Victory
2007.02.02. 21:13
Az új luxus ....
Luxuscirkáló a Victorytól
A Polaris tulajdonában lévő amerikai gyár új fejezetet szeretne nyitni a luxuscirkálók történetében. A Vision a tervek szerint 2007 őszén kerül a kereskedőkhöz, rögtön két változatban.
Az amerikaiaknak sosem volt gondjuk az önbizalommal és az öntudattal, ezt bizonyítja a Victory egyik szlogenje is: "Nem írjuk újra Amerika történelmét. Mi a jövőjét írjuk." Ennek megfelelően a Visionről is magabiztosan nyilatkoznak, szerintük az új modell lesz "a valaha épített legprogresszívebb amerikai luxustúrázó." Bár a marketingosztály bizonyosan túloz - ezt már megszokhattuk a motorkerékpár-iparban (is) -, a képek alapján valóban különleges jármű született.
A vas fejlesztését még 2000-ben kezdték, a prototípusokat pedig 2005 óta tesztelték. Az eredmény a Vision Tour és a Vision Street. Előbbi a gazdagabb felszereltségű változat hatalmas, áramvonalas, utas-háttámlaként is szolgáló top case-zel, míg utóbbi "csak" gyönyörűen integrált oldaldobozokat kapott. A gyár állítása szerint a szélvédelem kiváló lesz, amit - látva a hatalmas orridomot - nem is vonunk kétségbe. Az viszont furcsa spórlásnak tűnik, hogy elektromosan állítható plexit csak felár ellenében lehet majd rendelni. A széria- illetve extrafelszerelések között szerepel majd GPS-es navigáció, mp3-at is lejátszó rádió, valamint várhatóan fűthető markolatok és ülés is.
A Victory egyelőre elég szűkszavú a műszaki adatokat illetően: a lég-olajhűtéses V2-es blokk lökettérfogatáról egyelőre nincs információ, ahogyan a teljesítményről és a forgatónyomatékról sem. A hajtást karbantartást alig igénylő bordásszíjra bízták, a benzintartály pedig elég méretes ahhoz, hogy akár 320 kilométert is megtehessünk két tankolás között. A futómű elöl hagyományos és valószínűleg nem állítható teleszkópokra épül, a hátsó rugóstagon viszont várhatóan állítható lesz az előfeszítés. Ezen a téren a gép kissé elmarad a várakozásoktól - legalábbis a mi várakozásainktól, az amerikai piacnak valószínűleg pont jó így. Elöl dupla tárcsaféket és háromdugattyús féknyergeket találunk, hátra egy tárcsa és kétdugós nyereg került.
A modell sorozatgyártása júniusban kezdődik, az első gépek ősszel kerülnek a kereskedésekbe. Az árról nincs információ, de nem tippelnek rosszul azok, akik 20 ezer dollár (kb. 4 millió Ft) feletti árcédulát vizionálnak a Visionhöz.
|