Létezik a kormánycsapkodás nevű kellemetlen valami, amit kormányszitálásnak is szoktak nevezni. Ilyenkor amellett hogy tudjuk, este be fogjuk üzemelni a mosógépet, motorunk kormánya jobbról-balra, majd balról-jobbra mozdul gyorsan, hirtelen, kontrollálatlanul, anélkül hogy mi ezt akarnánk. Ebből jó nagyot lehet esni. Ha még nem tapasztaltátok milyen amikor becsapkod a kormány, szerencsések és valószínűleg nem sportmotor tulajdonosok vagytok, ugyanis ez főleg őket sújtja a motor hegyes villaszöge miatt. Minél laposabb a villaszög, annál jobb az egyenesfutás. A nagyon lapos chopperek már szinte csak egyenesen akarnak menni, ezeken nem is módi a kormányteló...
Becsületes neve egyébként kormánylengés-csillapító. Neve el is árulja mi ez és mit csinál: mint egy lengéscsillapító, csillapítja a két végére erősített dolgok mozgását egymáshoz képest. Ugyanazon az elven működik mint motorunk futóművében a csillapító egység: A lengéscsillapítóban található közeg (általában olaj, de lehet gáz is) különböző nyílásokon és réseken áramlik át, de a közegellenállás és a nyílások behatárolják az áramlás sebességét, így a lengéscsillapító két vége (a kormány és a váz) nem tud kénye kedve szerint mozogni egymáshoz képest.
Tehát hogy is néz ki: veszünk egy lengéscsillapítót, majd valahogy felszereljük a motor elejére úgy, hogy egyik vége a vázhoz, másik pedig a teleszkóphoz vagy az egyik villahídhoz csatlakozzon és kész is van a kormánylengés-csillapító.
A kormányteló alacsony sebességnél (0-tól 20-30 km/h-ig) kissé elbizonytalaníthatja a manőverezést, mivel általa nem vagyunk képesek azoknak az apró, általunk talán nem is érzékelt stabilizáló kormánymozdulatoknak az elvégzésére, de nagyobb sebességek mellett csak hasznos mellékhatásai lehetnek egy kormányteló felszerelésének.
A legtöbb mai sportmotor szériafelszereltsége a kormánylengés-csillapító, de sokan le szokták cserélni ezeket jobb minőségű, állítható csillapítású telókra. Ez azért lehet jó, mert egy városi barátnővel fagyizás során nem kell hogy annyira csillapítson a cucc, mint mondjuk egy pályanap alkalmával.
Sportgépeken kívül krossz és enduro motorokon is szoktak kormánylengés-csillapítót használni. Itt is ugyan az az ok és az okozat mint feljebb taglaltuk. Egy hegyes villaszöggel rendelkező és sportos, durva körülmények között használt motorra mindenképpen jól jön a kormánylengés-csillapító.