Menü
 
Látogatottság
Indulás: 2006-08-04
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chopper,Cruiser-2
Chopper,Cruiser-2 : Harley-Davidson EUCEG

Harley-Davidson EUCEG

Luxuselefánt ......

Harley-Davidson Screamin Eagle Ultra Classic Electra Glide

 

Az Ultra Classic Electra Glide önmagában is lenyűgöző jelenség. Mindenki megnézi, amerre jár. Hát még a Screamin’ Eagle változatát...


Mert megérdemlem… gondolom cinikusan, amint a Harley-Davidson Ultra Classic Electra Glide előtt ácsorgom. Ma kényeztetni fogom magam! Olyan élményben lesz részem, amelyben nem sokaknak. Az egyik legtöbb luxussal ellátott motorral fogok kirándulni. Már az is elég lenne, hogy Harley. Ráadásul Ultra Classic Electra Glide. Na de, hogy CVO? Hát ez tényleg a non plus ultra a Harley kínálatában!

Ráadásul egy kis elégtétellel is eltölt, hogy itt áll ez a motor. Tavasszal ugyanis a daytonai bike week ideje alatt alkalmunk volt pár motort kipróbálni. A fő cél ugyan a Nightster volt, azonban elcsíptünk pár CVO modellt is, és akkor azt mondták a Harleynál, hogy ezek bizony Magyarországon nem lesznek érdekesek, hiszen limitált szériában kerülnek gyártásra, így hát aligha vehet bármelyik magyar is ilyen modellt. Ágált bennem a sértett hazafiúiság: mit képzelnek rólunk? A legnagyobb autóritkaságok is megfordulnak nálunk, miért ne lehetne CVO Harley is?

Mi is ez a titokzatos CVO? Elnézést kérünk azoktól, akik tudják, netán a könyökükön jön ki.
A CVO a Harley elit kategóriájú gépeinek a betűjelzése, jelentése Custom Vehicle Operation. Exkluzivitásukat fokozandó, limitált számban kerülnek piacra – ez az Ultra Classic Electra Glide esetében kb. 4100 darabot jelent – és mind műszaki, mind pedig dizájn tekintetében úttörőnek számítanak a Harley modellpalettáján. Az összes CVO modell 2007-ben már 110 cubic inches, vagyis 1800 cm3- lökettérfogatú erőforrással rendelkezik. Ehhez természetesen elektronikus benzinbefecskendezés, és új hatfokozatú CruiseDrive váltó jár, az alacsonyabb fordulatszámon való cirkálás érdekében. Ráadásként jönnek az egyéb extrák, amelyeket felsorolni is nehéz. Csatornánként 40 Wattos Harman/Kardon audio rendszer, amely AM/FM valamint 150 digitális szatellit rádió csatornát fogni képes több rádióvevőt, CD és MP3 lejátszót, fedélzeti kommunikációs rendszert, külön állítási lehetőséggel rendelkező utashangszórókat és beépített GPS rendszert jelent. Természetesen bluetooth kapcsolattal működő telefonhasználatra is lehetőség nyílik.


A vezető és az utas kényelmét az állítható fokozatú markolat- és ülésfűtés fokozza (hidegben). A luxus kategóriát jelzi a központi elektromos zárral ellátott, finom bőrrel bevont King Tour Pak dobozrendszer is, amelynek belsejében LED világít.

Jó tíz percbe telt, míg a gép – és a Harley-Davidson Budapest – tulajdonosa, Dobai Attila megmutogatja a különböző kapcsolók funkcióit.

Végre eljön az a pillanat, hogy nyeregbe szállhatok. A párnázott ülés vezérigazgatói fotelre emlékeztet, a kiszedhető deréktámasz kellemesen megtámasztja a gerincoszlop lumbális szakaszát. Luxus a köbön! A kormányt laza kartartással érem el, a lábtartótrepni kényelmes távolságban-közelségben.


Indítás. Hát ez sem hétköznapi módon zajlik. Mindössze arra van szükségünk, hogy a tankpanelbe épített gigantikus kapcsolót elfordítsuk, és ha az elektronikus jeladóként működő kulcs a motor másfél méteres körzetében van, a motor indítható. Ha a kulcs eltávolodik a motortól, akkor elektronikus úton blokkolja az indítást. Elég, ha az ember zsebre vágja.

Az indítógomb megnyomására megrázkódik a gumiba ágyazott felfüggesztésű motorblokk, és felhangzik a legendás szinkópa – igaz, meglehetősen fojtott hangon. Hát igen, az Euro 3.

Laza mozdulattal felállítom a motort… azaz állítanám, de meg sem mozdul. Mi a fene, beakadt valamibe? Meg ne húzzam azt a gyönyörű fényezést, mert fél éves fizetésem rámegy… de nem, nem akadt be. Akkor talán le van horgonyozva… A Harley szalon dolgozói érdeklődve figyelik erőfeszítéseimet. Úgy teszek, mintha csak a súlyát próbálgatnám, észrevétlenül nekirugaszkodom, és a motor végre két keréken áll. Kicsit lihegve mosolygok a nézelődőkre… megy ez. Egyes, hangos, mégis lágy kattanással ugrik be a fokozat, kis gáz, és elemi erővel indul meg a közel négyszáz kilós luxuselefánt.

És csodák csodája, amint megindul, eltűnik a négyszáz kilogramm, könnyen dönthető, egész jól tartja az ívet. Egyedül a kis tempójú szűk kanyarokban érezni ismét a súlyát.


Kikanyarodom az autópályára, egy kicsit még bennem van Dobai Attila utolsó mondata: „Ár-érték arányban nagyon jó ez a motor. Nem egészen tizenegy millió forint, de ha egy széria Ultrából akarod ezt megépíteni, sokkal többe kerül.” És tényleg nagyon örülök, hogy ilyen jó ár-érték arányú, de nekem kicsit lúdbőrözik a hátam: tizenegy millió forint. Bár legalább kipróbálhatom. Majd jól körülnézek mindig…

Suhanok. Minden váltás után megmarad a bődületes tolóerő, csak a hang mélyül, és a fordulatszám esik vissza. Hatodikban végképp. A pincébe zuhan a fordulatszám, talán ha háromezret pörög 140-nél. És innen erőlködés nélkül gyorsít. Nem tudom, mennyi lehet a végsebessége, én 170-ig húzom. Még menne, de 160 körül elkezd bizonytalankodni az eleje, a hatalmas elefántfülekbe belekap a szél. Közben bömböl a „Highway to hell”. Igen, ide ez kell, AC/DC! Száznegyvennél remekül hallani, van benne basszus, van benne magas hang, remek a minőség. Hozzáérek a tempomat kapcsolójához. Varázslatos érzés, ahogy a tőlem független erő tovaragad, nem kell húznom a gázt, lazán nyugszik kezem a gázkaron. Hátradőlök, lábaimat előrenyújtom a bukócsőre szerelt pihentető lábtartóra. Kamionok, autók mellett húzok el, majd egy fehér kabrió Merci következik, a jobb első ülésen ülő cicababa rajongó szemekkel néz rám, a mellette ülő szépfiú már mérgesebben. Hát ezért erőlködik itt ő? Most aztán majd hallgathatja, hogy „olyant is vegyünk!”. Vigyorogva húzok el mellettük.

Úgy érzem magam, mint egy milliomos a Cote d’Azzuron. Most bekanyarodom a monte carlói kaszinó elé, ahogy lassulok, az intelligens audiorendszer lehalkítja a zenét, de ahhoz elég hangos marad, hogy a kaszinó előtt álló csevegők mind észrevegyenek. A portás elém siet, én odadobom neki a kulcsot, álljon be vele a parkolóba. Ráérősen lépkedek felfelé a lépcsőn, azon tűnődöm, black jackkel, vagy roulettel kezdjek-e, amikor egy reszelős hang utánam szól.

- Hé, hol a tank ezen a micsodán? Inkább tankolja meg maga, mer’ asztán meg morognak, hogy lecsöpög a benzin!

A pálmafák hirtelen akáccá, a bársonyköpönyeges portás overállba öltözött benzinkutassá változnak, a tüllbe és gyémántba öltözött bámészkodók macskanadrágos, középkorú hölgyekké. Rémülten fordulok a motor felé, azzal vajon mi lett? Megkönnyebbülve fújom ki a levegőt: legalább a Harley a helyén áll.


Pár óra múlva visszaviszem a motort. Sajnálkozva adok vissza kulcsot és forgalmit, ráülök a saját motoromra.

Kemény az ülése. Pörög, mint egy kávédaráló. És nem húz. A „Highway to hell”-t is csak én énekelem fals hangon a sisakom alatt. És a piros lámpánál is csak ezért bámulnak rám, motoromra pillantást sem vetnek.

 

  

 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak