Menü
 
Látogatottság
Indulás: 2006-08-04
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Történelem
Történelem : MZ

MZ

  2006.09.10. 23:42

Őket mindenki ismeri ...

Még hat éves sem volt az évszázadunk, amikor a dán Jörgen Skafte Rasmussen a Rasmussen & Ernst vállalatnak megvásárolta az egykori Zschoppau-Dischau-völgyi terítő gyárat. Hamar bebizonyosodott, hogy evvel lendületes fejlődésnek indult a motor és szállító eszköz gyártás az Erz-hegységben.
A gyár 1916-ban egy saját fejlesztésű gőzautóval DKW (Dampf Kraft Wagen) vált közismertté. E három betűt (DKW) könnyen márkanévvé lehetett fejleszteni. Így aztán a gyár első segédmotorkerékpárját mint az "Apró Csodát" (Das Kleine Wunder) emlegették, a kétütemü játékmotort pedig a "kisfiúk álmának" (Das Knaben Wunsch) nevezték.
A motorkerékpárgyártás beindítását jelző startpisztoly igazából 1922-ben dördült el, amikor Rasmussen elkezdte gyártani a "birodalmi utimodellt". Már 1922 júliusáig elkészült belőle 2000 darab, és ugyanakkor legyártják a 20000. gőzmotort is. A gyár egy jelentős vállalkozássá fejlődik amelyik Németországon kívül is leányvállalatokat vesz és alapít. 1926-ban állítják be az első mechanikus futószalagot.
Amit ma már sokan nem tudnak, az az, hogy a világhíres embléma a négy körrel
(Audi) Zschoppauban született. 1932-ben egyesült a DKW az Audi és a Horch cég és közösen megvásárolták a Wanderer-Werkét. Így jött létre az Audi-Union Rt. siegmari, berlini, zschoppaui és zwickaui telephelyekkel, ahol összesen 4500 embert foglalkoztattak.
A második világháború után a zschoppaui gyár berendezéseit ugyan szétszerelték és a vállalatot az NDK-ban államosították, de hamarosan MZ néven újra motorbicikli gyártásába kezdtek.
A német újraegyesülést követően a beinduló szabadverseny nehéz helyzetbe hozta a gyárat. A Motor- és Kétkerekügyárra (MuZ) keresztelt válalat 1996-ban 74 éves fennállás után fizetésképtelenné vált és beindult a csődeljárás az illetékes bíróságon. Szükséges befektetések és az új piaci igényeknek megfelelő termékek gyártásához egy túl lassan beinduló üzleti fellendülés kapcsolódott, s ez a MuZ-ot a tönk szélére sodorta.
Segítség a távolkeletről érkezett. 1996 szeptember 2-án átvette a MuZ irányítását a maláj Hong Leong vegyeskonszern. E vegyeskonszern dél-kelet-ázsiai gyáraiban évente 300.000 kisteljesítményű motort gyártanak. A MuZ a jövőben motorgyártással, ázsiából érkező motorok európai minőség-ellenőrzésével, valamint kutatási- és fejlesztési tervekkel fog foglalkozni. A Hong Leong már 50 millió márkát fektetett a MuZ-ba. A cél az, hogy tíz év alatt a nagy hagyományokkal rendelkező gyár újra Európa egyik első motorgyárává váljon.


Kronológia:
  1907
A dán Jörgen Skafte Rasmussen németországi Zscoppau-ban megalapítja motorkerékpár gyárát.
  1922
Legördül az első DKW márkajelzésű motorbicikli a gyártószalagról.
  1929
A "Zschoppaui Motorgyár J.S. Rasmussen Rt." a világ legnagyobb motorgyárává válik. A termelés eléri az évi 60.000 DKW-t.
  1931
A Schürle találmány az "inverted scavenging", a levehteő alumínium hengerfejek pedig a jobb hűtést teszik lehetővé.
  1932
A szász motorgyárak DKW (Zschoppau), Wanderer (Chemnitz), Audi és Horch (Zwickau) megalapítják az Auto Union Rt. A négy gyárat szimbolizáló négy egymást érintő kör lesz az új válalat emblémája. A zschoppaui gyár világ első marad a kétütemü motorok és a motorkerékpárok gyártásában.
  1939
A második világháborúban hadieszközök és fegyverek gyártására "kényszerül" a gyár.
  1949
Az újonnan alakult NDK-ban tovább folytatódik a zschoppaui motorgyártás.
  1950
IFA-DKW néven megjelenik az első RT 125 típusjelu motorkerékpár. Hatékonysága, egyszerusége és hatalmas mérete miatt ez a típus hamar közkedvelté válik. Technikai részletek: 123 cc, 5HP, 78kg, max. seb. 75km/h. A DKW-125 a világ egyik legtöbbet másolt típusai közé tartozik.
  1956
Megjelenik az MZ márkajel (Motorradwerk Zschopau). A német újraegyesülésig 1990-ig évente 80.000db készül és több mint 100 országba exportálták. Összesen 3.200 alkalmazottat foglalkoztattak.
  1990
Leomlik a berlini fal, és a két Németország egyesül.
  1991
A kelet-német állami válalat a "Treuhandanstalt"-hoz kerül (német ÁPV Rt.), és KFT-vé alakul.
  1992
Összeomlik a volt kelet-német piac, és az eladott motorok száma zuhanásszerüen csökken.
  1992
Július 1-jén megalakul a MuZ (Motorrad und Zweiradwerk) 80 alkalmazottal, és motorgyártásba kezd. Három hónappal később bemutatják a cég új termékcsaládját a kölni IFMA kiállításon. És evvel végződik a klasszikus motorgyártás Zschoppauban.
  1996
Szeptember 2-án átvette a MuZ irányítását a maláj Hong Leong vegyeskonszern. A cél az, hogy tíz év alatt a nagy hagyományokkal rendelkező gyár újra Európa egyik első motorgyárává váljon.
  2000
"Az MZ visszatért" hangzik a jelmondat. Elkészült egy teljesen zschopaui fejlesztésű új motorkerékpár. Melynek a - régi emlékek miatt - RT 125 a neve.
ETZ 251
     ETZ 251    Gyártási év: 1988
Hengerűrtartalom: 243 cm3
Teljestmény: 21 LE 5500-as fordulaton
Max. sebebesség: 130 km/h
Súly: 145.5 kg
 
 

ETZ 250
     ETZ 250    Gyártási év: 1981 - 1989
Hengerűrtartalom: 243 cm3
Teljestmény: 21 LE 5500-as fordulaton
Max. sebebesség: 130 km/h
Súly: 135 kg
 
 

ETZ 150
     ETZ 150    Gyártási év: 1984 - 1990
Hengerűrtartalom: 143 cm3
Teljestmény: 12.5 LE 6000-as fordulaton
Max. sebebesség: 105 km/h
Súly: 108 kg
 
 

ETZ 125
     ETZ 125    Gyártási év: 1984 - 1990
Hengerűrtartalom: 123 cm3
Teljestmény: 10.5 LE 6000-as fordulaton
Max. sebebesség: 100 km/h
Súly: 108 kg
 
 

TS 250/1
     TS 250/1    Gyártási év: 1973 - 1981
Hengerűrtartalom: 243 cm3
Teljestmény: 19 LE 5200-as fordulaton
Max. sebebesség: 125 km/h
Súly: 144 kg
 
 

TS 150
     TS 150    Gyártási év: 1973 - 1985
Hengerűrtartalom: 143 cm3
Teljestmény: 11.5 LE 6100-as fordulaton
Max. sebebesség: 105 km/h
Súly: 115 kg
 
 

TS 125
     TS 125    Gyártási év: 1973 - 1985
Hengerűrtartalom: 123 cm3
Teljestmény: 10 LE 6100-as fordulaton
Max. sebebesség: 100 km/h
Súly: 109 kg
 
 

ETS 250 Tropy Sport
     ETS 250    Gyártási év: 1969
Hengerűrtartalom: 243 cm3
Teljestmény: 21 LE
Max. sebebesség: 129 km/h
Súly:
 
 

ES 250/2
     ES 250/2    Gyártási év: 1967 - 1973
Hengerűrtartalom: 243 cm3
Teljestmény: 19 LE 5200-as fordulaton
Max. sebebesség: 125 km/h
Súly: 152 kg
 
 

ES 175/2
     ES 175/2    Gyártási év: 1967 - 1973
Hengerűrtartalom: 172 cm3
Teljestmény: 14.5 LE 5200-as fordulaton
Max. sebebesség: 115 km/h
Súly: 151 kg
 
 

ES 150/1
     ES 150/1    Gyártási év: 1969 - 1977
Hengerűrtartalom: 143 cm3
Teljestmény: 11.5 LE 5000-es fordulaton
Max. sebebesség: 105 km/h
Súly: 115 kg
 
 

ES 125/1
     ES 125/1    Gyártási év: 1969 - 1977
Hengerűrtartalom: 123 cm3
Teljestmény: 10 LE 5000-es fordulaton
Max. sebebesség: 100 km/h
Súly: 105 kg
 
 

RE 125
     RE 125    Gyártási év: 1965
Hengerűrtartalom: 124 cm3
Teljestmény: 25 LE
Max. sebebesség: 210 km/h
Súly: 91 kg
 
 

ES 250/1
     ES 250/1    Gyártási év: 1956 - 1962
Hengerűrtartalom: 225 cm3
Teljestmény: 14.5 LE 5000-as fordulaton
Max. sebebesség: 115 km/h
Súly: 150 kg
 
 

RZ 250
     RZ 250    Gyártási év:
Hengerűrtartalom: 249cm3
Teljestmény: 58 LE
Max. sebebesség: 235 km/h
Súly: 125 kg
 
 

GE 250
     GE 250    Gyártási év: 1986
Hengerűrtartalom: 243cm3
Teljestmény:
Max. sebebesség:
Súly:
 
 

ETS 400
     ETS 400    Gyártási év: 1971
Hengerűrtartalom: 391cm3
Teljestmény: 40 LE
Max. sebebesség:
Súly:
 
 

ETS 300 G
     ETS 300 G    Gyártási év: 1970
Hengerűrtartalom: 291cm3
Teljestmény:
Max. sebebesség:
Súly:
 
 

ETS 250 G
     ETS 250 G    Gyártási év: 1965 - 1978
Hengerűrtartalom: 243cm3
Teljestmény:
Max. sebebesség:
Súly:
 
 

ETS 150
     ETS 150    Gyártási év: 1970 - 1973
Hengerűrtartalom: 143cm3
Teljestmény:
Max. sebebesség:
Súly:
 
 

ETS 125
     ETS 125    Gyártási év: 1970 - 1973
Hengerűrtartalom: 123cm3
Teljestmény:
Max. sebebesség:
Súly:
 
 

ESKORT 250
     ESKORT 250    Gyártási év:
Hengerűrtartalom: 243cm3
Teljestmény: 19 LE
Max. sebebesség: 120 km/h
Súly: 160 kg
 
 

ES 250 G
     ES 250 G    Gyártási év:
Hengerűrtartalom: 243cm3
Teljestmény:
Max. sebebesség:
Súly:
 
 

ES 175/1
     ES 175/1    Gyártási év:
Hengerűrtartalom: 172cm3
Teljestmény:
Max. sebebesség:
Súly:
 
 

ES 150 G
     ES 150 G    Gyártási év:
Hengerűrtartalom: 143cm3
Teljestmény:
Max. sebebesség:
Súly:
 
 

BK 350
     BK 350    Gyártási év: 1953-1959
Hengerűrtartalom: 343cm3
Teljestmény:
Max. sebebesség: 115 km/h
Súly: 155 kg
 
 

RT 125
     RT 125    Gyártási év: 1956
Hengerűrtartalom: 123 cm3
Teljestmény: 5 LE 4800-as fordulaton
Max. sebebesség: 75 km/h
Súly: 85 kg
 
 

 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!