehezebb és hosszabb óriás cirkálók, de magasabb kevés létezik. Méretileg mindenidők legsikeresebb BMW-jéhez az R1200GS-hez hasonlít leginkább.

Amint elindultunk, megszűnik a súlyos érzés, és igen virgoncan viselkedik a nagy bivaly. Az acélcső váz geometriája kitűnő, lassú fordulókban könnyen terelgethetjük a méretes vasat. A keskeny és magas (110/80 R19) első kereket a széles és magas kormánnyal nagy szögben fordíthatjuk, és a hepehupás utak, fekvőrendőrök, járdaszigetek meg sem kottyannak neki.

 

Modelltörténet
1998-ban mutatták be a milánói motorshow-n, és 1999-től volt kapható a boltokban. A méltán sikeres Africa Twin endurót volt hivatott leváltani a Firestorm áthangolt kéthengeres V motorjával. 2001-ben megkapta a Honda HISS lopásgátlóját. 2003-ban jelentősen átdolgozták, többek között PGM-FI benzin befecskendezőt és új ruhát kapott. 2004-től már ABS-szel is megvásárolható. 2007-re újra felfrissült a gigászi enduró, a menü: Honda HECS3 katalizátor rendszer, módosított motorvezérlő- és benzinbefecskendező-elektronika az EURO 3 teljesítéséhez, új idomzat, új ülés és zárható fiók elöl.

 

Széles, jól párnázott, kényelmes ülés
Széles, jól párnázott, kényelmes ülés

Ami hátrány induláskor, az előny menet közben. A magas ülés trónjából remekül átláthatjuk a forgalmat, királyok vagyunk. Jóindulatú viselkedése miatt könnyen forgolódik az autók között a városban. A V2-es blokk viszonylag keskeny, csak a széles kormány akadályozhat minket a kocsisorok közötti araszoláskor, meg a gyávaságunk, miközben azon morfondírozunk, hogy lábujjhegyen egyensúlyozva jobbra vagy balra dőlünk majd az autókra. A méretéhez gyorsan hozzá lehet idomulni. Hamar, megszokjuk, hogy hogyan és mikor támasszuk a lábunkra megálláskor, hogyan parkoljuk le, hogyan tologassuk stb. A felszállást is könnyen abszolváltam pár nap után, igaz, ha felsődobozt vagy csomagot kötözünk rá, akkor továbbra is lazítanunk kell az angol spárgázáshoz.

A Varadero lakott területen kívül is kiváló. Túraendurónak árulják, de méretei és komfortja miatt inkább túramotor, igaz könnyebb tereppel is elboldogul. Keleti kényelemmel kényeztet utassal és csomagokkal felpakolva, akár tartós 160 km/h-s sebességnél is. Lábaink és karjaink megfelelő magasságban és távolságban elöl-hátul egyaránt, miközben egyenes háttal kényeztetjük formás vagy löttyedt ülepünket.

Az időjárás védelme is remek. A gyári szélvédő elsőre alacsonynak tűnik, de rövid szereléssel 5 cm-t emelhető (megemeltem, a képeken így szerepel). A fenti pozícióban már jobb a szélvédelem, de a sisakom tetejét még így is masszírozta a turbulancia, ráadásul elég zajosan. Kapható a motorhoz magasabb utángyártott plexi is, de ezzel már olyan magas lesz, mint az Eiffel torony. A magasság növelésével természetesen a fogyasztásunk is nőni fog, így érdemes többet kipróbálni vásárlás előtt. A felemelt gyári szélvédő a zajtól eltekintve nekem teljesen jó volt, olyan mértékben terelte a levegőt körülöttem, hogy szinte meg sem áztam miközben felegyenesedve trónoltam hazafelé a zivataros Brnóból a fedél után kutató sportmotorosok között.

Alu villa és ABS
Alu villa és ABS

A Varát szerettem a kényelme és a nagy tankja (25 liter) miatt is, de leginkább a kiváló futóműve volt a gyengém. A viszonylag keskeny, de nagyon jól tapadó gumijain (elöl: 110/80, hátul: 150/70 Dunlop Trailmax D607F) elképesztően dönthető az óriás. A futóműve természetesen puha, de a hátsó rugós tag rugó-előfeszítése és húzó-csillapítása is állítható. Két teljes fordulatot tekertem be az előfeszítés állítóján (négy csík látszódott a tengelyen), és így már alig hintázott a kanyarokban. Ennél jobban nem érdemes betekerni, mert nagyon megemelkedik a hátulja, és elvész a kezessége.

V2-es, 98 Nm-es és 92,5 LE-s blokk
V2-es, 98 Nm-es és 92,5 LE-s blokk

Blokkja nyomatékos, vehemensen gyorsítja a motort nagy tömege ellenére. V2-hez hűen egész alacsony fordulatszámtól már tetemes Nm áll a rendelkezésünkre, és érdekes módon alig rezeg. A befecskendezővel itatott hengereket alul praktikus, műanyag védőidom óvja, de a két oldalt elhelyezett, így elég sérülékeny hűtőket védő bukócsöveket külön kell megvásárolnunk.

Egész szép hangja van a kipufogójának, igaz, kicsit halk, de ez természetes egy túramotornál. Pörgetve előtör a markáns V2-es morgás, de a legszebb dübörgő hangot gáz elvételkor adja. Az utaslábtartó kiképzése dicséretesen megmenti a csizmatalpat a forró kéménytől. A csövek szépen burkoltak, ami pereceléskor az esztétikum mellett a pénztárcánkat is óvja.

Ízlésesen burkolt kipufogódobok
Ízlésesen burkolt kipufogódobok

Váltója kiváló, az ős Varaderóval ellentétben már hat sebességből gazdálkodhatunk. Az ötödik és hatodik fokozatra városban nincs szükség. Lakott területen kívül már jól jönnek a felső sebességfokozatok, de a hatodikat itt is csak tempós haladásnál vesszük majd igénybe. Hiányoltátok a hatodikat? – kérdezhették a gyárban – Nesze, itt van nektek egy extrahosszú overdrive...

Kombinált, háromdugattyús fék
Kombinált, háromdugattyús fék

A háromdugattyús féknyergek nem tépik ki alólunk az elsőkereket, de a motor stílusához pont megfelelőek. A Dual CBS jótékony hatása – első fék fékezi a hátsót is, a hátsó pedig az elsőt is – nem annyira érezhető, mint a kiváló fékekkel rendelkező Honda CBR 1100 XX-en. Az ABS is észrevétlenül dolgozik, nem szól bele túl korán a lassulásunkba, és később is kis intervallumokban és finoman adja-veszi a fékerőt. Nem szeretem a blokkolásgátlókat motorokon, de ez a legjobb, amit kétkerekűn próbáltam, és biztos vennék a saját XLV 1000-esemhez is.

A nyugalom szigete
A nyugalom szigete
hirdetés
 

Megannyi belső értékét említettem a Varának, de a külsőségekről még nem írtam, talán azért, mert először azt hittem, hogy egy több éves használt motort kaptam tesztelésre. Szépnek szép, de a konzervatívra sikeredett műszerfala és a 16000 km-t mutató órája miatt azt hittem, hogy öregebb darabról van szó. A forgalmija szerint 4 hónapos volt csak, így nem is nagyon kell dicsérnem a Varaderó túraképességeit, mert a havi 4000 km-es futásteljesítmény magáért beszél. Az idei frissítés következtében hátulja kissé robogós lett, de elölről és oldalról csinos. Kapható szürkében is, de a furcsa matricától eltekintve talán bordóban és feketében a legmutatósabb.

