Bemutatták az oly sokak által szeretett VT750C Shadow méltó utódját, a Honda Shadow Spirit VT750DC-t.
A Honda a nagysikerű, sokat látott, kedves, kisköbcentis chopper, a 2004-ben bemutatott
VT750C Shadow utódjaként dobja piacra jövőre az itt látható újdonságot, a
Honda VT750DC Shadow Spirit-et. A céljuk változatlan, mint az előző modellel volt: azoknak a chopperre vágyó - esetleg kezdő chopperes - motorosoknak az érdeklődését felkelteni, akik egy letisztult, minden felesleges csecsebecsétől és sallangtól mentes, kényelmes utazótársra vágynak és eközben emellett nem is akarnak egy vagyont elkölteni.
A Shadow Spirit blokkja ehhez mérten a már jól ismert folyadékhűtéses, 52 fokos hengerszögű V-kettes 745 köbcentis, hengerenként három szelepes SOHC blokk, ami
az összes eddigi 750-es Honda choppert is hajtotta és valamelyest halhatatlanná vált az évek során. Természetesen nem hagyhatták változatlanul a blokkot ha már új modellről van szó, meg nyilván a károsanyag kibocsátási előíarások is kényszerűek, így ez a fajta blokk most először kapta meg a Honda PGM-FI benzin befecskendező rendszerét. Ezzel egyidőben kicsit
nyomatékosabbá tették a hengerenként két-gyertyával gyújtó vas teljesítményleadását is.
A Honda az új Shadow Spirit külleménél visszanyúlt a légies megjelenésű, könnyen emészthető,
igazi oldszkúl chopperek felé, ezért is választottak 21 collos és vékony első kereket, mint a 80-as 90-es évek régi japán soft-chopperjein. Egyébként amellett hogy klasszikus megjelenésű,
a motorozási komfortot és irányíthatóságot is kedvezően befolyásolja az effajta első kerék, szemben a cruisereken látható kicsi és dundi első gumival.
A Honda szerint a nagyköbcentis chopperek között a Shadow Spirit-nek van a
legalacsonyabb ülésmagassága (652 mm), ami sok motoros háztartást arra ösztönözhet a férfi örömére, hogy az asszony lekerüljön a hátsó ülésről, át egy Shadow Spiritre!
Úgy tűnik
2007-re sem tudta kiharcolni magának a Shadow hogy hátulra is féktárcsát kapjon, bizony az ott még mindig egy 180 mm-es dobfék, ami már évek óta kísért a Shadow-kon. Előre 296 mm-es féktárcsát tettek kétdugattyús úszó féknyereggel. Tehát tökéletesen ugyanazzal a rendszerrel lassítjuk majd 2007-től a 230 kilós Shadow Spiritet, mint a 238 kilós régi Shadow-t. A Spirit ebben a két színben (bordó és fekete) lesz kapható.
Az új VT750DC Shadow Spirit technikai adatait kikeresheted itt.