Menü
 
Látogatottság
Indulás: 2006-08-04
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Történelem
Történelem : Triumph

Triumph

  2008.02.02. 20:32

A legendás angol

A Triumph története


Triumph - Egy darab Anglia



A Triumph 1902-ben készítette az első motorkerékpárt és a 20-as években már a világ vezető motorkerékpár gyártói közé tartozott. Ezt a pozíciót az angolok a 60-as évek végéig tudták tartani, ezután mindenképpen visszaesés következett. 1990-ben vadonatúj modellekkel sikeresen tért vissza a márka a motorpiacra.

A Triumph eredete 1884-re a Németországból Angliába bevándorolt Siegfried Bettmannra vezethető vissza. Egy évvel később az eszes üzletember kerékpárok eladásával kezdett foglalkozni, és 1886-ban már levédette a Triumph logót.


1887-ben az üzletmenet megengedte, hogy a német származású mérnököt, Mauritz Schulte-t alkalmazza. Egy évvel később Bettmann egy kis üzemet vásárolt Coventry-ben, amely akkoriban az angol kerékpárgyártás központja volt. A kerékpártól a motorkerékpárig most már csak egy kis lépés vezetett. Mauritz Schulte valósította meg ezt az ötletet, és 1902-től megkezdődött a Triumph motorkerékpárok gyártása.

Az első saját hajtóművel gyártott Triumph mégis csak 1905-ben, a motorpiacra lépés után három évvel készült el. A 363 ccm-es egyhengeres négyütemű motor teljesítménye 3 LE volt.


A következő években a Triumph-nak jól ment, de mint a többi angol motorkerékpár gyártó, a Triumph is nagy léptekkel haladt előre. 1907-ben a "Zöld-Szigeten" már több mint 60.000 motorkerékpárt jegyeztek, és először rendezték meg a Man-Szigeten a "TT"-t (Tourist Trophy). A második és harmadik helyen természetesen egy-egy Triumph végzett! A "TT"-t 1908-ban Jack Marshall nyerte Triumph motorkerékpárjával. Semmi sem bizonyítja jobban a Triumph masinák megbízhatóságát és tartósságát, mint a következő fél évszázad szenzációs sorozatgyőzelmei, amelyeket nem csak a "TT"-ken szerzett. A gyors motorkerékpárok sikereivel, könyveket lehetne megtölteni.

Az első világháború kitörése után hadieszközök gyártására állt át. Ebben az időben a Triumph már a legjelentősebb motorkerékpár gyártó volt Angliában és így több mint 30.000 katonai motorkerékpárt szállított. A háború után a Triumph gazdasági eredményei továbbra is jelentősen emelkedtek.

A Coventry üzem 3000 dolgozót foglalkoztatott, akik egy hét leforgása alatt 1000 egyhengeres két- és négyütemű motort gyártottak 98 és 500 ccm hengerűrtartalom között.

A harmincas évek végéig az erős egyhengeres-gőzkalapács-motor volt a mérvadó, a Triumph azonban 1937. őszén piacra hozott egy teljesen új motorgenerációt, a T5-öt, Speed Twin motorral. Egy 27 lóerős, 150 km/h gyors, 500 ccm-es kéthengeres-négyütemű motort. A Speed Twin motorral Edward Turner megalkotta mesterművét, amely építése 50 évre megformálta az angol motorkerékpárok képét. De ez nem volt elég, az új gyártási sorozattal a főkonstruktőr a Triumph-ot a világpiac élvonalába repítette.

De a Triumph diadalútja csaknem tíz évre megszakadt, amikor 1939-ben Anglia belépett a II. Világháborúba. A Triumph cég történelmében ez tragikus fejezet volt. 1940. november 14-én a német légierő lebombázta, porig rombolta az üzemet és fél Coventryt. Telephelyet az új gyárnak Coventry kapui előtt találtak Meriden-ben. A II. Világháború végéig 49.700 db, túlnyomórészt katonai motorkerékpárt gyártottak itt.

1946-ban ismét megkezdődött az utcai motorkerékpárok gyártása. Export slágerek az ismert 350-es és 500-as Speed Twin motormodellek voltak. Az amerikai eladási sikerek okán, és az amerikai igények kapcsán 1949. szeptemberében a Triumph bemutatta a 650-es Thunderbird 6T típust. A Triumph így egy orrhosszal újra megelőzte a versenytársakat, mivel hasonló 650-es típus még sem a BSA, sem a Norton tervei között nem szerepelt.

A következő években a Triumph kibővítette a választékát a kisebb kategóriájú osztályokban, mint a 150-es, 200-as, 250-es egyhengeres-négyütemű motorkerékpárok; a középkategóriában a 350-es és 500-as kéthengeres-soros motorok; és a Prestige-kategóriában a 650-es twinek: a Thunberbird és a Tiger. Akik az Otto-normálmotort részesítették előnyben, azok számára a Triumph egy kétütemű scootert készített.

1958. vége előtt készült el a 650-es Bonneville. Akkoriban a "Bonnie" 42 lóerős és 180 km/h gyors Supersport motorkerékpár volt.


A 60-as évek kezdetéig a klasszikus angol motorépítészet szerint a Twin motorok külön elsődleges hajtóművel és hajtóműházzal készültek, 1963-ban azonban úgy adódott, hogy a Triumph egy új motorblokkot hozott ki - az "egyesült konstrukció" - amelyben a forgattyús-tengely, az elsődleges hajtómű és a hajtómű egy közös motorházban lett elhelyezve.

Azért, hogy a jövőben is "jó motorkerékpárokat építsenek, és azokat jól eladják", a cég vezetősége egy új részleget, a "Kutatás és Fejlesztés" részlegét hozta létre az Umberslade Hall-ban Warwickshire-ben.

Az angol motorkerékpár-gyártás mélyrepülése, és természetesen a Triumph-é is előre meg volt írva. A korabeli típusok fejlesztésével igencsak megkéstek. A 750-es háromhengeres Trident, amely 1969-ben jelent meg a piacon, is hullámzó vásárlói érdekeltséget mutatott.

De a helyzet még sokkal rosszabbra is fordult. A következő években megújuló sztrájkok követték egymást, amelyek a termelést megbénították. Amikor a gazdasági nehézségek elviselhetetlenné váltak, a 1973. július 17-én a Triumph a Norton-Villiers vállalatát bezárni kényszerült, a szavazás eredménye döntetlen volt. Amikor a dolgozók a hírt megtudták, még aznap este birtokba vették az üzemet.

Amikor 1974. július és november között a blokádot megszüntették, kb. 100 motorkerékpárt és néhány alkatrészt szállítottak ki. 1975. március 6-tól a munkásharc végre megszűnt, és Meriden-be visszatértek a hétköznapok. A károk azonban erőszakosak és javíthatatlanok voltak. A motorkerékpár-rajongók a Triumph-ról már nem akartak hallani, akinek a motorozás örömet okozott, az már régen japán motorkerékpáron utazott. A Triumph időközben teljesen eladósodott, nem volt jövője. 1983-ban John Bloor elárverezte a Triumph üzemet.

Annak ellenére, hogy 1984. és 1987. között Les Harris Newton Abbot-ban építette a Tiger-t és a Bonneville-t, a licenszet továbbadta. John Bloor a licenszszerződést nem akarta meghosszabbítani. Az új Triumph főnök már rég eldöntötte, hogy a márkát feltámasztja. 1990-ben a kölni vásárvárosban megrendezett kiállításon vadonatúj három- és négyhengeres motorokat állított ki. A ma 100 éves cég történelmének második nagy fejezete elkezdődött.

 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!