Menü
 
Látogatottság
Indulás: 2006-08-04
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chopper,Cruiser-2
Chopper,Cruiser-2 : Suzuki M 1500

Suzuki M 1500


                               Suzuki M1500 Intruder

 

A zsigerből tetszést kerüljük ki, arra végül is reális mentség lehet az ízlés és a szubjektív értékrend. A teljesítmény-motornál már elkezdődnek a gondok, de a legnagyobb baj, hogy az erőforrás még az egész jól eltalált részek közé tartozik az egyötös Intruderen.

A teszt végére a legnagyobb jóindulattal azt hoztuk ki, hogy végtére is valamennyire össze lehet vele barátkozni. Persze a kérdés, hogy minek. Ha egy motor úgy en bloc jó, de nem tetszik rajta a lábtartó helyzete, azon tovább lehet lépni. Ha a fellegekben érzem magam, miközben vezetem, de nem tetszik a lámpa formája, oké, lenyelem. De egy olyan motorral, amin nincs fék, csak az tud megbarátkozni, aki mindent elért és átélt már ezen a Földön, és nem bánja, hogy egy Kamaz hátuljában fog vérbe fagyni, egy ezerötös hosszú, alacsony építésű teljesítmény-motorral a seggében. Márpedig ilyenből valószínűleg kevés van, és ha van is, azok is valami extrábbal zárnák a kasszát, mint a tavalyi 1,8-as Intruder teszkósított változata.

Mert ugye azt még a gyárból sem titkolták, hogy lesz majd 1,5-ös változat idénre az Intruder családból, ami gyakorlatilag az 1,8-as koppintása lesz. Kicsit olcsóbb fék, olcsóbb blokk, olcsóbb váz, de majd az életérzés (állítólag) hasonló lesz, mert a pulzáló neon végigfut a nyári esti utcán, ahol partiba mennek az emberek… und so weiter. Persze nem az 50%-os teljesítménydeficittől lesz langyos az M1500, nem is attól, hogy mindehhez plusz 7 kilogramm (!) társul az 1,8-hoz képest. A részletek, az apróságok, és a vezetési élmény heréli ki a suzuki cruiserét. Márpedig a kategória komoly golyóállományt igényel, ha valaki alfa hím akar lenni ebben a buliban.

A másfél literes erőforrásra volt a legkevesebb panasz. Az 1.462 köbcentis vékettesből már alapjáraton, a gyári rendszerrel is elég kellemes hangzás távozik. A puha pulzálás csak szimplán erősödik, ha rángatjuk a gázkart – az élményből egyedül a rendszámtáblatartó apparátusból feltörő csörgés vesz el, amit még orvosolni is lehet. Amit a 80 lóerő és a 125 newtonméter átadhat, az mind át is jön. Nem is kell ide több, a legtöbben úgyis dísznek veszik a crusiert, mutogatni, társaságba járni, akik meg nem, azok sem vágynak arra, hogy szpídmotorokat vadásszanak az Üllőin. Na de kérem. Milyen vékettes cruiser az, amit pörgetni kell, hogy menjen?

Mert oké, felül férfiasat tol az M1500, bár szívesen analizálnánk egy nyomatékgörbét, hogy hány gödröt találunk a vonalon. Fordulatszámmérő ugye nincs, úgyhogy nem tudjuk, hogy épp hol jön meg az erő. A gyár szerint 2.700-nál, ami nyilván így is van, és ami leírva szép, impozáns, kövér katalógus adat.

Alul viszont olyan hangok törnek ki a blokkból, mintha a vasöntvények között lázadásra készülne az Intruder minden egyes molekulája. 40-nél beszúrjuk a negyediket, és a fémrácsból kiszakadó vasionok lukat ütnek a sisak rostélyán. Kicsit kevesebb nyomatékkal át lehet könyörögni a holtponton, de kiábrándító, hogy az ötsebességes váltó utolsó fokozatát 90 km/h-nál lehet lelkifúró nélkül kapcsolni. Az egyes fokozat sportmotorosan hosszú, és ha nem akarjuk a motor halálhörgését még egyszer végighallgatni, akkor érdemes alaposan kihúzatni, hogy a gangolás után a suzukinak is kényelmes tartományban maradjon a fordulatszám.

A végsebességgel nincs gond, a 200-at is ki lehet kínozni a gépből, már ha van előttünk elég kifutópálya, mert ezt a műveletet forgalomban, reálisan a saját agyuk után menő autósok között, tehát olyan szituációban, ahol a megálláshoz fékre is szükség van a menetszél lassító hatásán kívül, kipróbálni nem érdemes, és nem is ajánlott. A váltókar puhán jár, és már-már jó is lehetne, ha néha nem pottyanna vissza hármasból kettesbe, vagy ha üzem meleg motornál be lehetne tenni egyesbe. Utóbbira orvosság az újbóli kuplungolás, amit le is nyelnénk, ha egy tizenéves, agyonmakerált olasz motorról lenne szó.

Ha utólag alaposan összetesszük a képet, a város- és környéke az a terep, amit nehezen emészt az Intruder. Ha kiérünk a nyíltvízre, belökjük a gázkart, és nem kell tartanunk semmi olyan előre nem kiszámítható, a motor kezelőszerveivel megoldandó problémára, ami veszélyeztetné az épségben való hazajutást, akkor kellemes motyó a Suzuki. Ebben a testtartásban órákig is el lehet ücsörögni, a lábtartó sincs vészesen messze, a kormány sem kirívóan széles. Az egyötös blokk pötyög, dinamikát ad az amúgy szégyellni valóan nagy tömegnek.

Azonban forgalmi helyzetekhez érve elő kell venni mindent, amit az évek során megtanultunk. Ha fékezni kell, nem csak a cruiser építési sajátosságai miatt nem érdemes kizárólag az első tárcsákat lassítani. A művelet effektivitása igen szerény rátával büszkélkedik. Akikben már végleg a felszínre tör a szuicid hajlam, azok próbálkozhatnak kizárólag a hátsó fékkel. Saccra olyan negyvenöt-ötven kilót kell taposni a fékkaron ahhoz, hogy 40 km/h-s sebesség mellett blokkoljon a hátsó kerék. Ez hagyján, de a húsz kilós nyomásértékig nem történik semmi.

A bölcsek az első-hátsó fékek együttes használatával próbálkozhatnak, a gyávák pedig tartsanak minimum kétszer akkora követési távolságot, és haladjanak fele akkora sebességgel, mint amúgy. A gyávák fognak tovább élni, ez szinte borítékolható.

Főleg azért, mert a gyávák az M1500-al nem merészkednek be a kocsisorok közé. Aki ezt megteszi, először iratkozzon be a cirkuszba zsonglőrnek, szerződjön le kötéltáncosnak, és még kiélezett szituációkban se remegjen meg a keze. Alacsony tempónál az M1500 kormánya becsuklik jobbra, becsuklik balra, épp amerre az aktuális útviszonyokból ébredő erők csapni akarják. De úgy általában bizonytalan ebben a sebességintervallumban a cruiser, ami elég nehézkessé teszi a finom irányítást.

Csakhogy tisztán lássunk, tegyük hozzá, hogy nagysebességnél viszont kiváló egyenes futással ajándékoz meg minket az Intruder. 170 körül zeni mélységű nyugodtság honol az M1500 nyergében, ráadásul erre a tempóra belátható idő- és távolságon belül képes felgyorsulni.

Szép motor az Intruder, csak ne menjünk hozzá túl közel. A túl közel azt jelenti, hogyha meglátjuk a fekete szigszalaggal összetekercselt kábeleket, a két forintos kapcsolókat, meg a többi, a katalógusfotókon gagyiságban nem manifesztálódó dolgokat, akkor biztos elmegy a kedvünk. A lábtartó konzol úgy van rátaknyolva a vázra, mintha Zoli hegesztette volna innen a Meggy utca kettőből, egy átpálinkázott éjszaka után. A hátsó fékkar kidolgozása ügyetlen, a hátsó lámpa a 2000-es évekbeli GSX-F sorozatot idézi. A kormánybefogó viszont terrormetál, na abba annyi anyagot tettek, hogy egy tömegpusztításba torkolló baleset után is el lehet őket adni a bontósnak, sérülésmentesen. Nekünk ez az alkatrész lett a kedvencünk, ha tehetnénk, feltennénk a szerkesztőségi Ford elejére, gallytörőnek.

Két kérdést hagyott maga után az M1500 Intruder. Az egyik az, hogy a 12 fokos levegőhőmérséklet mellett miért kapcsolt be minden alkalommal a hűtőventillátor, ahogy lejöttünk az autópályáról. Illetve itt az a kérdés, hogy augusztusban, amikor olvad a kátrány, akkor mit fog csinálni a hűtőrendszer. A másik pedig az, hogyha a Suzuki tud jó motorokat csinálni, akkor miért nem csinált egy olyan egyötös Intrudert, amin az orgazmus pumpálja meg a szívünket, és nem az életveszély? Nem feltétlenül 2.8-ért, hanem mondjuk 3.1-ért is akár, vagy ilyesmi. Senkinek sem fájna.

Műszaki adatok

Motor típusa 4 ütemû, 2 hengeres, vízhûtéses, OHC
Furat x Löket 96,0 X 101,0 mm
Hengerûrtartalom 1.462 köbcentiméter
Teljesítmény (LE/ford. percenként) 80/4800
Nyomaték (Nm/ford. percenként) 125,5/2700
Sûrítési arány 9,5:1
Keverékképzés Benzin befecskendezéses
Olajmennyiség 4,0 liter
Gyújtás Elektronikus (tranzisztoros)
Indító rendszer Elektromos
Kenés Nedves olajteknô
Erôátvitel 5 sebességes mechanikus
Primer áttétel 1,407
Végáttétel 2,667
Váz típusa Dupla acél bölcsôváz
Villaszög / Utánfutás 32 fok / 129 mm
Felfüggesztés elöl Fordított teleszkóp tekercsrugóval
Felfüggesztés hátul Központi rugóstag tekercsrugóval, olajcsillapítással
Kerékabroncs elöl 18M/C x MT3,50
Kerékabroncs hátul 17M/C x MT6,00
Fékek elöl 2-dugattyús féknyergek, 290 mm-es dupla tárcsával
Fékek hátul 2-dugattyús féknyereg, 275 mm tárcsával
Gumiabroncs elöl 120/70ZR18M/C (59W)
Gumiabroncs hátul 200/50ZR17M/C (75W)
Üzemanyagtartály 18,0 liter
Hosszúság 2.410 mm
Szélesség 870 mm
Magasság 1.100 mm
Tengelytáv 1.690 mm
Ülés magasság 716 mm
Önsúly 328 kg

 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak