2006. november 16., csütörtök, 12:37
A világ legdrágább utcai motorja.
Az új, kissé áddolgozott F41000R és Brutale 910 mellett ez is kint áll az EICMA MV Agusta standján...
25 millió először, . . .
Az
MV Agusta F4 CC nem lesz valami gyakori látvány az utakon, főleg kishazánkban. Egyrészt azért, mert a limitált szériás csoda-masínból mindössze
100 darab fog elkészülni, másrészt az ára sem lesz valami alacsony, egészen pontosan
100 ezer euró. Könnyű kiszámolni, hogy az mennyi magyar pénzegység. Nos, én inkább családi házat vennék ennyiért. Viszont ha van a kamrában fölösleges 25 milla, érdemes már most lefoglalózni a kicsikét.
25 millió másodszor, . . .
Az MV Agusta F4 CC (C.C. = Claudio Castiglioni, a motor megálmodója) egy nem mindennapi darab. Az MV ahol csak lehetett, minden acél, alumínium vagy műanyag alkatrészt lecserélt
titániumból, magnéziumból vagy karbonból készült darabokra.
A CC soros négyhengeresét olyannyira átdolgozták az F4 széria blokkjaihoz képest, hogy már nem is továbbfejlesztésnek tekintik, ez kérem egy teljesen egyedülálló erőmű! – állítja a magától kissé elszállt gyártó. Titánium radiális elrendezésű szelepek, olajhűtéses generátor, teljesen átdolgozott főtengely, titán hajtókarok, kovácsolt dugattyúk, full titán kipufogórendszer, ésatöbbi, ésatöbbi. Őrület.
Kicsit szép lábtartókonzol. Jah, hát persze hogy állítható!
Az injektoros,
1079 köbcentis blokk 190 lóerőt tud úgy, hogy közben megfelel az Euro-3-nak, de ha a gyári dobokat lecseréljük a mellékelt nyitott titán csövekre és az injektor-térképet felülírjuk a szintén gyári tartozékként mellékelt programmal, azonnal
200 lóerőre növekszik
a 187 kilós (üzemanyag nélkül mérve) F4 CC ménese.
Az MV Agusta F4-eknek mindig is különlegesen jó légellenállási együtthatói voltak, nincs ez másként a CC esetében sem.
A 200 lóerős kittel a motor végsebessége elérné a 320 km/h-t, de mivel egyelőre nem létezik 315 km/h-nál nagyobb sebességű gumiabroncs egyik gyártó kínálatában sem, ezért az F4 CC-t
kénytelenek voltak lefojtani 315-re. Ejnye, így már nem is kéne...
25 millió harmadszor! Gratulálunk a gyönyörű szoborhoz, be ne merje indítani!
Ha sikerül valakinek bejutnia a 100 várólistás közé, a mesegép leszállításakor az olasz ’special edition’-öknél szokásos extrák mellé (mint első- hátsó emelő, motortakaró, stb.) az MV F4 CC-hez egy
Trussardi bőrdzsekit és egy különleges
Girard Perregaux karórát is kap ajándékba a boldog tulajdonos. És most szépen zárjuk be ezt a cikket és térjünk vissza a való világba!