Az Ural története
Az URAL motorkerékpárok gyártásának története:
Az 1930-as években a szovjet katonai vezetők elhatározták, hogy a német hadsereg BMW R-71 típusú oldalkocsis motorkerékpárját tekintik alapmodellnek a hadseregük felszereléséhez. Ezért közvetítőiken keresztül Svédországból öt darab BMW motorkerékpárt vásároltak. Szakembereik segítségével szétszedték és elemezték a motorkerékpárok összes darabját. Az alkatrészek kémiai összetételét, a felületek kidolgozását, a megmunkálás pontosságát. Az eredmények birtokában úgy döntöttek, hogy ezt a motorkerékpárt fogják gyártani az elektronikus rendszer kivételével. (Az elektronikai iparban azóta japán és amerikai cégek is előszeretettel alkalmazzák ezt az azóta benchmarkingnak nevezett legális termékfejlesztési eljárást.)
A világ elsõ URAL motorkerékpár típusa az M-72 nevet kapta és a tömeggyártás dokumentációjának elkészülte után 1941. év tavaszán megkezdõdött a tömeggyártás. A moszkvai gyár háborús fenyegetettsége miatt 1941. novemberében 30 fokos hidegben a motorgyárat a védett URAL hegységbe IRBIT városba helyezték át. Irbitben egy sörfőzdébe került a motorkerékpár gyártás, ahol kettő lánctalpas traktoron kívül és mindössze hat darab szerszámgépen kívül más eszköz nem állt rendelkezésre. A második világháború alatt összesen „csupán” 9 799 darab motorkerékpár készült, de 1950-ben már évi harmincezret gyártottak.
Az évek során több új típus került a belső piacra így az M-72, M-61, M-62, M-63, Cross-650…
Az 1970-es évekre tehető a nem KGST országokba történő export kezdete, majd 1980-tól rendszeresen gyártottak Olaszországba, Svédországba, Hollandiába, Chilébe, Venezuelába, Kolumbiába, Argentínába és más országokba egyaránt.
A nyolcvanas évekig gyártott URAL motorkerékpárok darabszáma 3, 2 millióra tehető. A rendszerváltozás után 1992-ben magánkézbe került az Ibit Motorkerékpárgyár és kezdetét vette a hagyomány újjáélesztése, korszerű technológiai és gyártási módszerek felhasználásával.
1990-es évek végén kezdődött meg az Amerikai Egyesült Államokba irányuló export. Jelenleg az Európai Unió tagállamaiban forgalmazzák, de ezen kívül Dél-Amerika, Afrika számos országában, sőt Japánban is. Az URAL motorkerékpárok ma már nagy számban futnak, több mint 20 ország útjain.
Az URAL Motor Hungary Kft. az Irbit Motorkerékpár Gyár termékeinek kizárólagos importõre Magyarországon. A motorkerékpárok széles választékát kínálja – a chopperektől az oldalkocsis változatokig – mind általános, mind katonai használatra egyaránt.
Az URAL termékek megfelelnek mind az amerikai (EPA/DOT) mind az európai (EEC) követelmények szigorú előírásainak. Nagyteljesítményű motor, kitűnő menetteljesítmény, könnyű szerelhetőség – ezek az alapvető tulajdonságok teszik minden körülmények és klíma-viszonyok között megfelelõvé az URAL motorkerékpárokat. Motoros szakmai körökben várhatóan nagy érdeklodés vált majd ki a chopper, a klasszikus stílusú új RETRO 750, de a ritkaságnak tekinthetõ oldalkocsis változatok is.
Ön utazott már URAL motorkerékpáron? Az érdeklődők számára alakítottuk ki az egyedülálló ingyenes URAL tesztvezetési lehetőségünket. A részletekkel kapcsolatban keressen meg bennünket! Legyen Ön is részese az Ural nyújtotta életérzésnek! Értékelje át a motorozásról alkotott eddigi véleményét!