Menü
 
Látogatottság
Indulás: 2006-08-04
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Érdekesség 2
Érdekesség 2 : V-MAX nitróval

V-MAX nitróval

  2006.09.11. 21:51

Egy másik kultusz ...

275 lóerős félkarú V-max, nitróval
Hidd el, hogy 273 kilométeres óránkénti sebességre képes, és nem kell neki 3 másodperc a "százra". Lámpánál ne kóstolgasd!

Néha nehezen lehet kitalálni az emberek gondolatait. Mitől függ, hogy egy motor népszerű lesz-e, vagy sem- Mi a titka a Honda Gold Wingnek, amit nem tudott utánozni sem a Kawasaki a Voyager, sem a Suzuki Cavalcade- A nyolcvanas évek végén volt egy motor, amit sehová sem lehetett besorolni. A legtöbb katalógusban a chopperek között szerepelt, bár sokszor az addig még sosem hallott "muscle bike" kifejezéssel is illették. Igazából csak a Kawasaki próbálta meg felvenni vele a versenyt ZL 1000 Eliminatorral, de az sem sokáig állta a sarat. Maradt egyedülinek és megismételhetetlennek, legendának: a Yamaha V-max.
 
Mivel a nyolcvanas évek végéről van szó, a Yamaha tervezői ismét elkövették azt a hibát, amit akkoriban minden japán gyár megtett: a lóerők számával akarták eladni a motort. Egyedülálló műszaki megoldásokat zsúfoltak bele a blokkba, ami a teljesítmény növekedését szolgálta. A váz viszont megmaradt a nyolcvanas évek elejének szintjén. Sikerült megint kiadni egy olyan motort, aminek hatalmas teljesítménye nem volt összhangban a gyenge futóművel. A reklámkampány azonban sikerült, és a vevőket meghódította a Yamaha V-max külseje: a brutális erőt sugárzó forma tényleg őserőt takar. Ez már elég volt az átlagos motorosnak, és a V-max elindult hódító útjára.
 
A hozzáértők azonban átláttak a szitán, és hamar felismerték a motor gyenge pontjait. Sajnos a futómű nem csak gyenge és alulméretezett, hanem gyakran a kivitelezés minősége is csapnivaló volt. Még az is előfordulhatott - ráadásul nem is ritkán -, hogy az első kerék nem egy nyomon futott a hátsóval. A sajátos külsővel rendelkező és bivalyerős Yamahát viszont nem szabad veszni hagyni néhány ferdeszemű tervező hanyag munkája miatt, ezért külön irányzat lett az átépített motorok világában a V-max. Akik csak a célszerűségre törekedtek, azok megálltak ott, hogy lecserélték a vékony első teleszkópot, ami egyébként szinte kötelező első lépése volt minden további átalakításnak. A V-max átalakítások lényege mindig a többre törekvés, a maximalizmus: még több lóerő és még precízebb futómű, amivel kézben tarható az útra rászabaduló teljesítmény.
 
Aki igazán belenyúlós dologba kezd, az a kardános futóműbe is belepiszkál, ami akkora dolognak számít, hogy Magyarországon nem is nagyon találkozunk vele. A sportosság csúcsa, ha már lánc hajtja meg a hátsó kereket, de ezzel elvész a V-max egyik jellegzetes ismertetőjele. A V-maxnak kardánosnak kell lenni, annak minden hibájával együtt, mint ahogy a Trabant is csak két ütemmel az igazi! Kardánt akarsz, de mégis másképp- Cseréld le a hátsó lengővillát egy félkarú futóműre, és mindjárt ütős lesz a dolog!
 
Havas Péter tud élni: nem elég, hogy az egyik legügyesebb streetfighter és Farias jóbarátja, de ráadásul övé Magyarországon az egyetlen félkarú Yamaha V-max. A motoron először a krómtól csillogó hátsó kerék tűnik fel, amit még a kipufogó is messze kikerül, hogy semmi se takarja el a látványt. Az ilyen motort már közelebbről is érdemes megnézni, mert aki berak egy Tuning Formula lengőkart a Yamahájába, az egyéb aljasságokra is képes!
Mi az hogy! A lengőkarhoz tartozó szegecselt alumínium kereket a 190-es gumival egy kőkemény Öhlins-rugóstag szorítja a földhöz. Elöl ennek méltó párját látjuk, bár ez már nem egy tuningcég, hanem Havas Petya és Pekker Lajos munkája: az YZF 750 upside-down villájában egy Yamaha FZR kerék forog. A meglódult Yamahát két hatdugattyús féknyereg próbálja megfogni. És meg is fogja, hidd el!
 
A szigor első idom alatt csillog a nitrótartály, és ezzel már oda is értünk a belső csemegékhez. Nehogy bárki azt gondolja, hogy csak látványmotor a félkarú Yamaha, hát Havas Petya felhozta a motorblokkot is a lépéselőnybe került futómű mellé. A nitró csak hab a tortán, a belenyúlás a felfúrással kezdődött, ami után már be lehetett szerelni az 1498 cm3-es Viseco dugattyúkészletet. Ezeket egy Dynojet-kittel meghizlalt karburátorok táplálják, és ugyancsak Dynojet a gyújtáselektronika. A gyári légszűrő is a kukába került, helyette K&N sportszűrőkön át ömlik a levegő a porlasztókba. Az elszabadult lóerőket egy nem közönséges kuplung közvetíti a váltóra: a rugók mellett még röpsúlyok is segítenek a lamellák összefeszítésében.
 
Nos, ha belegondolunk, hogy ez a V-max nitró nélkül is 172 lóerőt produkál, nitróval pedig 275-öt, hát szükség is van minden trükkre. Jobb, ha ezen csak egyedül ül az ember, ezért a hátsó ülés helyét egy francia farokidom foglalta el. Egyébként a V-max lényeges részei, mint a Tuning Formula futómű meg a Dynojet kit is innen származnak. Hát mit mondjak, ilyen emlékekkel én is szívesen távoztam volna Franciaországból! Aztán Petya kiment Amerikába, onnan meg a nitro-készletet hozta haza... Petya, ha Bajkonurban jársz, elhozod a Szojuz gyorsítófokozatát- Mit tud ez a Yamaha- Ha nem látod, ha nem sejted, ne is kérdezd! Hidd el, hogy 270 km/h felett megy, és nem kell neki 3 másodperc a százra. Lámpánál ne kóstolgasd, mert hiába több, mint negyed tonna, akkor is legyorsul. Még egy keréken is, mert mégiscsak egy streetfighter-versenyzővel akadtál össze - pechedre.

Motor:
Négyütemű, négyhengeres, satöbbi... ami a lényeg, az ezután jön!
Furat: 85 mm
Lökethossz: 66 mm
Hengerűrtartalom: 1498 ccm
Sűrítési viszony: 11,5
Kuplung: lock up mechanizmussal erősítve
Sebességfokozatok: 5
Fordulatszám: 8800/perc

Futómű:
Elöl: Yamaha YZF upside-down villa, FRZ 1000 kerék
Hátul: Tuning Formula mono lengőkar, Tuning Formula alukerék
Gumiméret elöl: 120/70 ZR 17
Gumiméret hátul: 190/50 ZR 17
Amit tud:
Teljesítmény nitró nélkül: 172 LE (127 kW)
Teljesítmény nitróval: 175 LE, (204 kW)
Nyomaték nitró nélkül: 154 Nm
Nomaték nitróval: 248 Nm
Menetkész tömeg: 268 kg
Gyorsulás 0-100-ra: 2,9 s
Végsebesség: 273 km/h

 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak