Menü
 
Látogatottság
Indulás: 2006-08-04
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chopper,Cruiser-2
Chopper,Cruiser-2 : Yamaha XVS 950

Yamaha XVS 950

 A Yamaha belépő modellje    .......

 


                         A   kiscsillag

 

Az 1300-as és az 1900-as Midnight Starnak kis testvére született. De már igen felnőttes benyomást kelt az újszülött.



    

    Igaz, ezeknek a motoroknak népszerűsége Európában egy ideig csökkent, de 2004 óta ismét növekedő tendenciát mutat, az összeladásuk száma ismét túllépte a százezret. Mivel Amerikában több mint hatszor ennyi talál évente gazdára, a gyártók a fejlesztésnél teljesen erre a piacra koncentrálnak. A Yamaha viszont már a két nagyobb Midnight Star esetében figyelembe vette az európai importőrök igényét is, és kisebb módosításokkal illesztette hozzá ezeket a modelleket az örge kontinens ízléséhez. Így a legkisebb változat is rikítóbb színekbe, lángnyelvekkel kapható Amerikában, nálunk diszkrétebb, egyszínű sötétkékben, bordóban és feketében.


    A „kis” Midnight Star valójában minden más mint kicsi. Méreteiben majdnem megegyezik az 1300-assal, viszont karcsúbb, laposabb és hosszabb benyomást kelt a kissé megújult dizájnnak, a laposabb tanknak, a mélyebbre szerelt, szélesebb kormánynak és a mélyebb ülésnek köszönhetően. Kilométer órája is ismét oda került, ahová egy cruisernél illik, a tankra.

    Műszakilag igaz teljesen új konstrukció a 950-es, mégis sok megoldás megegyezik az 1300-asával. Még a főtengely 83 mm-es lökete is megegyezik, viszont a furat csökkentése 100-ról 85 mm-re csökkent, így eredményezve egy majdnem szögletes furat/löket arányt 942 cm3 mellett. A hűtést levegővel oldották meg, a hengerenként egy felül fekvő vezérműtengely görgős, kétkarú himbákon keresztül működteti a négy szelepet a modern, tető alakú égéstérben. A kovácsolt dugattyúk galvanizált alumínium hüvelyekben futnak, a keverékképzést 35 mm torokátmérőjű benzinbefecskendezés végzi, ami a levegőt három literes airboxon keresztül szívja. A 2:1 kipufogó két kamrás hangtompítóval rendelkezik, az elülsőben kapott helyet a hármas hatású katalizátor és a lamdaszonda.

    A nagy Midnight Star erőforrásokkal ellentétben a 950-es nem kapott kiegyensúlyozó tengelyeket, sőt, még a motort is mereven szerelték be az acélcső dupla bölcsővázba. Ez is új, az 1300-ashoz képest az alacsony üléspozíció érdekében laposabb, viszont a geometriája szinte ugyanaz. Az erőátvitel is közös, a hátsó kerékhez természetesen fogasszíj juttatja az erőt. Viszont elöl 16 helyett 18 colos kereken gördül a 950-es, erre napos keresztmetszetű gumit húztak. Elöl egy 320-as tárcsa és kétdugattyús csúszó nyereg végzi a fékezést, hátul 298-as tárcsa egydugattyús nyereggel. Elöl hagyományos, 41 belsőcső átmérőjű villára támaszkodik a 950-es, hátul himbarendszerre szerelt központi rugóstagra. Az ülésmagasság az 1300-ashoz képest 40 mm-el alacsonyabb, a kormány 50 mm-el hátrébb és 5 mm-el lejjebb került, a trepnik 20 mm előrébb és 20 mm-el lejjebb.

    De a puszta számok nem jelentenek sokat, a menetérzés annál többet. Először is igen komoly motor benyomását kelti a „legkisebb” Midnight Star. Az előrébb helyezett trepnikkel, melyek kissé előre nyújtott helyzetbe kényszerítik a vezetőt, igen nagy motor benyomását kelti, ami a nagyon széles, erősen a vezető felé nyúló kormány még egyszer alátámaszt. A V-kettes az első gombnyomásra azonnal megindul, és mély dörmögő hangon jár. Merev rögzítése és kiegyensúlyozó tengelyek hiánya ellenére igen finoman jár, alig jönnek át vibrációk a kormányon, a tankon és a trepniken keresztül.


    Könnyen jár a kuplung, az első sebességfokozat ellenállás és hang nélkül cuppan be, és a Midnight Star elindul. Mit is állítottak róla? Hogy kezdő modell? Érdekes, 20 éve még az XV 250 volt az, tíz éve a 650-es Drag Star, most már majdnem egy ezrest kínálnak a kezdőknek. Valójában nem túl nehéz ezt a teletankoltan közel 280 kilós motort vezetni, egyedül az úton (ami Amerikában lényegesen szélesebb, mint nálunk) megfordulni nem könnyű gyakorlat a messze hátra nyúló, nagyon széles kormánnyal, valamint a nem túl nagy kormányelfordulással.
Tényleg Big Twin módon viselkedik az erőforrás: teljesen egyenletesen tol a teljes használható fordulatszám tartományán át, finoman veszi a gázt és még ha teljesen leejtjük a fordulatot, akkor igaz kissé rángat, mégis erőteljesen tolja meg a felépítményt. A maximális forgatónyomaték már 3000-nél megjelenik, és ezután egészen a csúcsteljesítményig 70 Nm fölött marad. Így 60-tól nyugodtan előzhetjük az autókat ötödikben. Menet közben meg ugyanannyira nem zavarnak a rezgések, mint alapjáraton. Viszont a kipufogóból soha nem túl hangos, de nagyon combos hang távozik.

    Az 1300-asnál és még inkább az 1900-asnál kimondottan kezesnek éreztük a futóművet a motor súlyához képest. Ez nem vonatkozik kivétel nélkül a 950-re is, de lehet, hogy csak a puszta számok vezetik félre az elképzelésünket. Mert nem sokkal kisebb vagy könnyebb a 950-es nagyobb testvéreinél, és azoknak az erőkar szempontjából jobb helyen található a kormánya. Viszont a 950-es nagyon pontosan irányítható, jól érezni, miként követik a kerekek az utat. A jól aszfaltozott georgiai utakhoz igen eltaláltnak bizonyult a rugóstagok hangolása, igen jó kényelmet nyújtottak, viszont itt nem is kellett olyan ütéseket elnyelniük, mint amivel nálunk lépten-nyomon találkozhatnak.

    Az US Highway 76 csodálatos tájakon át kanyarog. Nem véletlenül hívják Lookout Mountain Scenic Highway-nek. Sűrű erdők borítják a láthatárig a lanka hegyeket. Úgy fest, az itteniek szívesen emlékeznek az ős kontinensre, itt olyan helységneveket is találunk, mint Germany vagy Macedonia. Hiawassee-nál, közel a North Carolina-i határhoz viszont egy olyan zilált partú tó mellett haladunk el, ahol szinte a szemünk elé képzeljük a trappereket és az indiánokat.


    Az kanyarok egyre szűkebbek lesznek, folyamatosan leérnek a trepnik. Itt megbosszulja magát, hogy még lejjebb kerültek, mint az 1300-asnál. Teljesen ártalmatlan, ha karcolnak, hiszen visszahajlanak, de ha a tartójuk ér következik, az már kiemeli a motort a kanyarból. Igaz, a célközönség nem igen jut idáig. Neki sokkal fontosabb, hogy az első fék finoman adagolható és hatékony, és a hátsó is jól támogatja az első hatását.
A nap szertefoszlatta a ködöt, egyre több motorossal találkozunk ezeken a csodálatos utakon. Legtöbbjük szintén cruiseren ül, főleg nagy Harleykon, de minden japán márka nagy cirkálói is nagy számban vannak köztük. Nem csoda, hogy a Yamaha is ennyire aktív ebben a műfajban. Amikor megállunk egy parkolóban és hamarosan rengeteg nagy cruiser vesz bennünket körül, egyáltalán nem tűnik ki közülük a 950-es Midnight Star. Pont ez volt a Yamaha célja. Még soha nem tudott egy kezdőmotor ennyire elvegyülni a nagyok között.

 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak