Yamaha
2006.09.04. 23:08
50 éves az első ...
A Yamaha Motor Megszületése Amikor a Yamaha Motor Co. Ltd. megalakult 1955 Júliusában, már relatíve egy későn érkezőnek számított a piacon, ahol több mint 150 motorkerékpár gyártó vetélkedett a túlélésért. Mindig újak jelentek meg, de csak néhányan maradtak fent és feleltek meg a folyamatos kihívásoknak. A Yamaha Motor történelmében ezekben a korai években fedezhető fel a kihívásoknak való megfelelés szelleme, melynek következtében egy nagy egész világra kiterjedő globális vállalattá fejlődtünk annak érdekében, hogy elérjük célunkat: a legjobbak közé tartozzunk a világ valamennyi motorkerékpár piacán.
|
Genichi Kawakami (1912-2002) Yamaha Motor Co. Ltd alapítója | Minden akkor kezdődött, amikor Nippon Gakki /most Yamaha Corporation/ elnöke Genichi Kawakami, aki a repülőgép csavarok gyártása során felhasznált technológiai eljárásokat alkalmazta az első Yamaha motorkerékpár gyártás során. Ez a modell nem volt más, mint az YA-1 "Aka-tombo" becenevű modell, vagy más néven "Piros Sziatkötő". A 30 millió yen törzstőkével induló, 274 alkalmazottat foglalkoztató 2 egyemeletes faépületben székhelyet bontott, havonta 200 db motor gyártására szakosodott vállalat ellenált a versenytársakkal szemben, ez ösztönözte a kihívások szellemiségének megfelelő küldetéstudat megfogalmazását. A Yamaha benevezte az YA-1 modellt a MT. Fuji Versenyen, ahol győzedelmeskedett. Innentől kezdve alkalmazottaink újabb kihívások elé néztek, csapatban dolgoztak, közösen osztoszkodtak a győzelmekben és kudarcokban.
|
1970-az első Yamaha 4-ütemű modell, az XS-1 debütálása | A változás szele A Yamaha 2-ütemű technológiájának mélyreható ismerete a vállalat 1960-as profil kiszélesítéséhez vezetett, amikor is a csónakmotor piacra nyitott a Yamaha. 1970-ben tanúi lehettünk a 650 cm3-es XS-1, az első 4-ütemű motorkerékpár indulásának, és még ebben az évtizedben új termékek jelentek meg a kínálatban, mint pl. az ATV, generátor, golfkocsi, robotok. Az 1980-as években a nagy teljesítményű Yamaha gyártású autómotorok és Waverunnerek következtek a sorban.
R1 -az EGYetlen 1998 emlékezetes marad a motorkerékpár kedvelők számára, ugyanis ekkor indult útjára az YZF-R1, mely az egyik leginkább említésre méltó szupersport modell ebben az évtizedben. Verseny indíttatású motorja, váztechnológiája egyaránt alátámasztja a Yamahaának arra irányuló elkötelezettségét, hogy a "KANDO" filozófia ne csupán vásárláskor, de azt követően is érvényesüljön
|