Az új BANDIT
2006.09.27. 21:26
Most már vízhűtéssel ....
Jönnek a banditák
A Suzuki Párizsban mutatta be az új 650-es, valamint az 1250-es Banditot. Az acélvázas nakedek alaposan megújultak, hogy teljesítsék az Euro 3-as normákat.
Komoly múltra tekint vissza a Suzuki Bandit sorozat. A koncepciót 1990-ben mutatták be és 94-ben kezdték az európai forgalmazását. A népszerűsége annak ellenére töretlen, hogy ezidáig kitartottak a levegő-olajhűtéses, karburátoros megoldás mellett. A szigorú környezetvédelmi szabályok és a műszaki fejlődés következtében a 2007-es Banditok szakítanak a hagyományokkal.
Bandit 1250
A GSF család legnagyobb tagja új vázat, vízhűtéses, megnövelt lökettérfogatú motort és hidraulikus kuplungot kapott. A Suzuki szlogenje szerint: az erő és a stílus páratlan összhangja jellemzi a 2007-es gépet. Az erőforrás 1157 ccm-ről - 1255-re növekedett, valamint a négy Mikuni karburátort digitális befecskendező-rendszer váltja, ami lényegesen több nyomatékot és simább erőleadást ígér. A kuplung húzóereje is lényegesen kisebb lesz a hidraulikus megoldástól.
A megnövelt teljesítményhez igazodva a korábbi 290-es átmérőjű első féktárcsákat 310-esre cserélték. A kétdugattyús első féknyergeket is ennek megfelelően négydugattyús váltja. Hátra a 240-es tárcsához immár egydugós nyereg párosul, mert a jelenlegi kétdugós megoldásra sokan panaszkodtak a túlságosan hamar blokkoló hátsó kerék miatt. A külső az eddigi szokásokat követi: a klasszikus kereklámpás és a fejidomos modell közül lehet választani. A Bandit a vízhűtéses blokk miatt 10 kg-mal lett nehezebb, az 1250 S változat száraz tömege 225 kg, a fejidom nélküli változat 222 kg. Mindkét modell opcionálisan ABS-szel is rendelhető.
Bandit 650
A Suzuki városi betyárja is alaposan megújult 2007-re. Új váz és teljesen új digitális befecskendezésű motor jelzi, hogy nagyot lépett a fejlődésben a kis Bandit. Új áttételezésű váltót, hidraulikus kuplungot, háromgyűrűs dugattyúkat és a nagyobb testvérhez hasonlóan vízhűtéses rendszert kapott.
A fékrendszer is teljesen megegyezik az 1250-esével. A generátor kisebb és könnyebb lett az új modellen. A kormány és az üléspozíció több ponton állítható az egyedi igényeknek megfelelően. A kereklámpás és burkolt változat itt is ízlés szerint válaszható, miként ABS-re is van lehetőség. A motor száraz tömege 215, illetve a plexis változat 218 kg lett. Kék, grafit, vörös és fekete színekben lesz rendelhető
|