Menü
 
Látogatottság
Indulás: 2006-08-04
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chopper,Cruiser-2
Chopper,Cruiser-2 : Honda Magna

Honda Magna

Az öszvér ....

                                            Hibrid cruiser


A 80-as évek soft chopper stílusának méltó megtestesítője a Honda Magna. Mára már kiment a divatból ez a stílus, de hírmondója akad itt-ott. Ilyen a Honda öszvér gépe is, melyre még rátesz egy lapáttal az amerikai változat, a Super Magna.


Ha Bálint gazda motorokkal is foglalkozna, - és az oltás tudományát nem csak növényeken gyakorolná - biztosan büszke lenne egy soft chopper és egy sporttúra sikeres egyesítésére. A Honda közel húsz éve próbálkozott a motornemesítés eme formájával. Ebből született a VF 750-es motorblokk felhasználásával épített Magna, mely ötvözte a sporttúrás menetteljesítményeket a chopper-stílus kényelmes üléspozíciójával és lázadó formáival.

A stílus hazája vitathatatlanul Amerika, ahol a korabeli rebellisek a gyári motorokat vagányabbra faragva próbáltak kitűnni a rózsaszín amerikai álom társadalmából. A Honda Magna jófiúsabb, úgynevezett soft chopper stílusban épült, inkább a tehetősebb rétegek hétvégi játékszerének szerepét töltötte be. A Honda Super Magna kimondottan amerikai változat, tesztpéldányunk is az Egyesült Államokból került hazánkba.

Meglett kora ellenére szinte hibátlan állapotú és motorikusan is hozza a híres Honda minőséget, melyben nagy szerepet játszik az eddig megtett, alig 18 000 mérföld. Tagadhatatlanul van egy kis Harley Softail beütése, ez a hátsó telikerékben, a lépcsős ülésben és a felfelé kunkorodó (Bobtail) sárvédőben nyilvánul meg. Az összes hasonló stílusú motorkerékpár gyártásakor alap volt a V2-es, alsó fordulatszámokon nagy nyomatékkal dolgozó motorblokk, mely látványában is meghatározó.

Itt az első szembetűnő különcség: a Honda V4-es, vízhűtéses blokkot használt, mely keresztben helyezkedik el. Igyekeztek eltüntetni a vezetékek, hűtőcsövek, hűtő és egyéb kilógó alkatrészek halmazát, így látványnak sem rossz ez a rendhagyó megoldás. A másik Magna jellegzetesség a négy a négybe kipufogó rendszer, mely a hátsó képet erőteljesen meghatározza. Az amerikai változatnál ezek a kipufogók meredeken emelkednek az ég felé, akárcsak egy Mad Max filmben feltűnő motornál.

A VF 750 ős sportos mivoltára emlékeztet a motorblokk alatti kis műanyag idom. A légszűrőt mindkét oldalon krómozott takaróelemek rejtik, így a blokk polírozott alumínium alkatrészei mellett ez a kis króm is feldobja a motort. Az ülés alatt található alkatrészeket - elektronika, akkumulátor stb. - nagy műanyag idomok rejtik, ettől olyan jó kompakt az összkép.

Nem kimondottan illik ehhez a stílushoz a hátsó dupla, kerek lámpa, mely a Chevrolet Corvette-k, vagy a régi CBR 250-es Hondák hátsó lámpáit idézi. Az első lámpa hagyományos formájú, de a szimmetrikus világítótestet - hogy a műszaki előírásoknak megfeleljen - le kellett cserélni. Helyét egy Zsiguli lámpa vette át, az átalakítás tökéletesen sikerült. A műszerfalon feltűnő a nagy fordulatszámmérő műszer, szokatlan kiegészítő egy chopperen. Furcsa a sötétszürke, érdes felületű műszerfal ház, valahogy nem illik a polírozott alumínium és krómozott alkatrészek közé. A szokásos műszerek és visszajelzők mellett - vízhőmérséklet mérő helyett - egy külön visszajelző lámpa figyelmezteti a vezetőt, ha a hűtővíz túlmelegedne.