Konzervatív órák
Konzervatív órák

Három apró dolog nem tetszett a motoron. Az egyik a tankműszer hiánya. Túramotoron ez alap. Nem fogyaszt sokat, 6-6,5 literes fogyasztással tarthatjuk a 160 km/h-t, de a műszer akkor is hiányzik. Van azonban egy a még megtehető kilométereket mérő műszerünk, ami akkor kapcsol be, mielőtt kifogyna a benzin. Megyünk-megyünk, és egyszer csak felvillan az üres a tank lámpa, majd a digitális kijelzőnk elkezd visszafele számolni a pillanatnyi fogyasztásunk függvényében 40-50 kilométerről. Jó-jó, de mégis macera, hogy a napi-kilométerszámlálót kell figyelnünk a tank állapotához.

Hátulról csöppet robogós
Hátulról csöppet robogós

A másik bosszantó dolog az utas kapaszkodó és az erre rögzített csomagrögzítő fülek. Az egész alkatrész műanyagból van, ami már eleve félelmetes, pláne a max 10 kg-os terhelőséget megengedő gyári matricával együtt. Nem lehet rendesen megmarkolni, így nem könnyíti meg a motor tologatását. Az utasom szerint ugyanakkor kényelmesen lehet benne kapaszkodni. Lehet, de akkor is bosszantó, pláne a rosszul elhelyezett csomagrögzítő kampói miatt. Van egy hatalmas motorunk, de kihívás csomagot rögzíteni rá, olyan szerencsétlenül hátul és közel helyezkednek el egymáshoz a rögzítőfülek.

Az idei modell már rendelkezik zárható kesztyűtartóval is elöl, igaz érthetetlen okokból csak jobb oldalt. Elsőre jól hangzik, de olyan pici, hogy egy méretesebb telefon sem fér bele, nem hogy egy briftasni. Pakolásból tehát egyes, kötelező hozzá megvenni a dobozrendszert, különben bajban leszünk. Az említett apró kellemetlenségekkel persze könnyű együtt élni a népítéletek sztárjával az egyik legjobb túraenduróval, miközben a nyergében erdei szerpentineken dülöngélve kábítjuk magunkat. A kényelmes, széles ülésben valami melegen megtámasztja a derekunkamat. Az asszony végre megint motorozik.

 

Műszaki adatok

 

Motor: Vízhűtéses, négyütemű DOHC 90 fokos 8 szelepes V-kettes
Lökettérfogat: 996 cm3
Furat x löket: 98 x 66 mm
Kompresszió viszony: 9,8:1
Max. teljesítmény: 92,5 LE 7500 1/min-nél
Max. nyomaték: 98 Nm 6000 1/min-nél
Keverékképzés: PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendezés
Kuplung: többtárcsás, olajfürdős
Váltó: hatfokozatú
Véghajtás: O- gyűrűs lánc
Váz: Diamond, acél csőváz
Első futómű: 43 mm teleszkópvillák, 155 mm rugóúttal
Hátsó futómű: Pro-Link lengéscsillapító, nyomó és húzófokozati állítási lehetőséggel, 145mm rugóúttal
Kerekek: 3 küllős öntött alumínium
Gumik: 110/80 R19 (59H) elöl, 150/70 R17 (69H) hátul
Első fék: 296 x 4.5mm dupla kombinált fékrendszer, 3 dugattyús féknyereg, (ABS), szinterezett fékbetétek
Hátsó fék: 256 x 5mm dupla kombinált fékrendszer, 3 dugattyús féknyereg, (ABS), szinterezett fékbetétek
Méretek (H x Sz x M): 2300 x 930 x 1465 mm
Tengelytáv: 1560 mm
Villaszög: 27,5 °
Utánfutás: 110 mm
Fordulókör sugara: m
Szabad magasság: 181 mm
Ülésmagasság: 838 mm
Üzemanyagtank térfogata: 25 (ebből 4 l tartalék) liter
Száraz tömeg: 238,2 (244,2 ABS verzió) kg
Ára (reg. adóval): 2 448 000 (2 748 000 -ABS verzió) Ft

 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!