Suzuki V-strom 650 2017
A V-Stromot nem azért szerettük, mert egy rokokó műalkotás, hanem mert jól használható, nem megy tönkre
Az új V-Strom logikus folytatása az eddigieknek, forradalom nem történt, meg hát az nem is jellemző a Suzukira.
A részleteken nincs mit csemegézni, a legrosszabb, ahol trükközni akartak, a karbonmintás műanyagokra például nem tudom, ki bólinthatott rá. A kormány is egyszerű cső, ezt a motort elkerülte az a fajta igényesítési hullám.
Az érdemi fejlesztéseket nem kívül kell keresni, hanem a blokkban, a tavalyi modellhez képes hatvan új alkatrészt építettek bele. Kis módosításokkal, de ez ugyanaz, mint az SV 650 és nem rontották el. Ez ugyan négy lóerővel és két Nm-rel kevesebbet tud, de középen jobban megy – a nyomatékcsúcsot 6500-as fordulatnál éri el, míg az SV csak 8000 felett.
A blokk megkapta a bevonatos dugattyúkat, mások a vezérműtengelyek, más a szívótraktus
Lett kuplungolás nélküli indítás, két fokozatban állítható és kikapcsolható kipörgésgátló, lefulladás-gátló elektronika, ami a kuplung felengedésekor megemeli a fordulatszámot, de a legfontosabb, hogy büntetően jól megy. 71 ló nem a világ teteje, de lentről nagyon szépen indul, középső fordulattartományban kimondottan erős, és szépen ki lehet húzatni, sehol nem bicsaklik meg az erőleadás – utassal és csomagokkal megrakva sem éreztem kevésnek, pedig majd kétheti cuccot cipeltünk magunkkal. V2-es motoroknál ideális a 90 fokos hengerszög, ez eredményezi a legkiegyensúlyozottabb járást, ez például már annyira sima, hogy akár négyhengeres is lehetne.
Van kipörgésgátló Az ABS nem kikapcsolható
Új a segédváz, érzésre a nyereg is keskenyebb, emiatt az egész motort karcsúbbnak érezni. Mintha a régi, szélesebb nyereg kényelmesebb lett volna, de ezen is gond nélkül el lehet ücsörögni egész nap. Maga az üléspozíció nem változott – most az egy fokkal agresszívebb a divat, hegyesebb térdszöggel és magasabb, szélesebb kormánnyal.
Nincsenek ledes irányjelzők, fancy nappali menetfény, sőt, úgy általában minden csillivilli extrát lehagytak róla. Nincs extra üzenete a motoros személyiségéről – azon kívül, hogy nem érdeklik a sallangok. Az ára jó, 2 349 000 forint az öntött felnis alapmodell, míg a küllős XT változatért 2 499 000-et kérnek.Három dobozzal, markolatfűtéssel, és még néhány extrával ez pontosan az, aminek a címben is neveztem.
|