Az átalakítási láz csak részben változtatta meg ezt a példányt. A markolatok, villaszár védők, előretolt lábtartók, - melyek csak plusz lábtartók, a fék-, illetve a váltókart nem módosították - mellett csak a fényezés említendő az extrák listáján. Amerikában sok minden jót alkotnak, de sajnos nem mindig tökéletes a végeredmény, így ez a fényezés sem a jó ízlés megtestesítője.

Miután életre kel a négyhengeres motor, egyedi hangélményben lehet részünk. Mindegyik kipufogócsőhöz külön leömlő juttatja el az égésterméket, így a négy cső semmihez sem hasonlítható muzsikát produkál. A kuplung könnyen kezelhető, amit a hatfokozatú váltóról is el lehet mondani, mely könnyen kapcsolható és pontos.

A futóműre már nem igaz a könnyű kezelhetőség és a pontosság. Szűk kanyarokban, vagy megfordulásnál erősen kell tartani a kormányt, nehogy berántsa magát saját súlyánál fogva. Olyan érzés, mintha az első kerék külön életet élne. Pedig a közel 230 kg-os Magna viszonylag könnyűnek mondható. Tempós kanyarokban, jó minőségű úton jól dönthető, kellemesen irányítható a motor, azonban rossz minőségű útra érve teljesen megváltozik a helyzet. Hirtelen labilissá válik az első futómű és a vékony villaszárak nem bírják a kiképzést. Komoly koncentrálást igényel a stabilitás megtartása, mintha más is irányítaná mozdulatainkat. A túl puhára hangolt hátsó rugóstagok utas nélkül is könnyen felütnek.

Az ülés és az üléspozíció kényelmes, bár az utas - jellemzően a chopperekre - nincs elkényeztetve kényelem és - kapaszkodó híján - biztonság terén sem. A hajtás kardántengellyel történik, mely hosszú élettartamú és minimális gondozást igényel. Az első egytárcsás fék jól adagolható, utas nélkül kimondottan jó, de a hátsó dobfék csak lassításra használható, ami egy hátsó fék esetében nem nagy probléma, mivel így a megcsúszás veszélye minimális.

A 79 LE-s motor maximális teljesítményét viszonylag magas, 9500-as percenkénti fordulaton adja le. Könnyedén mozgatja a Magnát és alulról is jól gyorsít, bár 66 Nm-es nyomatékát a szintén nem kimondottan alacsony, 7500-as fordulaton adja le. Nyugodt tempóban kellemes vele közlekedni annak ellenére, hogy futóműve néha bizonytalanságokra hajlamos. A sportos tempónak csak a menetszél szab határokat és az útburkolat minősége. Motorja szinte kívánja a magasabb fordulatot, így használva kellemes duruzsolással jelzi a vezetőnek, hogy elemében van.

A sporttúrából és chopperből gyúrt öszvér feltűnő jelenség. Garantált a bámészkodók sokasága, bárhol állunk meg vele. Korának technikai megoldásaihoz képest számos újítással is büszkélkedhetett a Honda Magna, de a mai világban is megállja a helyét. Hátrányai ellenére is kezes tud lenni, csak a rossz útminőség teszi próbára. Kedvező ára és exkluzivitása miatt a gyűjtők és az egyedi motorokat kedvelők járműve.

Műszaki adatok:
  
Motor: vízhűtéses, négyütemű, V4-es
Hengerűrtartalom: 748 cm3
Furat x löket: 70 mm x 48,6 mm
Szelepek: hengerenként 4 szelep
Teljesítmény: 79 LE (58,9 kW) 9500 1/min-nél
Nyomaték: 66 Nm 7500 1/min-nél
Váltó: 6 fokozatú
Hajtás: kardántengely
Gumiméret elöl: 100/90 - 19
Gumiméret hátul: 150/80 - 15
Első fék: egytárcsás tárcsafék
Hátsó fék: dobfék
Üzemanyagtartály: 13 liter
Száraz súly: 228 kg

 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak